Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK BİYOKİMYA UYGULAMALARITLT2210998Bahar Dönemi2+468
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis AKAY, Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik Biyokimya laboratuvarındaki uygulamalara hakim tekniker yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Laboratuvar ölçüm metodları
,Laboratuvar ölçüm metodları,Kan analizleri,Kan analizleri,Kan analizleri,İdrar analizleri,BOS analizleri,Ara Sınav,Transuda ve eksuda,Mide ve duedonum sıvıları,Üriner sistem taşları analizleri,Hormonlar ,Mineraller,Kanser markerları,Biyomolekülleri tanıma reaksiyonları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Laboratuvar güvenliği ve bulaşıcı hastalıklar, çözelti hazırlama, laboratuvar organizasyonu ve laboratuvar teknikerinin iş tanımı hakkında bilgi sahibi olur. Laboratuvar ölçüm metotlarını tanır. Kan, idrar BOS ve gayta analizlerini yapar, üriner sistem taşlarının analizini aktarır. Hormon ve mineral analizini açıklar. Antikoagülanlar, numune kabulunde dikkat edilmesi gereken konular (lipemi,hemoliz vb) uygunsuz numune tanımı, numune red kriterleri gibi konularda bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Laboratuvar ölçüm metodları
2Laboratuvar ölçüm metodları
3Kan analizleri
4Kan analizleri
5Kan analizleri
6İdrar analizleri
7BOS analizleri
8Ara Sınav
9Transuda ve eksuda
10Mide ve duedonum sıvıları
11Üriner sistem taşları analizleri
12Hormonlar
13Mineraller
14Kanser markerları
15Biyomolekülleri tanıma reaksiyonları
Kaynak
Öğretim elemanı ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
3
Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir.
4
Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular.
5
Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
6
Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7
Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
8
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK BİYOKİMYA UYGULAMALARITLT2210998Bahar Dönemi2+468
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis AKAY, Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik Biyokimya laboratuvarındaki uygulamalara hakim tekniker yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Laboratuvar ölçüm metodları
,Laboratuvar ölçüm metodları,Kan analizleri,Kan analizleri,Kan analizleri,İdrar analizleri,BOS analizleri,Ara Sınav,Transuda ve eksuda,Mide ve duedonum sıvıları,Üriner sistem taşları analizleri,Hormonlar ,Mineraller,Kanser markerları,Biyomolekülleri tanıma reaksiyonları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Laboratuvar güvenliği ve bulaşıcı hastalıklar, çözelti hazırlama, laboratuvar organizasyonu ve laboratuvar teknikerinin iş tanımı hakkında bilgi sahibi olur. Laboratuvar ölçüm metotlarını tanır. Kan, idrar BOS ve gayta analizlerini yapar, üriner sistem taşlarının analizini aktarır. Hormon ve mineral analizini açıklar. Antikoagülanlar, numune kabulunde dikkat edilmesi gereken konular (lipemi,hemoliz vb) uygunsuz numune tanımı, numune red kriterleri gibi konularda bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Laboratuvar ölçüm metodları
2Laboratuvar ölçüm metodları
3Kan analizleri
4Kan analizleri
5Kan analizleri
6İdrar analizleri
7BOS analizleri
8Ara Sınav
9Transuda ve eksuda
10Mide ve duedonum sıvıları
11Üriner sistem taşları analizleri
12Hormonlar
13Mineraller
14Kanser markerları
15Biyomolekülleri tanıma reaksiyonları
Kaynak
Öğretim elemanı ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
3
Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir.
4
Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular.
5
Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
6
Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7
Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
8
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu