Ders Detayı
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KAZA VE AFET YÖNETİMİ | AHM2211068 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Öğrenciler afetleri öğrenip, afet öncesi sırası ve sonrası hakkında önlem alma, risklerin azaltılması ve müdahalede önemli basamaklara yönelik bilgi sahibi olacaklardır. Türkiye'de afet yönetimini kavrayacaklar ve etik, hukuk, iletişim, sağlık açısından değerlendirebileceklerdir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Kaza ve afet yönetiminin önemi,Temel kavramlar ve afet terminolojisi,Doğal afetler ,Doğal afetler ve doğru davranış teknikleri 1 - depremler,Doğal afetler ve doğru davranış teknikleri 2 – diğer afetler,Beşeri afetler ve KBRN ,KBRN farkındalık eğitimi ,Ara sınav,Bütünleşik afet yönetim sistemi ,Türkiye’de afet yönetim süreci,Afet farkındalığı eğitimi ,Afetlerde çevre sağlığı ve bulaşıcı hastalıklar,Afetlerde beslenme hizmeti,Afetlerde dezavantajlı gruplara yaklaşım, iletişim ve etik,Genel tekrar ,final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Kaza ve afet yönetiminin önemi | |
| 2 | Temel kavramlar ve afet terminolojisi | |
| 3 | Doğal afetler | |
| 4 | Doğal afetler ve doğru davranış teknikleri 1 - depremler | |
| 5 | Doğal afetler ve doğru davranış teknikleri 2 – diğer afetler | |
| 6 | Beşeri afetler ve KBRN | |
| 7 | KBRN farkındalık eğitimi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Bütünleşik afet yönetim sistemi | |
| 10 | Türkiye’de afet yönetim süreci | |
| 11 | Afet farkındalığı eğitimi | |
| 12 | Afetlerde çevre sağlığı ve bulaşıcı hastalıklar | |
| 13 | Afetlerde beslenme hizmeti | |
| 14 | Afetlerde dezavantajlı gruplara yaklaşım, iletişim ve etik | |
| 15 | Genel tekrar | |
| 16 | final sınavı |
| Kaynak |
| Sever, R. Afetler ve Afet Yönetimi, PEGEM Akademi, 2019, Ankara Dölek, İ. Afetler ve Afet Yönetimi, PEGEM Akademi, 2023, Ankara Afetler Ve Korunma Bilinci, Afet Yönetimi ve İklim Değişikliği Genel Müdürlüğü Afet İyileştirme Direktörlüğü, Türk Kızılayı Türk Kızılayı Afetlerde Beslenme Hizmetleri Kılavuzu Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Tıbbi terminolojiyi bilir ve kullanır. | ||||||
| 2 | 2. Teorik ve pratik bilgilerini Ameliyathane ortamında kullanır. | ||||||
| 3 | 3. Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
| 4 | 4. Cerrahi Hastalıkları bilir, cerrahi müdahale ve tedavi süreçlerine hakim olur. | ||||||
| 5 | 5. Ameliyathanelerde, ekibin bir parçası olarak, cerrahi disiplin kurallarına uygun olarak çalışır. | ||||||
| 6 | 6. Cerrahi alanda kullanılan tıbbi cihaz, ekipman, aleti tanır. Kullanım yetkinliği kazanır | ||||||
| 7 | 7. Acil bir durum karşısında müdahale becerisi kazanır. karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
| 8 | 8. Görev ve sorumluluklarına dair yönetmelik mevzuata ve etik ilkelere uygun hareket eder. | ||||||
| 9 | 9. Alanın gerektirdiği bilgisayar ve teknolojiyi kullanır. Kalite yönetim süreçlerine katılır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KAZA VE AFET YÖNETİMİ | AHM2211068 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Öğrenciler afetleri öğrenip, afet öncesi sırası ve sonrası hakkında önlem alma, risklerin azaltılması ve müdahalede önemli basamaklara yönelik bilgi sahibi olacaklardır. Türkiye'de afet yönetimini kavrayacaklar ve etik, hukuk, iletişim, sağlık açısından değerlendirebileceklerdir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Kaza ve afet yönetiminin önemi,Temel kavramlar ve afet terminolojisi,Doğal afetler ,Doğal afetler ve doğru davranış teknikleri 1 - depremler,Doğal afetler ve doğru davranış teknikleri 2 – diğer afetler,Beşeri afetler ve KBRN ,KBRN farkındalık eğitimi ,Ara sınav,Bütünleşik afet yönetim sistemi ,Türkiye’de afet yönetim süreci,Afet farkındalığı eğitimi ,Afetlerde çevre sağlığı ve bulaşıcı hastalıklar,Afetlerde beslenme hizmeti,Afetlerde dezavantajlı gruplara yaklaşım, iletişim ve etik,Genel tekrar ,final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Kaza ve afet yönetiminin önemi | |
| 2 | Temel kavramlar ve afet terminolojisi | |
| 3 | Doğal afetler | |
| 4 | Doğal afetler ve doğru davranış teknikleri 1 - depremler | |
| 5 | Doğal afetler ve doğru davranış teknikleri 2 – diğer afetler | |
| 6 | Beşeri afetler ve KBRN | |
| 7 | KBRN farkındalık eğitimi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Bütünleşik afet yönetim sistemi | |
| 10 | Türkiye’de afet yönetim süreci | |
| 11 | Afet farkındalığı eğitimi | |
| 12 | Afetlerde çevre sağlığı ve bulaşıcı hastalıklar | |
| 13 | Afetlerde beslenme hizmeti | |
| 14 | Afetlerde dezavantajlı gruplara yaklaşım, iletişim ve etik | |
| 15 | Genel tekrar | |
| 16 | final sınavı |
| Kaynak |
| Sever, R. Afetler ve Afet Yönetimi, PEGEM Akademi, 2019, Ankara Dölek, İ. Afetler ve Afet Yönetimi, PEGEM Akademi, 2023, Ankara Afetler Ve Korunma Bilinci, Afet Yönetimi ve İklim Değişikliği Genel Müdürlüğü Afet İyileştirme Direktörlüğü, Türk Kızılayı Türk Kızılayı Afetlerde Beslenme Hizmetleri Kılavuzu Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Tıbbi terminolojiyi bilir ve kullanır. | ||||||
| 2 | 2. Teorik ve pratik bilgilerini Ameliyathane ortamında kullanır. | ||||||
| 3 | 3. Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
| 4 | 4. Cerrahi Hastalıkları bilir, cerrahi müdahale ve tedavi süreçlerine hakim olur. | ||||||
| 5 | 5. Ameliyathanelerde, ekibin bir parçası olarak, cerrahi disiplin kurallarına uygun olarak çalışır. | ||||||
| 6 | 6. Cerrahi alanda kullanılan tıbbi cihaz, ekipman, aleti tanır. Kullanım yetkinliği kazanır | ||||||
| 7 | 7. Acil bir durum karşısında müdahale becerisi kazanır. karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
| 8 | 8. Görev ve sorumluluklarına dair yönetmelik mevzuata ve etik ilkelere uygun hareket eder. | ||||||
| 9 | 9. Alanın gerektirdiği bilgisayar ve teknolojiyi kullanır. Kalite yönetim süreçlerine katılır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |