Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİİAY2110747Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Haki Gökhan ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHasta ve çalışan güvenliği ilkeleri ışığında Türkiye’nin sağlık bakım sistemindeki kalite süreçleri ve uygulamaları ile ilgili anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ve Amacı,Toplam Kalite Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar,Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Önemi,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri I,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri II,Akreditasyon, Standardizasyon ve Sertifikasyon,Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçları ve Problem Çözme Teknikleri,ARA SINAV,Süreç Yönetimi,Toplam Kalite Yönetimi ve Dokümantasyon,Hasta ve Çalışan Güvenliği,Sağlık Hizmetlerinde Şikâyet Yönetimi,Sağlıkta Kalite Standartları,Stratejik Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık hizmetlerinde kalite yönetiminin önemini, gerekliliğini ve özelliklerini açıklayabilmesi
Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili temel kavramları ve kalite iyileştirmede kullanılan teknikleri tanımlayabilmesi
Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili güncel yaklaşımları tartışabilmesi
Kalite standartları ile ilgili güncel yaklaşımları tartışır
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı ve Amacı
2Toplam Kalite Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar
3Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Önemi
4Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri I
5Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri II
6Akreditasyon, Standardizasyon ve Sertifikasyon
7Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçları ve Problem Çözme Teknikleri
8ARA SINAV
9Süreç Yönetimi
10Toplam Kalite Yönetimi ve Dokümantasyon
11Hasta ve Çalışan Güvenliği
12Sağlık Hizmetlerinde Şikâyet Yönetimi
13Sağlıkta Kalite Standartları
14Stratejik Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi
15Genel Değerlendirme
Kaynak
1. Ümit Şahin, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Ders Notları, ESOGÜ 2. İsmail Efil, Toplam Kalite Yönetimi 3. Muhittin Şimşek, Kalite Yönetimi 4. Haydar Sur, Hastane Yönetimi 5. Tüska, SAS Hastane Seti 6. Sağlık Bakanlığı, Kalite Mevzuat 7. Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Aöf Yayınları 8. Bilçin Meydan, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ana Unsuru Olarak Hasta Güvenliği Sistemlerinin Oluşturulması: Hastaneler İçin Bir Yol Haritası Önerisi 9. Mark Graban, Lean Hospital 10. Turan Erkılıç, Toplam Kalite Yönetimi İkelerinin Yönetim Yaklaşımları Bağlamıda Tartışılması 11.http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/50496/30868/6._hafta_sorun_%C3%A7%C3%B6zme_teknikleri.pptx 12. Selami Yıldız, Sağlık İşletmelerinde Yalın Uygulamalar Üzerine Genel Bir Literatür Taraması 13. Güvenlik raporlama sistemi, Sağlık bakanlığı: https://grs.saglik.gov.tr/BM/UGRS.aspx 14. Cuma Çakmak vd. Türkiye Ulusal Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS) Üzerinden Tıbbi Hataların Değerlendirilmesi 15. TTB Raporları 2010, Hasta Güvenliği: Türkiye Ve Dünya

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİİAY2110747Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Haki Gökhan ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHasta ve çalışan güvenliği ilkeleri ışığında Türkiye’nin sağlık bakım sistemindeki kalite süreçleri ve uygulamaları ile ilgili anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ve Amacı,Toplam Kalite Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar,Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Önemi,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri I,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri II,Akreditasyon, Standardizasyon ve Sertifikasyon,Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçları ve Problem Çözme Teknikleri,ARA SINAV,Süreç Yönetimi,Toplam Kalite Yönetimi ve Dokümantasyon,Hasta ve Çalışan Güvenliği,Sağlık Hizmetlerinde Şikâyet Yönetimi,Sağlıkta Kalite Standartları,Stratejik Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık hizmetlerinde kalite yönetiminin önemini, gerekliliğini ve özelliklerini açıklayabilmesi
Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili temel kavramları ve kalite iyileştirmede kullanılan teknikleri tanımlayabilmesi
Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili güncel yaklaşımları tartışabilmesi
Kalite standartları ile ilgili güncel yaklaşımları tartışır
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı ve Amacı
2Toplam Kalite Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar
3Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Önemi
4Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri I
5Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri II
6Akreditasyon, Standardizasyon ve Sertifikasyon
7Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçları ve Problem Çözme Teknikleri
8ARA SINAV
9Süreç Yönetimi
10Toplam Kalite Yönetimi ve Dokümantasyon
11Hasta ve Çalışan Güvenliği
12Sağlık Hizmetlerinde Şikâyet Yönetimi
13Sağlıkta Kalite Standartları
14Stratejik Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi
15Genel Değerlendirme
Kaynak
1. Ümit Şahin, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Ders Notları, ESOGÜ 2. İsmail Efil, Toplam Kalite Yönetimi 3. Muhittin Şimşek, Kalite Yönetimi 4. Haydar Sur, Hastane Yönetimi 5. Tüska, SAS Hastane Seti 6. Sağlık Bakanlığı, Kalite Mevzuat 7. Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Aöf Yayınları 8. Bilçin Meydan, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ana Unsuru Olarak Hasta Güvenliği Sistemlerinin Oluşturulması: Hastaneler İçin Bir Yol Haritası Önerisi 9. Mark Graban, Lean Hospital 10. Turan Erkılıç, Toplam Kalite Yönetimi İkelerinin Yönetim Yaklaşımları Bağlamıda Tartışılması 11.http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/50496/30868/6._hafta_sorun_%C3%A7%C3%B6zme_teknikleri.pptx 12. Selami Yıldız, Sağlık İşletmelerinde Yalın Uygulamalar Üzerine Genel Bir Literatür Taraması 13. Güvenlik raporlama sistemi, Sağlık bakanlığı: https://grs.saglik.gov.tr/BM/UGRS.aspx 14. Cuma Çakmak vd. Türkiye Ulusal Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS) Üzerinden Tıbbi Hataların Değerlendirilmesi 15. TTB Raporları 2010, Hasta Güvenliği: Türkiye Ve Dünya

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu