Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SAĞLIK HİZMETLERİ İLETİŞİMİ İAY2210095 Bahar Dönemi 3+0 3 4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sağlık hizmetleri sunan kişiler, sağlık hizmeti sunumunun doğası gereği çok sayıda insanla ve çoğunlukla stresli koşullarda iletişim kurarlar. Bu ders sağlık hizmet sunucularına doğru ve etkili iletişim becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders; Tanışma, Derse Giriş Etkileyen Faktörler,Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri,İletişim,Sağlık İletişimi,Sağlık Çalışanlarının İletişimi,Etkili İletişim Teknikleri,Sağlıkta Şiddet ve İletişim, Kriz Durumları ve Sağlıkta Kriz İletişimi,ARA SINAV,Hastayı Tanıma ve Hastalar Arası İletişim,Sağlık Çalışanlarının Hasta ve Hasta Yakınlarıyla İletişimi,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 1,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 2,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 3,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 4,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir.
İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık sağlık çalışanı kavramları doğrultusunda değerlendirir.
Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır.
Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin (fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel bv.) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
İletişimdeki etik konuları tanımlar.
Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, Derse Giriş Etkileyen Faktörler
2 Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri
3 İletişim
4 Sağlık İletişimi
5 Sağlık Çalışanlarının İletişimi
6 Etkili İletişim Teknikleri
7 Sağlıkta Şiddet ve İletişim, Kriz Durumları ve Sağlıkta Kriz İletişimi
8 ARA SINAV
9 Hastayı Tanıma ve Hastalar Arası İletişim
10 Sağlık Çalışanlarının Hasta ve Hasta Yakınlarıyla İletişimi
11 Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 1
12 Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 2
13 Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 3
14 Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 4
15 Genel Tekrar
Kaynak
•Korkmazer, F. ve Ekingen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde iletişim. Gazi Kitabevi Yayınları. • Yüksel, E., Özmen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde özel ilgi grupları ve dezavantajlı gruplarla iletişim. Sağlık profesyonelleri için pratik rehber. Literatür Yayınları. • Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta Şiddet ve iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • İlhan, M. (2018). Sağlık çalışanları ve adayları için sağlık çalışanlarının iletişimi. Beta Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SAĞLIK HİZMETLERİ İLETİŞİMİ İAY2210095 Bahar Dönemi 3+0 3 4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sağlık hizmetleri sunan kişiler, sağlık hizmeti sunumunun doğası gereği çok sayıda insanla ve çoğunlukla stresli koşullarda iletişim kurarlar. Bu ders sağlık hizmet sunucularına doğru ve etkili iletişim becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders; Tanışma, Derse Giriş Etkileyen Faktörler,Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri,İletişim,Sağlık İletişimi,Sağlık Çalışanlarının İletişimi,Etkili İletişim Teknikleri,Sağlıkta Şiddet ve İletişim, Kriz Durumları ve Sağlıkta Kriz İletişimi,ARA SINAV,Hastayı Tanıma ve Hastalar Arası İletişim,Sağlık Çalışanlarının Hasta ve Hasta Yakınlarıyla İletişimi,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 1,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 2,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 3,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 4,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir.
İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık sağlık çalışanı kavramları doğrultusunda değerlendirir.
Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır.
Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin (fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel bv.) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
İletişimdeki etik konuları tanımlar.
Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, Derse Giriş Etkileyen Faktörler
2 Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri
3 İletişim
4 Sağlık İletişimi
5 Sağlık Çalışanlarının İletişimi
6 Etkili İletişim Teknikleri
7 Sağlıkta Şiddet ve İletişim, Kriz Durumları ve Sağlıkta Kriz İletişimi
8 ARA SINAV
9 Hastayı Tanıma ve Hastalar Arası İletişim
10 Sağlık Çalışanlarının Hasta ve Hasta Yakınlarıyla İletişimi
11 Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 1
12 Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 2
13 Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 3
14 Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 4
15 Genel Tekrar
Kaynak
•Korkmazer, F. ve Ekingen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde iletişim. Gazi Kitabevi Yayınları. • Yüksel, E., Özmen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde özel ilgi grupları ve dezavantajlı gruplarla iletişim. Sağlık profesyonelleri için pratik rehber. Literatür Yayınları. • Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta Şiddet ve iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • İlhan, M. (2018). Sağlık çalışanları ve adayları için sağlık çalışanlarının iletişimi. Beta Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu