Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEMEL MESLEKİ BECERİLER AHM1210979 Bahar Dönemi 1+2 3 5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, cerrahi alanlarda ve kliniklerde uygulamaları için gerekli olan tıbbi becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma,Yara bakımı ve Pansuman yapma
,Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı),Kan alma,Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla),İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma,Kan şekeri bakma,ARA SINAV,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,EKG çekme,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma,Üriner katater takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma
2 Yara bakımı ve Pansuman yapma
3 Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı)
4 Kan alma
5 Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla)
6 İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma
7 Kan şekeri bakma
8 ARA SINAV
9 Oksijen verme, Aspirasyon yapma
10 EKG çekme
11 Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme
12 Lavman yapma
13 Üriner katater takma ve çıkarma
14 Sütür atma, sütur alma
15 Genel tekrar
Kaynak
- Ay F, Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, İstanbul Tıp Kitapevi, 2011. - Aşti T, Karadağ A, Klinik Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011. - Taylor,C., Lillis, C., Lemone, P.; Fundamentals of Nursing. Lipincott Company, Philadelphia,second edition,2007. - Sabuncu, N., Alpar, Ş., Özdilli, K ve ark. Edt: N. Sabuncu. Hemşirelik Bakımında ilke ve uygulamalar. Alter Yayınevi,2008 - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1. Tıbbi terminolojiyi bilir ve kullanır.
2
2. Teorik ve pratik bilgilerini Ameliyathane ortamında kullanır.
3
3. Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
4. Cerrahi Hastalıkları bilir, cerrahi müdahale ve tedavi süreçlerine hakim olur.
5
5. Ameliyathanelerde, ekibin bir parçası olarak, cerrahi disiplin kurallarına uygun olarak çalışır.
6
6. Cerrahi alanda kullanılan tıbbi cihaz, ekipman, aleti tanır. Kullanım yetkinliği kazanır
7
7. Acil bir durum karşısında müdahale becerisi kazanır. karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
8
8. Görev ve sorumluluklarına dair yönetmelik mevzuata ve etik ilkelere uygun hareket eder.
9
9. Alanın gerektirdiği bilgisayar ve teknolojiyi kullanır. Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEMEL MESLEKİ BECERİLER AHM1210979 Bahar Dönemi 1+2 3 5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, cerrahi alanlarda ve kliniklerde uygulamaları için gerekli olan tıbbi becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma,Yara bakımı ve Pansuman yapma
,Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı),Kan alma,Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla),İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma,Kan şekeri bakma,ARA SINAV,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,EKG çekme,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma,Üriner katater takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma
2 Yara bakımı ve Pansuman yapma
3 Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı)
4 Kan alma
5 Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla)
6 İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma
7 Kan şekeri bakma
8 ARA SINAV
9 Oksijen verme, Aspirasyon yapma
10 EKG çekme
11 Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme
12 Lavman yapma
13 Üriner katater takma ve çıkarma
14 Sütür atma, sütur alma
15 Genel tekrar
Kaynak
- Ay F, Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, İstanbul Tıp Kitapevi, 2011. - Aşti T, Karadağ A, Klinik Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011. - Taylor,C., Lillis, C., Lemone, P.; Fundamentals of Nursing. Lipincott Company, Philadelphia,second edition,2007. - Sabuncu, N., Alpar, Ş., Özdilli, K ve ark. Edt: N. Sabuncu. Hemşirelik Bakımında ilke ve uygulamalar. Alter Yayınevi,2008 - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1. Tıbbi terminolojiyi bilir ve kullanır.
2
2. Teorik ve pratik bilgilerini Ameliyathane ortamında kullanır.
3
3. Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
4. Cerrahi Hastalıkları bilir, cerrahi müdahale ve tedavi süreçlerine hakim olur.
5
5. Ameliyathanelerde, ekibin bir parçası olarak, cerrahi disiplin kurallarına uygun olarak çalışır.
6
6. Cerrahi alanda kullanılan tıbbi cihaz, ekipman, aleti tanır. Kullanım yetkinliği kazanır
7
7. Acil bir durum karşısında müdahale becerisi kazanır. karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
8
8. Görev ve sorumluluklarına dair yönetmelik mevzuata ve etik ilkelere uygun hareket eder.
9
9. Alanın gerektirdiği bilgisayar ve teknolojiyi kullanır. Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu