Ders Detayı
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TEMEL MESLEKİ BECERİLER | AHM1210979 | Bahar Dönemi | 1+2 | 3 | 5 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, cerrahi alanlarda ve kliniklerde uygulamaları için gerekli olan tıbbi becerileri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma,Yara bakımı ve Pansuman yapma ,Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı),Kan alma,Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla),İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma,Kan şekeri bakma,ARA SINAV,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,EKG çekme,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma,Üriner katater takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma | |
| 2 | Yara bakımı ve Pansuman yapma |
|
| 3 | Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı) | |
| 4 | Kan alma | |
| 5 | Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla) | |
| 6 | İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma | |
| 7 | Kan şekeri bakma | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma | |
| 10 | EKG çekme | |
| 11 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme | |
| 12 | Lavman yapma | |
| 13 | Üriner katater takma ve çıkarma | |
| 14 | Sütür atma, sütur alma | |
| 15 | Genel tekrar |
| Kaynak |
| - Ay F, Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, İstanbul Tıp Kitapevi, 2011. - Aşti T, Karadağ A, Klinik Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011. - Taylor,C., Lillis, C., Lemone, P.; Fundamentals of Nursing. Lipincott Company, Philadelphia,second edition,2007. - Sabuncu, N., Alpar, Ş., Özdilli, K ve ark. Edt: N. Sabuncu. Hemşirelik Bakımında ilke ve uygulamalar. Alter Yayınevi,2008 - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Tıbbi terminolojiyi bilir ve kullanır. | ||||||
| 2 | 2. Teorik ve pratik bilgilerini Ameliyathane ortamında kullanır. | ||||||
| 3 | 3. Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
| 4 | 4. Cerrahi Hastalıkları bilir, cerrahi müdahale ve tedavi süreçlerine hakim olur. | ||||||
| 5 | 5. Ameliyathanelerde, ekibin bir parçası olarak, cerrahi disiplin kurallarına uygun olarak çalışır. | ||||||
| 6 | 6. Cerrahi alanda kullanılan tıbbi cihaz, ekipman, aleti tanır. Kullanım yetkinliği kazanır | ||||||
| 7 | 7. Acil bir durum karşısında müdahale becerisi kazanır. karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
| 8 | 8. Görev ve sorumluluklarına dair yönetmelik mevzuata ve etik ilkelere uygun hareket eder. | ||||||
| 9 | 9. Alanın gerektirdiği bilgisayar ve teknolojiyi kullanır. Kalite yönetim süreçlerine katılır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TEMEL MESLEKİ BECERİLER | AHM1210979 | Bahar Dönemi | 1+2 | 3 | 5 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, cerrahi alanlarda ve kliniklerde uygulamaları için gerekli olan tıbbi becerileri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma,Yara bakımı ve Pansuman yapma ,Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı),Kan alma,Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla),İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma,Kan şekeri bakma,ARA SINAV,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,EKG çekme,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma,Üriner katater takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma | |
| 2 | Yara bakımı ve Pansuman yapma |
|
| 3 | Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı) | |
| 4 | Kan alma | |
| 5 | Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla) | |
| 6 | İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma | |
| 7 | Kan şekeri bakma | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma | |
| 10 | EKG çekme | |
| 11 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme | |
| 12 | Lavman yapma | |
| 13 | Üriner katater takma ve çıkarma | |
| 14 | Sütür atma, sütur alma | |
| 15 | Genel tekrar |
| Kaynak |
| - Ay F, Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, İstanbul Tıp Kitapevi, 2011. - Aşti T, Karadağ A, Klinik Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011. - Taylor,C., Lillis, C., Lemone, P.; Fundamentals of Nursing. Lipincott Company, Philadelphia,second edition,2007. - Sabuncu, N., Alpar, Ş., Özdilli, K ve ark. Edt: N. Sabuncu. Hemşirelik Bakımında ilke ve uygulamalar. Alter Yayınevi,2008 - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Tıbbi terminolojiyi bilir ve kullanır. | ||||||
| 2 | 2. Teorik ve pratik bilgilerini Ameliyathane ortamında kullanır. | ||||||
| 3 | 3. Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
| 4 | 4. Cerrahi Hastalıkları bilir, cerrahi müdahale ve tedavi süreçlerine hakim olur. | ||||||
| 5 | 5. Ameliyathanelerde, ekibin bir parçası olarak, cerrahi disiplin kurallarına uygun olarak çalışır. | ||||||
| 6 | 6. Cerrahi alanda kullanılan tıbbi cihaz, ekipman, aleti tanır. Kullanım yetkinliği kazanır | ||||||
| 7 | 7. Acil bir durum karşısında müdahale becerisi kazanır. karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
| 8 | 8. Görev ve sorumluluklarına dair yönetmelik mevzuata ve etik ilkelere uygun hareket eder. | ||||||
| 9 | 9. Alanın gerektirdiği bilgisayar ve teknolojiyi kullanır. Kalite yönetim süreçlerine katılır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |