Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL BİYOKİMYATLT1210769Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neylan ORAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHücrenin kimyasal yapısını ortaya çıkarmak, amino asitlerin, proteinlerin, enzimlerin ve koenzimlerin yapılarını açıklamak ve enerji molekülleri hakkında bilgi vermek. Protein metabolizmasını ve hormonların önemini açıklayabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Biyokimyaya giriş,Proteinler,Enzimler- Metabolizmanın yapısı ,Katabolizma,Karbohidratlar ,Karbonhidrat Metabolizması ,Lipidler,Ara sınav,Lipidlerin Metabolizması ,Protein metabolizması ,Anabolizma ve Kontrolü ,Hormonlar,Hormonlar-2,Vitaminler ve Mineraller ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Makromoleküllerin (Karbonhidratlar, proteinler, lipidler) yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecekler; İnsan vücudundaki metabolizma yollarını ve bu yolların kontrol mekanizmalarını tanımlayabilecekler; Enzim ve koenzimlerin yapı ve fonksiyonlarını kavrarlar; Hormonların fonksiyonlarını öğrenirler; Vitaminler ve Minerallerin yapısını öğrenirler.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Biyokimyaya giriş
2Proteinler
3Enzimler- Metabolizmanın yapısı
4Katabolizma
5Karbohidratlar
6Karbonhidrat Metabolizması
7Lipidler
8Ara sınav
9Lipidlerin Metabolizması
10Protein metabolizması
11Anabolizma ve Kontrolü
12Hormonlar
13Hormonlar-2
14Vitaminler ve Mineraller
15Genel Değerlendirme
Kaynak
Öğretim Görevlisi Ders Notları Campbell, N. A. (2015). Campbell biyoloji. Palme Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
3
Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir.
4
Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular.
5
Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
6
Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7
Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
8
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL BİYOKİMYATLT1210769Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neylan ORAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHücrenin kimyasal yapısını ortaya çıkarmak, amino asitlerin, proteinlerin, enzimlerin ve koenzimlerin yapılarını açıklamak ve enerji molekülleri hakkında bilgi vermek. Protein metabolizmasını ve hormonların önemini açıklayabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Biyokimyaya giriş,Proteinler,Enzimler- Metabolizmanın yapısı ,Katabolizma,Karbohidratlar ,Karbonhidrat Metabolizması ,Lipidler,Ara sınav,Lipidlerin Metabolizması ,Protein metabolizması ,Anabolizma ve Kontrolü ,Hormonlar,Hormonlar-2,Vitaminler ve Mineraller ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Makromoleküllerin (Karbonhidratlar, proteinler, lipidler) yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecekler; İnsan vücudundaki metabolizma yollarını ve bu yolların kontrol mekanizmalarını tanımlayabilecekler; Enzim ve koenzimlerin yapı ve fonksiyonlarını kavrarlar; Hormonların fonksiyonlarını öğrenirler; Vitaminler ve Minerallerin yapısını öğrenirler.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Biyokimyaya giriş
2Proteinler
3Enzimler- Metabolizmanın yapısı
4Katabolizma
5Karbohidratlar
6Karbonhidrat Metabolizması
7Lipidler
8Ara sınav
9Lipidlerin Metabolizması
10Protein metabolizması
11Anabolizma ve Kontrolü
12Hormonlar
13Hormonlar-2
14Vitaminler ve Mineraller
15Genel Değerlendirme
Kaynak
Öğretim Görevlisi Ders Notları Campbell, N. A. (2015). Campbell biyoloji. Palme Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
3
Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir.
4
Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular.
5
Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
6
Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7
Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
8
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu