Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
KARİYER PLANLAMA ICMT1110921 Güz Dönemi 1+0 1 2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Aziz MISTIK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? ,*Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile
bağlantısı nedir?,Bilgi, beceri, yetenek,
yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile
bağlantısı nedir?, İnce beceriler ve teknik
beceriler nedir? *Öğrencilerin
neden bu becerilere ihtiyacı
var?,*Kariyer ve kariyer ile ilişkili
kavramların açıklanması.
,Üniversite hayatı boyunca
öğrencilerin kariyerlerine
katkı sağlamak için
yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik,
sosyal, sanatsal ve sportif
etkinlikler),Ulusal sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,ARA SINAV,Uluslararası sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Kamu sektörü
çalışanlarından kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler, Özel sektör çalışanlarından
kariyer hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere,Girişimcilerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası
nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı
nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?,Ders Değerlemesi ve Proje Detayları Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi
2.Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi
3.Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi
4.Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi
5.Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi
6.Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi
7.Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır?
2 *Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile
bağlantısı nedir?
3 Bilgi, beceri, yetenek,
yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile
bağlantısı nedir?
4 İnce beceriler ve teknik
beceriler nedir? *Öğrencilerin
neden bu becerilere ihtiyacı
var?
5 *Kariyer ve kariyer ile ilişkili
kavramların açıklanması.
6 Üniversite hayatı boyunca
öğrencilerin kariyerlerine
katkı sağlamak için
yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik,
sosyal, sanatsal ve sportif
etkinlikler)
7 Ulusal sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
8 ARA SINAV
9 Uluslararası sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
10 Kamu sektörü
çalışanlarından kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
11 Özel sektör çalışanlarından
kariyer hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
12 Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
13 Girişimcilerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
14 Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası
nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı
nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
15 Ders Değerlemesi ve Proje Detayları Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
KARİYER PLANLAMA ICMT1110921 Güz Dönemi 1+0 1 2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Aziz MISTIK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? ,*Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile
bağlantısı nedir?,Bilgi, beceri, yetenek,
yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile
bağlantısı nedir?, İnce beceriler ve teknik
beceriler nedir? *Öğrencilerin
neden bu becerilere ihtiyacı
var?,*Kariyer ve kariyer ile ilişkili
kavramların açıklanması.
,Üniversite hayatı boyunca
öğrencilerin kariyerlerine
katkı sağlamak için
yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik,
sosyal, sanatsal ve sportif
etkinlikler),Ulusal sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,ARA SINAV,Uluslararası sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Kamu sektörü
çalışanlarından kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler, Özel sektör çalışanlarından
kariyer hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere,Girişimcilerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası
nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı
nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?,Ders Değerlemesi ve Proje Detayları Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi
2.Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi
3.Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi
4.Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi
5.Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi
6.Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi
7.Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır?
2 *Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile
bağlantısı nedir?
3 Bilgi, beceri, yetenek,
yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile
bağlantısı nedir?
4 İnce beceriler ve teknik
beceriler nedir? *Öğrencilerin
neden bu becerilere ihtiyacı
var?
5 *Kariyer ve kariyer ile ilişkili
kavramların açıklanması.
6 Üniversite hayatı boyunca
öğrencilerin kariyerlerine
katkı sağlamak için
yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik,
sosyal, sanatsal ve sportif
etkinlikler)
7 Ulusal sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
8 ARA SINAV
9 Uluslararası sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
10 Kamu sektörü
çalışanlarından kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
11 Özel sektör çalışanlarından
kariyer hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
12 Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
13 Girişimcilerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
14 Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası
nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı
nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
15 Ders Değerlemesi ve Proje Detayları Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu