Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MİKROBİYOLOJİ | İAY2110752 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra ÇALIŞKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mikrobiyoloji alanında temel bilgileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrobiyolojinin tarihçesi, gelişimi ve temel kavramlar,Laboratuvarda uygulanacak çalışma kuralları,Mikrobiyolojide Kullanılan Genel Araçlar-Cihazlar ve Mikroskoplar,Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri,Bakterilerin yapısı, üreme özellikleri, metabolizması,Bakterileri genetiği ve Antimikrobik maddeler,Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, Boyalar ve boyama yöntemleri,ARA SINAV,Stafilokok, streptokok, pnömokok ve basiller, mantarlar hakkında genel bilgi,Virüsler hakkında genel bilgi, bazı önemli virüs hastalıkları,Normal floralar ve örnek alma teknikleri,İmmunoloji’ye giriş, antijen-antikor reaksiyonları,Mikrobiyolojik tanı yöntemleri,Enfeksiyon hastalıklarına engel olabilecek mikroorganizmalar ve bu mikroorganizmalardan korunma yolları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikroorganizmaların patogenezini açıklayabilme | ||
Normal vücut florasını oluşturan mikroorganizmaları sayabilme | ||
Mikroorganizmaların (bakteri, virüs, mantar) neden olduğu infeksiyon hastalıklarını ayırt edebilme | ||
Mikroorganizmalara tanı amacı ile uygulanan testleri sayabilme | ||
İnsanlarda lokal veya sistemik infeksiyonlara neden olan bakteri, mantar ve virüsleri sınıflandırabilme |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mikrobiyolojinin tarihçesi, gelişimi ve temel kavramlar | |
2 | Laboratuvarda uygulanacak çalışma kuralları | |
3 | Mikrobiyolojide Kullanılan Genel Araçlar-Cihazlar ve Mikroskoplar | |
4 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri | |
5 | Bakterilerin yapısı, üreme özellikleri, metabolizması | |
6 | Bakterileri genetiği ve Antimikrobik maddeler | |
7 | Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, Boyalar ve boyama yöntemleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Stafilokok, streptokok, pnömokok ve basiller, mantarlar hakkında genel bilgi | |
10 | Virüsler hakkında genel bilgi, bazı önemli virüs hastalıkları | |
11 | Normal floralar ve örnek alma teknikleri | |
12 | İmmunoloji’ye giriş, antijen-antikor reaksiyonları | |
13 | Mikrobiyolojik tanı yöntemleri | |
14 | Enfeksiyon hastalıklarına engel olabilecek mikroorganizmalar ve bu mikroorganizmalardan korunma yolları | |
15 | Genel tekrar |
Kaynak |
- Tıbbi Mikrobiyoloji Laboratuvar Kitabı, Mustafa Altındiş, Nobel Tıp Kitabevleri, 2013, Sf: 1-20, 35-40. - Murray, P. (t.b.). Temel Tıbbi Mikrobiyoloji. (D. US, A. BAŞUSTAOĞLU, Çev. Ed). - 2. William, A. (t.b.). Mikrobiyoloji, Lippincott Illustrated Reviews. - Richard A. Harvey, Mikrobiyoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, 448. - Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MİKROBİYOLOJİ | İAY2110752 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra ÇALIŞKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mikrobiyoloji alanında temel bilgileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrobiyolojinin tarihçesi, gelişimi ve temel kavramlar,Laboratuvarda uygulanacak çalışma kuralları,Mikrobiyolojide Kullanılan Genel Araçlar-Cihazlar ve Mikroskoplar,Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri,Bakterilerin yapısı, üreme özellikleri, metabolizması,Bakterileri genetiği ve Antimikrobik maddeler,Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, Boyalar ve boyama yöntemleri,ARA SINAV,Stafilokok, streptokok, pnömokok ve basiller, mantarlar hakkında genel bilgi,Virüsler hakkında genel bilgi, bazı önemli virüs hastalıkları,Normal floralar ve örnek alma teknikleri,İmmunoloji’ye giriş, antijen-antikor reaksiyonları,Mikrobiyolojik tanı yöntemleri,Enfeksiyon hastalıklarına engel olabilecek mikroorganizmalar ve bu mikroorganizmalardan korunma yolları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikroorganizmaların patogenezini açıklayabilme | ||
Normal vücut florasını oluşturan mikroorganizmaları sayabilme | ||
Mikroorganizmaların (bakteri, virüs, mantar) neden olduğu infeksiyon hastalıklarını ayırt edebilme | ||
Mikroorganizmalara tanı amacı ile uygulanan testleri sayabilme | ||
İnsanlarda lokal veya sistemik infeksiyonlara neden olan bakteri, mantar ve virüsleri sınıflandırabilme |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mikrobiyolojinin tarihçesi, gelişimi ve temel kavramlar | |
2 | Laboratuvarda uygulanacak çalışma kuralları | |
3 | Mikrobiyolojide Kullanılan Genel Araçlar-Cihazlar ve Mikroskoplar | |
4 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri | |
5 | Bakterilerin yapısı, üreme özellikleri, metabolizması | |
6 | Bakterileri genetiği ve Antimikrobik maddeler | |
7 | Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, Boyalar ve boyama yöntemleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Stafilokok, streptokok, pnömokok ve basiller, mantarlar hakkında genel bilgi | |
10 | Virüsler hakkında genel bilgi, bazı önemli virüs hastalıkları | |
11 | Normal floralar ve örnek alma teknikleri | |
12 | İmmunoloji’ye giriş, antijen-antikor reaksiyonları | |
13 | Mikrobiyolojik tanı yöntemleri | |
14 | Enfeksiyon hastalıklarına engel olabilecek mikroorganizmalar ve bu mikroorganizmalardan korunma yolları | |
15 | Genel tekrar |
Kaynak |
- Tıbbi Mikrobiyoloji Laboratuvar Kitabı, Mustafa Altındiş, Nobel Tıp Kitabevleri, 2013, Sf: 1-20, 35-40. - Murray, P. (t.b.). Temel Tıbbi Mikrobiyoloji. (D. US, A. BAŞUSTAOĞLU, Çev. Ed). - 2. William, A. (t.b.). Mikrobiyoloji, Lippincott Illustrated Reviews. - Richard A. Harvey, Mikrobiyoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, 448. - Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |