Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞIGRFT2211062Bahar Dönemi1+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seher TUZCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıReklam fotoğrafçılığına ait temel bilgilere sahip olmak. Reklam fotoğrafı üretim teknik ve yöntemlerine ait bilgilere sahip olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi,Reklam fotoğrafçılığına ilişkin temel fotoğraf bilgilerinin verilmesi, sanatsal fotoğraf ile ticari fotoğraf kavramlarının sorgulanması..,Reklam fotoğrafında kurgulama. Stüdyo ve dış mekan çekimlerinden örneklerin incelenmesi.,Dış mekan reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamala.,Reklam fotoğrafçılığında stüdyo kullanımı,Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.,Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.,Ara Sınav,Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı. ,Reklam fotoğrafında ilk uygulama için konu seçimi.,Çekimlerin haftalık değerlendirmesi,Çekimlerin haftalık değerlendirmesi,Çekimlerin haftalık değerlendirmesi,Reklam fotoğrafında ikinci uygulama için konu seçimi,Çalışmalar üzerinde değerledirmeler; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel İletişim alanındaki kavramları bilir ve tanımlar. Karar alma strateji ve süreçleri bilir. Edindiği bilgi ve yetenekleri hayat boyu kullanabilir. Yazlı, sözlü ve görsel olarak kendini açık, etkin ve ikna edici bir şekilde ifade edebilme.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi
2Reklam fotoğrafçılığına ilişkin temel fotoğraf bilgilerinin verilmesi, sanatsal fotoğraf ile ticari fotoğraf kavramlarının sorgulanması..
3Reklam fotoğrafında kurgulama. Stüdyo ve dış mekan çekimlerinden örneklerin incelenmesi.
4Dış mekan reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamala.
5Reklam fotoğrafçılığında stüdyo kullanımı
6Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.
7Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.
8Ara Sınav
9Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı.
10Reklam fotoğrafında ilk uygulama için konu seçimi.
11Çekimlerin haftalık değerlendirmesi
12Çekimlerin haftalık değerlendirmesi
13Çekimlerin haftalık değerlendirmesi
14Reklam fotoğrafında ikinci uygulama için konu seçimi
15Çalışmalar üzerinde değerledirmeler
Kaynak
- ÇİZGEN G., Renk Dünyamız:101 Kompozisyon 101 Yorum, Say Yayınları 2006 - ERGİN E., Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği, İnkılap Kitabevi. - Rıtchın F., Fotoğraftan Sonra, Espas Yayınları - Ertan G., Erutku B., Açıklamalı Fotoğraf Terimleri Sözlüğü, Say Yayınları - Seven M., Sokak Fotoğrafçılığı, İnklap Kitapevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞIGRFT2211062Bahar Dönemi1+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seher TUZCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıReklam fotoğrafçılığına ait temel bilgilere sahip olmak. Reklam fotoğrafı üretim teknik ve yöntemlerine ait bilgilere sahip olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi,Reklam fotoğrafçılığına ilişkin temel fotoğraf bilgilerinin verilmesi, sanatsal fotoğraf ile ticari fotoğraf kavramlarının sorgulanması..,Reklam fotoğrafında kurgulama. Stüdyo ve dış mekan çekimlerinden örneklerin incelenmesi.,Dış mekan reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamala.,Reklam fotoğrafçılığında stüdyo kullanımı,Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.,Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.,Ara Sınav,Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı. ,Reklam fotoğrafında ilk uygulama için konu seçimi.,Çekimlerin haftalık değerlendirmesi,Çekimlerin haftalık değerlendirmesi,Çekimlerin haftalık değerlendirmesi,Reklam fotoğrafında ikinci uygulama için konu seçimi,Çalışmalar üzerinde değerledirmeler; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel İletişim alanındaki kavramları bilir ve tanımlar. Karar alma strateji ve süreçleri bilir. Edindiği bilgi ve yetenekleri hayat boyu kullanabilir. Yazlı, sözlü ve görsel olarak kendini açık, etkin ve ikna edici bir şekilde ifade edebilme.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi
2Reklam fotoğrafçılığına ilişkin temel fotoğraf bilgilerinin verilmesi, sanatsal fotoğraf ile ticari fotoğraf kavramlarının sorgulanması..
3Reklam fotoğrafında kurgulama. Stüdyo ve dış mekan çekimlerinden örneklerin incelenmesi.
4Dış mekan reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamala.
5Reklam fotoğrafçılığında stüdyo kullanımı
6Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.
7Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.
8Ara Sınav
9Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı.
10Reklam fotoğrafında ilk uygulama için konu seçimi.
11Çekimlerin haftalık değerlendirmesi
12Çekimlerin haftalık değerlendirmesi
13Çekimlerin haftalık değerlendirmesi
14Reklam fotoğrafında ikinci uygulama için konu seçimi
15Çalışmalar üzerinde değerledirmeler
Kaynak
- ÇİZGEN G., Renk Dünyamız:101 Kompozisyon 101 Yorum, Say Yayınları 2006 - ERGİN E., Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği, İnkılap Kitabevi. - Rıtchın F., Fotoğraftan Sonra, Espas Yayınları - Ertan G., Erutku B., Açıklamalı Fotoğraf Terimleri Sözlüğü, Say Yayınları - Seven M., Sokak Fotoğrafçılığı, İnklap Kitapevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler