Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | FTR1210339 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,ARA SINAV,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Ortez yaklaşımları,Ortez yaklaşımları,Protez yaklaşımları,Protez yaklaşımları; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. Uygun çevre koşullarını tanımlar. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması | |
| 2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | |
| 3 | Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları | |
| 4 | Paralel bar eğitimi | |
| 5 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | |
| 6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | |
| 7 | Çevre ve mimari düzenlemeler | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | |
| 10 | Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon | |
| 11 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | |
| 12 | Ortez yaklaşımları | |
| 13 | Ortez yaklaşımları | |
| 14 | Protez yaklaşımları | |
| 15 | Protez yaklaşımları |
| Kaynak |
| 1. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak 2. Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
| 6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | FTR1210339 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,ARA SINAV,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Ortez yaklaşımları,Ortez yaklaşımları,Protez yaklaşımları,Protez yaklaşımları; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. Uygun çevre koşullarını tanımlar. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması | |
| 2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | |
| 3 | Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları | |
| 4 | Paralel bar eğitimi | |
| 5 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | |
| 6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | |
| 7 | Çevre ve mimari düzenlemeler | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | |
| 10 | Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon | |
| 11 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | |
| 12 | Ortez yaklaşımları | |
| 13 | Ortez yaklaşımları | |
| 14 | Protez yaklaşımları | |
| 15 | Protez yaklaşımları |
| Kaynak |
| 1. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak 2. Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
| 6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |