Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II (UZAKTAN EĞİTİM) AIT1210381 Bahar Dönemi 2+0 2 2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çağdaş uygarlık seviyesine ulaşma hedefiyle Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Atatürk'ün İlke ve İnkılâpları'nın önemini Türk gençliğinin kavramasını sağlayarak, onları Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Mudanya Mütarekesi ve Önemi, Lozan Antlaşması Öncesinde Karşılaşılan Sorunlar: Azınlıklar ve Ermeni Sorunu, Kapitülasyonlar, Boğazlar, Sınırlar,Lozan Antlaşması’nın İmzalanması, Lozan Antlaşması'nın Şartları, Türk Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Önemi,Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı,,Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Cumhuriyet Halk Fırkası’nın Kurulması,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kurulması, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-İ Sükun Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, İzmir Suikastı Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması, Menemen Olayı,İnkılaplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar,Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar, Seminer,VİZE,Hukuk, Ekonomik ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik - Milliyetçilik, Seminer,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Halkçılık - Laiklik,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Devletçilik – İnkılâpçılık, Atatürkçülüğün Dayandığı Bütünleyici İlkeler,Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası- I (1923-1932)
,Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - II (1932-1938),Genel Değerlendirme ve Sonuç; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Türk İnkılâbı'nın önemini kavrar.
2.Atatürk İlkeleri'ni tarihsel perspektif içinde değerlendirir.
3.Türk dış politikasının temel nitelikleri hakkında fikir sahibi olur.
4.Yakın dönem Türkiye tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
5.Güncel gelişmeleri geçmişin koşullarıyla karşılaştırarak değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Mudanya Mütarekesi ve Önemi, Lozan Antlaşması Öncesinde Karşılaşılan Sorunlar: Azınlıklar ve Ermeni Sorunu, Kapitülasyonlar, Boğazlar, Sınırlar
2 Lozan Antlaşması’nın İmzalanması, Lozan Antlaşması'nın Şartları, Türk Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Önemi
3 Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı,
4 Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Cumhuriyet Halk Fırkası’nın Kurulması
5 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kurulması, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-İ Sükun Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, İzmir Suikastı Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması, Menemen Olayı
6 İnkılaplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar
7 Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar, Seminer
8 VİZE
9 Hukuk, Ekonomik ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar
10 Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik - Milliyetçilik, Seminer
11 Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Halkçılık - Laiklik
12 Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Devletçilik – İnkılâpçılık, Atatürkçülüğün Dayandığı Bütünleyici İlkeler
13 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası- I (1923-1932)
14 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - II (1932-1938)
15 Genel Değerlendirme ve Sonuç
Kaynak
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010), Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, DER Yayınları Eroğlu, H., (1990), Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1. Tıbbi terminolojiyi bilir ve kullanır.
2
2. Teorik ve pratik bilgilerini Ameliyathane ortamında kullanır.
3
3. Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
4. Cerrahi Hastalıkları bilir, cerrahi müdahale ve tedavi süreçlerine hakim olur.
5
5. Ameliyathanelerde, ekibin bir parçası olarak, cerrahi disiplin kurallarına uygun olarak çalışır.
6
6. Cerrahi alanda kullanılan tıbbi cihaz, ekipman, aleti tanır. Kullanım yetkinliği kazanır
7
7. Acil bir durum karşısında müdahale becerisi kazanır. karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
8
8. Görev ve sorumluluklarına dair yönetmelik mevzuata ve etik ilkelere uygun hareket eder.
9
9. Alanın gerektirdiği bilgisayar ve teknolojiyi kullanır. Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II (UZAKTAN EĞİTİM) AIT1210381 Bahar Dönemi 2+0 2 2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çağdaş uygarlık seviyesine ulaşma hedefiyle Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Atatürk'ün İlke ve İnkılâpları'nın önemini Türk gençliğinin kavramasını sağlayarak, onları Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Mudanya Mütarekesi ve Önemi, Lozan Antlaşması Öncesinde Karşılaşılan Sorunlar: Azınlıklar ve Ermeni Sorunu, Kapitülasyonlar, Boğazlar, Sınırlar,Lozan Antlaşması’nın İmzalanması, Lozan Antlaşması'nın Şartları, Türk Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Önemi,Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı,,Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Cumhuriyet Halk Fırkası’nın Kurulması,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kurulması, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-İ Sükun Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, İzmir Suikastı Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması, Menemen Olayı,İnkılaplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar,Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar, Seminer,VİZE,Hukuk, Ekonomik ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik - Milliyetçilik, Seminer,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Halkçılık - Laiklik,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Devletçilik – İnkılâpçılık, Atatürkçülüğün Dayandığı Bütünleyici İlkeler,Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası- I (1923-1932)
,Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - II (1932-1938),Genel Değerlendirme ve Sonuç; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Türk İnkılâbı'nın önemini kavrar.
2.Atatürk İlkeleri'ni tarihsel perspektif içinde değerlendirir.
3.Türk dış politikasının temel nitelikleri hakkında fikir sahibi olur.
4.Yakın dönem Türkiye tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
5.Güncel gelişmeleri geçmişin koşullarıyla karşılaştırarak değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Mudanya Mütarekesi ve Önemi, Lozan Antlaşması Öncesinde Karşılaşılan Sorunlar: Azınlıklar ve Ermeni Sorunu, Kapitülasyonlar, Boğazlar, Sınırlar
2 Lozan Antlaşması’nın İmzalanması, Lozan Antlaşması'nın Şartları, Türk Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Önemi
3 Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı,
4 Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Cumhuriyet Halk Fırkası’nın Kurulması
5 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kurulması, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-İ Sükun Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, İzmir Suikastı Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması, Menemen Olayı
6 İnkılaplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar
7 Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar, Seminer
8 VİZE
9 Hukuk, Ekonomik ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar
10 Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik - Milliyetçilik, Seminer
11 Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Halkçılık - Laiklik
12 Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Devletçilik – İnkılâpçılık, Atatürkçülüğün Dayandığı Bütünleyici İlkeler
13 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası- I (1923-1932)
14 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - II (1932-1938)
15 Genel Değerlendirme ve Sonuç
Kaynak
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010), Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, DER Yayınları Eroğlu, H., (1990), Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1. Tıbbi terminolojiyi bilir ve kullanır.
2
2. Teorik ve pratik bilgilerini Ameliyathane ortamında kullanır.
3
3. Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
4. Cerrahi Hastalıkları bilir, cerrahi müdahale ve tedavi süreçlerine hakim olur.
5
5. Ameliyathanelerde, ekibin bir parçası olarak, cerrahi disiplin kurallarına uygun olarak çalışır.
6
6. Cerrahi alanda kullanılan tıbbi cihaz, ekipman, aleti tanır. Kullanım yetkinliği kazanır
7
7. Acil bir durum karşısında müdahale becerisi kazanır. karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
8
8. Görev ve sorumluluklarına dair yönetmelik mevzuata ve etik ilkelere uygun hareket eder.
9
9. Alanın gerektirdiği bilgisayar ve teknolojiyi kullanır. Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu