Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM) TUD1110358 Güz Dönemi 2+0 2 2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?,Dil doğuş teorileri ve dil türleri.,Dil kültür ilişkisi,Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.,Türk Dilinin tarihi devreleri.,Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.,Ara sınav,Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.,Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu,Türkçede yapım ve çekim ekleri.,Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).,Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).,Cümle öğeleri ve çeşitleri.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Türkçeyi doğru ve iyi kullanır.
Dil kültür – toplum ilişkisiyle dil bilincini geliştirir.
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örneklendirir
Türk Dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygular.
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
Türk dilinin geçmişini ve bugünü kıyaslar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2 Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?
3 Dil doğuş teorileri ve dil türleri.
4 Dil kültür ilişkisi
5 Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.
6 Türk Dilinin tarihi devreleri.
7 Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.
8 Ara sınav
9 Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.
10 Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu
11 Türkçede yapım ve çekim ekleri.
12 Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).
13 Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).
14 Cümle öğeleri ve çeşitleri.
15 Final sınavı
Kaynak
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
3
Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir.
4
Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular.
5
Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
6
Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7
Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
8
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM) TUD1110358 Güz Dönemi 2+0 2 2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?,Dil doğuş teorileri ve dil türleri.,Dil kültür ilişkisi,Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.,Türk Dilinin tarihi devreleri.,Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.,Ara sınav,Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.,Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu,Türkçede yapım ve çekim ekleri.,Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).,Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).,Cümle öğeleri ve çeşitleri.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Türkçeyi doğru ve iyi kullanır.
Dil kültür – toplum ilişkisiyle dil bilincini geliştirir.
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örneklendirir
Türk Dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygular.
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
Türk dilinin geçmişini ve bugünü kıyaslar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2 Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?
3 Dil doğuş teorileri ve dil türleri.
4 Dil kültür ilişkisi
5 Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.
6 Türk Dilinin tarihi devreleri.
7 Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.
8 Ara sınav
9 Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.
10 Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu
11 Türkçede yapım ve çekim ekleri.
12 Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).
13 Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).
14 Cümle öğeleri ve çeşitleri.
15 Final sınavı
Kaynak
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
3
Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir.
4
Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular.
5
Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
6
Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7
Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
8
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu