Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BAHARAT VE KAHVE KÜLTÜRÜ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 3 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cemile BÜYÜKYILDIRIM |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere baharat ve kahve çeşitlerini tanıtarak bunların özelliklerini, üretim yöntemlerini ve dünyada ve ülkemizde kullanım durumlarını açıklamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Kahvenin Tanımı ve Kültürle İlişkisi,Kahvenin Tarihçesi,Kahvenin Üretim Süreci ve Kahve Teknolojisi,Kahvenin Üretim Süreci ve Kahve Teknolojisi,Kahve Demleme Yöntemleri,Kahve Çeşitleri,Kahve Tadımı,Ara Sınav,Baharatın Tanımı ve Kültür ile İlişkisi,Baharatın Tarihçesi,Baharat Çeşitleri ve Kullanım Alanları,Baharat Çeşitleri ve Kullanım Alanları,Baharat Üretim Yöntemleri,Baharatların Formları ve İşlevleri,Baharatları Etiketleme, Ambalajlama ve Depolama; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Kahvenin tarihsel gelişimini kavrar | ||
| Kahve çeşitleri, üretim yöntemleri ve sunum tekniklerini öğrenir | ||
| Baharatın tarihsel gelişimini kavrar | ||
| Baharat çeşitlerini öğrenir | ||
| Baharat üretim yöntemleri ve depolaması konusunda bilgilenir |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Kahvenin Tanımı ve Kültürle İlişkisi | |
| 2 | Kahvenin Tarihçesi | |
| 3 | Kahvenin Üretim Süreci ve Kahve Teknolojisi | |
| 4 | Kahvenin Üretim Süreci ve Kahve Teknolojisi | |
| 5 | Kahve Demleme Yöntemleri | |
| 6 | Kahve Çeşitleri | |
| 7 | Kahve Tadımı | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Baharatın Tanımı ve Kültür ile İlişkisi | |
| 10 | Baharatın Tarihçesi | |
| 11 | Baharat Çeşitleri ve Kullanım Alanları | |
| 12 | Baharat Çeşitleri ve Kullanım Alanları | |
| 13 | Baharat Üretim Yöntemleri | |
| 14 | Baharatların Formları ve İşlevleri | |
| 15 | Baharatları Etiketleme, Ambalajlama ve Depolama |
| Kaynak |
| -Baharat Otlar ve Soslar, Doç. Dr. Alper Kurnaz, Doç. Dr. Serkan Şengül -Mutfağın Aşkı Baharat, Öğr. Gör. Anıl Örnek, Öğr. Gör. Engin Pulluk, Doç. Dr. Olcay Kilinç -Kahve-Topraktan Fincana- Cenk Girginol -Profesyonel Aşçılık, Wayne Gısslen -Mutfak Bilimi, Dr. Stuart Farrimond -Kahve Tutkununun El Kitabı- Candace Rose Rardon -Kim Korkar Kahveden- Chung-Leng Tran ve Sebastien Racineux -Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BAHARAT VE KAHVE KÜLTÜRÜ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 3 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cemile BÜYÜKYILDIRIM |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere baharat ve kahve çeşitlerini tanıtarak bunların özelliklerini, üretim yöntemlerini ve dünyada ve ülkemizde kullanım durumlarını açıklamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Kahvenin Tanımı ve Kültürle İlişkisi,Kahvenin Tarihçesi,Kahvenin Üretim Süreci ve Kahve Teknolojisi,Kahvenin Üretim Süreci ve Kahve Teknolojisi,Kahve Demleme Yöntemleri,Kahve Çeşitleri,Kahve Tadımı,Ara Sınav,Baharatın Tanımı ve Kültür ile İlişkisi,Baharatın Tarihçesi,Baharat Çeşitleri ve Kullanım Alanları,Baharat Çeşitleri ve Kullanım Alanları,Baharat Üretim Yöntemleri,Baharatların Formları ve İşlevleri,Baharatları Etiketleme, Ambalajlama ve Depolama; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Kahvenin tarihsel gelişimini kavrar | ||
| Kahve çeşitleri, üretim yöntemleri ve sunum tekniklerini öğrenir | ||
| Baharatın tarihsel gelişimini kavrar | ||
| Baharat çeşitlerini öğrenir | ||
| Baharat üretim yöntemleri ve depolaması konusunda bilgilenir |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Kahvenin Tanımı ve Kültürle İlişkisi | |
| 2 | Kahvenin Tarihçesi | |
| 3 | Kahvenin Üretim Süreci ve Kahve Teknolojisi | |
| 4 | Kahvenin Üretim Süreci ve Kahve Teknolojisi | |
| 5 | Kahve Demleme Yöntemleri | |
| 6 | Kahve Çeşitleri | |
| 7 | Kahve Tadımı | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Baharatın Tanımı ve Kültür ile İlişkisi | |
| 10 | Baharatın Tarihçesi | |
| 11 | Baharat Çeşitleri ve Kullanım Alanları | |
| 12 | Baharat Çeşitleri ve Kullanım Alanları | |
| 13 | Baharat Üretim Yöntemleri | |
| 14 | Baharatların Formları ve İşlevleri | |
| 15 | Baharatları Etiketleme, Ambalajlama ve Depolama |
| Kaynak |
| -Baharat Otlar ve Soslar, Doç. Dr. Alper Kurnaz, Doç. Dr. Serkan Şengül -Mutfağın Aşkı Baharat, Öğr. Gör. Anıl Örnek, Öğr. Gör. Engin Pulluk, Doç. Dr. Olcay Kilinç -Kahve-Topraktan Fincana- Cenk Girginol -Profesyonel Aşçılık, Wayne Gısslen -Mutfak Bilimi, Dr. Stuart Farrimond -Kahve Tutkununun El Kitabı- Candace Rose Rardon -Kim Korkar Kahveden- Chung-Leng Tran ve Sebastien Racineux -Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |