Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI IİAY1210751Bahar Dönemi2+687
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane öncesi acil bakım; tıbbi terminoloji; yaşam bulgularının değerlendirilmesi; acil hastada kanama kontrolü, fizik değerlendirme; solunum, kardiovasküler, abdominal acillerde acil bakıma yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi 1
Uygulama:Birincil ve ikincil değerlendirme,Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi 2
Uygulama:Birinci ve ikinci değerlendirme tekniklerinin yerleri,Hastane Öncesi Acil Bakımda Kullanılan Sıvılar ve İlaçlar
Uygulama:Sıvı ve İlaç Uygulama yolları
,Sıvı-Elektrolit dengesi ve dengesizlikleri,Sıvı-Elektrolit dengesi ve dengesizlikleri,Tranfüzyon tekniği,ARA SINAV,Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakım,Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakım,Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Acil Bakım
Uygulama:Nörolojik aciller, Epilepsi ve başağrısı,Karın Ağrısı ve Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Hastane Öncesi Acil Bakım,Ekstremite ve Çoğul Travmalarda Hastane Öncesi Acil Bakım,Endokrin Sistem Acillerinde Hastane Öncesi Yaklaşım
Uygulama:Travmaya metabolik endokrin cevap,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Hasta değerlendirme tekniklerini özetler. Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar. Birinci ve ikinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. 2-Sistem hastalıklarını tanımlar. Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlayabilecektir 3-Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeleyebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri
1Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri
2Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi 1
Uygulama:Birincil ve ikincil değerlendirme
3Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi 2
Uygulama:Birinci ve ikinci değerlendirme tekniklerinin yerleri
4Hastane Öncesi Acil Bakımda Kullanılan Sıvılar ve İlaçlar
Uygulama:Sıvı ve İlaç Uygulama yolları
5Sıvı-Elektrolit dengesi ve dengesizlikleri
6Sıvı-Elektrolit dengesi ve dengesizlikleri
7Tranfüzyon tekniği
8ARA SINAV
9Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakım
10Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakım
11Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Acil Bakım
Uygulama:Nörolojik aciller, Epilepsi ve başağrısı
12Karın Ağrısı ve Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Hastane Öncesi Acil Bakım
13Ekstremite ve Çoğul Travmalarda Hastane Öncesi Acil Bakım
14Endokrin Sistem Acillerinde Hastane Öncesi Yaklaşım
Uygulama:Travmaya metabolik endokrin cevap
15Genel tekrar
Kaynak
- Hastane Öncesi Acil Tıp, Prm.Süleyman YAVUZ Uzm.Dr.Gülşah YAVUZ - Hastane Öncesi Acil Bakım - Paramedikler İçin Acil Hasta Bakımı 1-2-3, Ema Kitapevi. - Ankara Nobel Tıp Kitabevi Kritik Çocuk Hasta Algoritmaları - Adana Nobel Kitabevi Yoğun Bakım El Kitabı - Jesse B.Hall - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI IİAY1210751Bahar Dönemi2+687
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane öncesi acil bakım; tıbbi terminoloji; yaşam bulgularının değerlendirilmesi; acil hastada kanama kontrolü, fizik değerlendirme; solunum, kardiovasküler, abdominal acillerde acil bakıma yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi 1
Uygulama:Birincil ve ikincil değerlendirme,Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi 2
Uygulama:Birinci ve ikinci değerlendirme tekniklerinin yerleri,Hastane Öncesi Acil Bakımda Kullanılan Sıvılar ve İlaçlar
Uygulama:Sıvı ve İlaç Uygulama yolları
,Sıvı-Elektrolit dengesi ve dengesizlikleri,Sıvı-Elektrolit dengesi ve dengesizlikleri,Tranfüzyon tekniği,ARA SINAV,Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakım,Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakım,Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Acil Bakım
Uygulama:Nörolojik aciller, Epilepsi ve başağrısı,Karın Ağrısı ve Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Hastane Öncesi Acil Bakım,Ekstremite ve Çoğul Travmalarda Hastane Öncesi Acil Bakım,Endokrin Sistem Acillerinde Hastane Öncesi Yaklaşım
Uygulama:Travmaya metabolik endokrin cevap,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Hasta değerlendirme tekniklerini özetler. Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar. Birinci ve ikinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. 2-Sistem hastalıklarını tanımlar. Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlayabilecektir 3-Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeleyebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri
1Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri
2Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi 1
Uygulama:Birincil ve ikincil değerlendirme
3Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi 2
Uygulama:Birinci ve ikinci değerlendirme tekniklerinin yerleri
4Hastane Öncesi Acil Bakımda Kullanılan Sıvılar ve İlaçlar
Uygulama:Sıvı ve İlaç Uygulama yolları
5Sıvı-Elektrolit dengesi ve dengesizlikleri
6Sıvı-Elektrolit dengesi ve dengesizlikleri
7Tranfüzyon tekniği
8ARA SINAV
9Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakım
10Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakım
11Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Acil Bakım
Uygulama:Nörolojik aciller, Epilepsi ve başağrısı
12Karın Ağrısı ve Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Hastane Öncesi Acil Bakım
13Ekstremite ve Çoğul Travmalarda Hastane Öncesi Acil Bakım
14Endokrin Sistem Acillerinde Hastane Öncesi Yaklaşım
Uygulama:Travmaya metabolik endokrin cevap
15Genel tekrar
Kaynak
- Hastane Öncesi Acil Tıp, Prm.Süleyman YAVUZ Uzm.Dr.Gülşah YAVUZ - Hastane Öncesi Acil Bakım - Paramedikler İçin Acil Hasta Bakımı 1-2-3, Ema Kitapevi. - Ankara Nobel Tıp Kitabevi Kritik Çocuk Hasta Algoritmaları - Adana Nobel Kitabevi Yoğun Bakım El Kitabı - Jesse B.Hall - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu