Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| DİŞ MORFOLOJİSİ | ADS1110952 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gizem Meva BAŞYİĞİT |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Sağlıkla ilgili temel tanım, kavram ve konuların ve buna paralel olarak gerekli tıbbi terminolojinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Diş morfolojisine giriş-temel terimler,Diş yapısı- mine - dentin- sement- pulpa - 1,Diş yapısı-mine - dentin- sement- pulpa - 2,Dişlerin numaralandırması,Dişlerin işlevleri, yüzeyleri ,Daimi anterior dişler üst çene,Daimi anterior dişler alt çene,ARA SINAV,Daimi posterior dişler-küçük azılar üst çene,Daimi posterior dişler-küçük azılar alt çene,Daimi posterior dişler-büyük azılar üst çene,Daimi posterior dişler-büyük azılar alt çene,Süt dişleri anterior,Süt dişleri posterior,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||
| Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur. | ||
| Diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. | ||
| Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Diş morfolojisine giriş-temel terimler | |
| 2 | Diş yapısı- mine - dentin- sement- pulpa - 1 | |
| 3 | Diş yapısı-mine - dentin- sement- pulpa - 2 | |
| 4 | Dişlerin numaralandırması | |
| 5 | Dişlerin işlevleri, yüzeyleri | |
| 6 | Daimi anterior dişler üst çene | |
| 7 | Daimi anterior dişler alt çene | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Daimi posterior dişler-küçük azılar üst çene | |
| 10 | Daimi posterior dişler-küçük azılar alt çene | |
| 11 | Daimi posterior dişler-büyük azılar üst çene | |
| 12 | Daimi posterior dişler-büyük azılar alt çene | |
| 13 | Süt dişleri anterior | |
| 14 | Süt dişleri posterior | |
| 15 | Genel değerlendirme |
| Kaynak |
| Ders notu |
| Ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| DİŞ MORFOLOJİSİ | ADS1110952 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gizem Meva BAŞYİĞİT |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Sağlıkla ilgili temel tanım, kavram ve konuların ve buna paralel olarak gerekli tıbbi terminolojinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Diş morfolojisine giriş-temel terimler,Diş yapısı- mine - dentin- sement- pulpa - 1,Diş yapısı-mine - dentin- sement- pulpa - 2,Dişlerin numaralandırması,Dişlerin işlevleri, yüzeyleri ,Daimi anterior dişler üst çene,Daimi anterior dişler alt çene,ARA SINAV,Daimi posterior dişler-küçük azılar üst çene,Daimi posterior dişler-küçük azılar alt çene,Daimi posterior dişler-büyük azılar üst çene,Daimi posterior dişler-büyük azılar alt çene,Süt dişleri anterior,Süt dişleri posterior,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||
| Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur. | ||
| Diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. | ||
| Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Diş morfolojisine giriş-temel terimler | |
| 2 | Diş yapısı- mine - dentin- sement- pulpa - 1 | |
| 3 | Diş yapısı-mine - dentin- sement- pulpa - 2 | |
| 4 | Dişlerin numaralandırması | |
| 5 | Dişlerin işlevleri, yüzeyleri | |
| 6 | Daimi anterior dişler üst çene | |
| 7 | Daimi anterior dişler alt çene | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Daimi posterior dişler-küçük azılar üst çene | |
| 10 | Daimi posterior dişler-küçük azılar alt çene | |
| 11 | Daimi posterior dişler-büyük azılar üst çene | |
| 12 | Daimi posterior dişler-büyük azılar alt çene | |
| 13 | Süt dişleri anterior | |
| 14 | Süt dişleri posterior | |
| 15 | Genel değerlendirme |
| Kaynak |
| Ders notu |
| Ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |