Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MESLEKİ BECERİLER | İAY1210988 | Bahar Dönemi | 1+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra ÇALIŞKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; El Yıkama, Steril Eldiven Giyme, Steril Paket Açma,Yaşam Bulguları Değerlendirme (Solunum, nabız, tansiyon, vücut ısısı) ,Kan Alma,İlaç uygulamaları ( SC, IM, IV yolla),İntravenöz Katater takma- çıkarma, serum takma ve çıkarma,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,Kan Şekeri Ölçme,Ara Sınav,Üriner sonda takma ve çıkarma,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Entübasyon,Sütur Atma, Sütur Alma,Yara Bakımı ve Pansuman Yapma,EKG Çekme ,Lavman yapma; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | El Yıkama, Steril Eldiven Giyme, Steril Paket Açma | |
2 | Yaşam Bulguları Değerlendirme (Solunum, nabız, tansiyon, vücut ısısı) | |
3 | Kan Alma | |
4 | İlaç uygulamaları ( SC, IM, IV yolla) | |
5 | İntravenöz Katater takma- çıkarma, serum takma ve çıkarma | |
6 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma | |
7 | Kan Şekeri Ölçme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üriner sonda takma ve çıkarma | |
10 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme | |
11 | Entübasyon | |
12 | Sütur Atma, Sütur Alma | |
12 | Yara Bakımı ve Pansuman Yapma | |
13 | EKG Çekme | |
14 | Lavman yapma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MESLEKİ BECERİLER | İAY1210988 | Bahar Dönemi | 1+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra ÇALIŞKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; El Yıkama, Steril Eldiven Giyme, Steril Paket Açma,Yaşam Bulguları Değerlendirme (Solunum, nabız, tansiyon, vücut ısısı) ,Kan Alma,İlaç uygulamaları ( SC, IM, IV yolla),İntravenöz Katater takma- çıkarma, serum takma ve çıkarma,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,Kan Şekeri Ölçme,Ara Sınav,Üriner sonda takma ve çıkarma,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Entübasyon,Sütur Atma, Sütur Alma,Yara Bakımı ve Pansuman Yapma,EKG Çekme ,Lavman yapma; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | El Yıkama, Steril Eldiven Giyme, Steril Paket Açma | |
2 | Yaşam Bulguları Değerlendirme (Solunum, nabız, tansiyon, vücut ısısı) | |
3 | Kan Alma | |
4 | İlaç uygulamaları ( SC, IM, IV yolla) | |
5 | İntravenöz Katater takma- çıkarma, serum takma ve çıkarma | |
6 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma | |
7 | Kan Şekeri Ölçme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üriner sonda takma ve çıkarma | |
10 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme | |
11 | Entübasyon | |
12 | Sütur Atma, Sütur Alma | |
12 | Yara Bakımı ve Pansuman Yapma | |
13 | EKG Çekme | |
14 | Lavman yapma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |