Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOPULMONER RESÜSİTASYON IIİAY2210413Bahar Dönemi2+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,Kalbin İleti Sistemi - Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker ,Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker/Uygulama,İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler,İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler/Uygulama,İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler,İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler/Uygulama,Ara Sınav,İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler,İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler/Uygulama,Neonatal Dönemde İleri Yaşam Desteği,Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği,Resüsitasyon Sonrası Bakım,Resüsitasyonun Etik ve Yasal Yönü,Genel Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
2Kalbin İleti Sistemi - Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker
3Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker/Uygulama
4İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler
5İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler/Uygulama
6İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler
7İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler/Uygulama
8Ara Sınav
9İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler
10İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler/Uygulama
11Neonatal Dönemde İleri Yaşam Desteği
12Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği
13Resüsitasyon Sonrası Bakım
14Resüsitasyonun Etik ve Yasal Yönü
15Genel Tekrar
16Final Sınavı
Kaynak
- yusufguner.org/ Paramedik Hocası - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOPULMONER RESÜSİTASYON IIİAY2210413Bahar Dönemi2+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,Kalbin İleti Sistemi - Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker ,Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker/Uygulama,İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler,İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler/Uygulama,İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler,İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler/Uygulama,Ara Sınav,İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler,İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler/Uygulama,Neonatal Dönemde İleri Yaşam Desteği,Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği,Resüsitasyon Sonrası Bakım,Resüsitasyonun Etik ve Yasal Yönü,Genel Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
2Kalbin İleti Sistemi - Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker
3Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker/Uygulama
4İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler
5İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler/Uygulama
6İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler
7İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler/Uygulama
8Ara Sınav
9İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler
10İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler/Uygulama
11Neonatal Dönemde İleri Yaşam Desteği
12Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği
13Resüsitasyon Sonrası Bakım
14Resüsitasyonun Etik ve Yasal Yönü
15Genel Tekrar
16Final Sınavı
Kaynak
- yusufguner.org/ Paramedik Hocası - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu