Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FİZYOLOJİ | TLT1110750 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Enis AKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji,Hücre Fizyolojisi,Sinir ve Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Kalp ,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,ARA SINAV,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel fizyoloji, hücre, sinir, kas ve kan fizyolojisi mekanizmalarını, birbirleriyle ilişkilerini tanımlar | ||
İnsan sistem (Dolaşım, solunum, boşaltım, Gastrointestinal, sinir, endokrin ve üreme) özelliklerini tanımlar | ||
Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklayabilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji | |
2 | Hücre Fizyolojisi | |
3 | Sinir ve Kas Fizyolojisi | |
4 | Kan Fizyolojisi | |
5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Kalp | |
6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Dolaşım | |
7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | |
10 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | |
11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | |
13 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | |
14 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
15 | Üreme Sistemi Fizyolojisi |
Kaynak |
- Prof. Dr. Levent Ertuğrul, Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Baskı (2012). - Prof.Dr.Sayad Kocahan, Doç.Dr. Eylem Taşkın, Sağlık Bilimleri İçin Fizyoloji, Akademisyen Kitapevi, 2020. - Prof.Dr.Erdal Ağar, İnsan Fizyolojisi, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2020. - Vander's Human Physiology 15th Edition, McGraw Hill Medical Books, 2019. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. | ||||||
3 | Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||
4 | Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular. | ||||||
5 | Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
6 | Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | ||||||
7 | Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FİZYOLOJİ | TLT1110750 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Enis AKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji,Hücre Fizyolojisi,Sinir ve Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Kalp ,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,ARA SINAV,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel fizyoloji, hücre, sinir, kas ve kan fizyolojisi mekanizmalarını, birbirleriyle ilişkilerini tanımlar | ||
İnsan sistem (Dolaşım, solunum, boşaltım, Gastrointestinal, sinir, endokrin ve üreme) özelliklerini tanımlar | ||
Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklayabilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji | |
2 | Hücre Fizyolojisi | |
3 | Sinir ve Kas Fizyolojisi | |
4 | Kan Fizyolojisi | |
5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Kalp | |
6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi /Dolaşım | |
7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | |
10 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | |
11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | |
13 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | |
14 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
15 | Üreme Sistemi Fizyolojisi |
Kaynak |
- Prof. Dr. Levent Ertuğrul, Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Baskı (2012). - Prof.Dr.Sayad Kocahan, Doç.Dr. Eylem Taşkın, Sağlık Bilimleri İçin Fizyoloji, Akademisyen Kitapevi, 2020. - Prof.Dr.Erdal Ağar, İnsan Fizyolojisi, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2020. - Vander's Human Physiology 15th Edition, McGraw Hill Medical Books, 2019. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. | ||||||
3 | Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||
4 | Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular. | ||||||
5 | Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
6 | Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | ||||||
7 | Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. |