Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TEMEL FİZYOLOJİ | FTR1110750 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Enis AKAY |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji,Hücre Fizyolojisi,Sinir ve Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Kalp ,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,ARA SINAV,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Genel fizyoloji, hücre, sinir, kas ve kan fizyolojisi mekanizmalarını, birbirleriyle ilişkilerini tanımlar | ||
| İnsan sistem (Dolaşım, solunum, boşaltım, Gastrointestinal, sinir, endokrin ve üreme) özelliklerini tanımlar | ||
| Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklayabilmesi |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji | |
| 2 | Hücre Fizyolojisi | |
| 3 | Sinir ve Kas Fizyolojisi | |
| 4 | Kan Fizyolojisi | |
| 5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Kalp | |
| 6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Dolaşım | |
| 7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | |
| 10 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | |
| 11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | |
| 12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | |
| 13 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | |
| 14 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
| 15 | Üreme Sistemi Fizyolojisi |
| Kaynak |
| - Prof. Dr. Levent Ertuğrul, Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Baskı (2012). - Prof.Dr.Sayad Kocahan, Doç.Dr. Eylem Taşkın, Sağlık Bilimleri İçin Fizyoloji, Akademisyen Kitapevi, 2020. - Prof.Dr.Erdal Ağar, İnsan Fizyolojisi, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2020. - Vander's Human Physiology 15th Edition, McGraw Hill Medical Books, 2019. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
| 6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TEMEL FİZYOLOJİ | FTR1110750 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Enis AKAY |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji,Hücre Fizyolojisi,Sinir ve Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Kalp ,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,ARA SINAV,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Genel fizyoloji, hücre, sinir, kas ve kan fizyolojisi mekanizmalarını, birbirleriyle ilişkilerini tanımlar | ||
| İnsan sistem (Dolaşım, solunum, boşaltım, Gastrointestinal, sinir, endokrin ve üreme) özelliklerini tanımlar | ||
| Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklayabilmesi |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji | |
| 2 | Hücre Fizyolojisi | |
| 3 | Sinir ve Kas Fizyolojisi | |
| 4 | Kan Fizyolojisi | |
| 5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Kalp | |
| 6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Dolaşım | |
| 7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | |
| 10 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | |
| 11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | |
| 12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | |
| 13 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | |
| 14 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
| 15 | Üreme Sistemi Fizyolojisi |
| Kaynak |
| - Prof. Dr. Levent Ertuğrul, Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Baskı (2012). - Prof.Dr.Sayad Kocahan, Doç.Dr. Eylem Taşkın, Sağlık Bilimleri İçin Fizyoloji, Akademisyen Kitapevi, 2020. - Prof.Dr.Erdal Ağar, İnsan Fizyolojisi, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2020. - Vander's Human Physiology 15th Edition, McGraw Hill Medical Books, 2019. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
| 6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |