Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI IIİAY2110401Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Büşra ÇALIŞKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye; sağlık bakım uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,Sindirim Sistemi Acilleri I,Sindirim Sistemi Acilleri II,Metabolik Aciller I (DM),Metabolik Aciller II (DM),Metabolik Aciller III (Sıvı Elektrolit),Uygulama Sınav Provası,ARA SINAV,Enfeksiyon Acilleri,Ürogenital Aciller,Onkolojik Aciller,İmmun Sistem Hastalıklarında Hastane Öncesi Acil Bakım,Geriatrik Aciller,Genel Tekrar,Uygulama Sınavı Provası; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hastane enfeksiyonlarını ve korunma yollarını tanımlayabilecektir.
Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlayabilecektir.
Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeleyebilecektir.
Nörolojik acilleri ve yapılması gerekenleri tanımlayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri
2Sindirim Sistemi Acilleri I
3Sindirim Sistemi Acilleri II
4Metabolik Aciller I (DM)
5Metabolik Aciller II (DM)
6Metabolik Aciller III (Sıvı Elektrolit)
7Uygulama Sınav Provası
8ARA SINAV
9Enfeksiyon Acilleri
10Ürogenital Aciller
11Onkolojik Aciller
12İmmun Sistem Hastalıklarında Hastane Öncesi Acil Bakım
12Geriatrik Aciller
13Genel Tekrar
14Uygulama Sınavı Provası
Kaynak
- Hastane Öncesi Acil Tıp, Prm.Süleyman YAVUZ Uzm.Dr.Gülşah YAVUZ - Hastane Öncesi Acil Bakım - Paramedikler İçin Acil Hasta Bakımı 1-2-3, Ema Kitapevi. - Ankara Nobel Tıp Kitabevi Kritik Çocuk Hasta Algoritmaları - Adana Nobel Kitabevi Yoğun Bakım El Kitabı - Jesse B.Hall - Lecturer Notes

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI IIİAY2110401Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Büşra ÇALIŞKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye; sağlık bakım uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,Sindirim Sistemi Acilleri I,Sindirim Sistemi Acilleri II,Metabolik Aciller I (DM),Metabolik Aciller II (DM),Metabolik Aciller III (Sıvı Elektrolit),Uygulama Sınav Provası,ARA SINAV,Enfeksiyon Acilleri,Ürogenital Aciller,Onkolojik Aciller,İmmun Sistem Hastalıklarında Hastane Öncesi Acil Bakım,Geriatrik Aciller,Genel Tekrar,Uygulama Sınavı Provası; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hastane enfeksiyonlarını ve korunma yollarını tanımlayabilecektir.
Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlayabilecektir.
Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeleyebilecektir.
Nörolojik acilleri ve yapılması gerekenleri tanımlayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri
2Sindirim Sistemi Acilleri I
3Sindirim Sistemi Acilleri II
4Metabolik Aciller I (DM)
5Metabolik Aciller II (DM)
6Metabolik Aciller III (Sıvı Elektrolit)
7Uygulama Sınav Provası
8ARA SINAV
9Enfeksiyon Acilleri
10Ürogenital Aciller
11Onkolojik Aciller
12İmmun Sistem Hastalıklarında Hastane Öncesi Acil Bakım
12Geriatrik Aciller
13Genel Tekrar
14Uygulama Sınavı Provası
Kaynak
- Hastane Öncesi Acil Tıp, Prm.Süleyman YAVUZ Uzm.Dr.Gülşah YAVUZ - Hastane Öncesi Acil Bakım - Paramedikler İçin Acil Hasta Bakımı 1-2-3, Ema Kitapevi. - Ankara Nobel Tıp Kitabevi Kritik Çocuk Hasta Algoritmaları - Adana Nobel Kitabevi Yoğun Bakım El Kitabı - Jesse B.Hall - Lecturer Notes

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.
2
Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular.
3
Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur.
4
Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
5
Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur.
6
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Hasta mahremiyetine önem verir.
8
Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder.
9
 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
10
Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu