Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON | İAY2210756 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayşe Büşra ERTEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri,Sağlık kavramı nedir? Fiziksel aktivite, egzersiz nedir?,Fiziksel uygunluk ve performans değerlendirilmesi ,Fiziksel aktivite ve sporda riskler,Egzersizin sistemler üzerine etkileri,Kronik hastalıklarda spor ve egzersiz,Hasta taşıma yöntemleri ve ergonomi,Ara Sınav,Spor yaralanmaları ve önlenmesi,Spor yaralanmaları tedavi türleri,Nörolojik yaralanmalar ve önlenmesi,Nörolojik yaralanmalarda tedavi türleri,Sağlıklı yaşlanma ve egzersiz,Vaka çalışmaları,Genel Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Sağlık kavramı nedir? Fiziksel aktivite, egzersiz nedir? | |
3 | Fiziksel uygunluk ve performans değerlendirilmesi | |
4 | Fiziksel aktivite ve sporda riskler | |
5 | Egzersizin sistemler üzerine etkileri | |
6 | Kronik hastalıklarda spor ve egzersiz | |
7 | Hasta taşıma yöntemleri ve ergonomi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Spor yaralanmaları ve önlenmesi | |
10 | Spor yaralanmaları tedavi türleri | |
11 | Nörolojik yaralanmalar ve önlenmesi | |
12 | Nörolojik yaralanmalarda tedavi türleri | |
13 | Sağlıklı yaşlanma ve egzersiz | |
14 | Vaka çalışmaları | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON | İAY2210756 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayşe Büşra ERTEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri,Sağlık kavramı nedir? Fiziksel aktivite, egzersiz nedir?,Fiziksel uygunluk ve performans değerlendirilmesi ,Fiziksel aktivite ve sporda riskler,Egzersizin sistemler üzerine etkileri,Kronik hastalıklarda spor ve egzersiz,Hasta taşıma yöntemleri ve ergonomi,Ara Sınav,Spor yaralanmaları ve önlenmesi,Spor yaralanmaları tedavi türleri,Nörolojik yaralanmalar ve önlenmesi,Nörolojik yaralanmalarda tedavi türleri,Sağlıklı yaşlanma ve egzersiz,Vaka çalışmaları,Genel Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Sağlık kavramı nedir? Fiziksel aktivite, egzersiz nedir? | |
3 | Fiziksel uygunluk ve performans değerlendirilmesi | |
4 | Fiziksel aktivite ve sporda riskler | |
5 | Egzersizin sistemler üzerine etkileri | |
6 | Kronik hastalıklarda spor ve egzersiz | |
7 | Hasta taşıma yöntemleri ve ergonomi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Spor yaralanmaları ve önlenmesi | |
10 | Spor yaralanmaları tedavi türleri | |
11 | Nörolojik yaralanmalar ve önlenmesi | |
12 | Nörolojik yaralanmalarda tedavi türleri | |
13 | Sağlıklı yaşlanma ve egzersiz | |
14 | Vaka çalışmaları | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |