Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YİYECEK-İÇECEK SERVİSİ | - | Güz Dönemi | 1+1 | 2 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra AYCI |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Yiyecek içecek endüstrisi ve servisine dair temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Yiyecek içecek hizmetlerine tarihsel bakış,Yiyecek içecek endüstrisi,Yiyecek içecek servisinin önemi,Yiyecek içecek hizmetlerinde profesyonellik,Personel nitelikleri, beceri ve bilgi ,Müşteri ilişkileri ,Yiyecek içecek servis ekipmanları,Ara sınav,Servise ön hazırlık,Yiyecek içecek servis uygulamaları, kuver çeşitleri,Klasik servis usulleri,Ziyafet ve Banket Masa Servisi,İçecek servisi,Adab-ı Muaşeret,Sofrada görgü; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Yiyecek içecek hizmetlerine tarihsel bakış | |
| 2 | Yiyecek içecek endüstrisi | |
| 3 | Yiyecek içecek servisinin önemi | |
| 4 | Yiyecek içecek hizmetlerinde profesyonellik | |
| 5 | Personel nitelikleri, beceri ve bilgi | |
| 6 | Müşteri ilişkileri | |
| 7 | Yiyecek içecek servis ekipmanları | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Servise ön hazırlık | |
| 10 | Yiyecek içecek servis uygulamaları, kuver çeşitleri | |
| 11 | Klasik servis usulleri | |
| 12 | Ziyafet ve Banket Masa Servisi | |
| 13 | İçecek servisi | |
| 14 | Adab-ı Muaşeret | |
| 15 | Sofrada görgü |
| Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YİYECEK-İÇECEK SERVİSİ | - | Güz Dönemi | 1+1 | 2 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra AYCI |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Yiyecek içecek endüstrisi ve servisine dair temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Yiyecek içecek hizmetlerine tarihsel bakış,Yiyecek içecek endüstrisi,Yiyecek içecek servisinin önemi,Yiyecek içecek hizmetlerinde profesyonellik,Personel nitelikleri, beceri ve bilgi ,Müşteri ilişkileri ,Yiyecek içecek servis ekipmanları,Ara sınav,Servise ön hazırlık,Yiyecek içecek servis uygulamaları, kuver çeşitleri,Klasik servis usulleri,Ziyafet ve Banket Masa Servisi,İçecek servisi,Adab-ı Muaşeret,Sofrada görgü; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Yiyecek içecek hizmetlerine tarihsel bakış | |
| 2 | Yiyecek içecek endüstrisi | |
| 3 | Yiyecek içecek servisinin önemi | |
| 4 | Yiyecek içecek hizmetlerinde profesyonellik | |
| 5 | Personel nitelikleri, beceri ve bilgi | |
| 6 | Müşteri ilişkileri | |
| 7 | Yiyecek içecek servis ekipmanları | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Servise ön hazırlık | |
| 10 | Yiyecek içecek servis uygulamaları, kuver çeşitleri | |
| 11 | Klasik servis usulleri | |
| 12 | Ziyafet ve Banket Masa Servisi | |
| 13 | İçecek servisi | |
| 14 | Adab-ı Muaşeret | |
| 15 | Sofrada görgü |
| Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |