Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ TDS1211110 Bahar Dönemi 3+0 3 3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ganimet SEÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sağlık Hizmetleri İletişiminin temel kavramlarını tanıtmak, sektör çalışanlarının karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetimsel bakış açısını geliştirmek ve sağlık yöneticilerinin sorunlarına yönelik sonuç ve tavsiyeler oluşturacak yetenekleri geliştirebilmek.
Dersin İçeriği Bu ders; İletişim Kavramı ve Süreci,Etkili İletişim Kavramı ve Süreci,Sağlıkta Temel Kavramlar, Görevler ve Haklar,Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim,Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Medya,Hastayı Tanıma ,Hasta Hekim İletişimi,ARA SINAV,Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Personeli ile İletişimi ,Hastalar Arası İletişim,Hasta Yakınlarıyla İletişim,Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Fiziksel Engeli Olan Hastalar),Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Zihinsel Engeli Olan Hastalar),Sağlık Hizmetlerinin Sunumunda Kriz Durumları ve Kriz İletişimi,Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 İletişim Kavramı ve Süreci
2 Etkili İletişim Kavramı ve Süreci
3 Sağlıkta Temel Kavramlar, Görevler ve Haklar
4 Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim
5 Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Medya
6 Hastayı Tanıma
7 Hasta Hekim İletişimi
8 ARA SINAV
9 Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Personeli ile İletişimi
10 Hastalar Arası İletişim
11 Hasta Yakınlarıyla İletişim
12 Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Fiziksel Engeli Olan Hastalar)
13 Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Zihinsel Engeli Olan Hastalar)
14 Sağlık Hizmetlerinin Sunumunda Kriz Durumları ve Kriz İletişimi
15 Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket
Kaynak
1. OKAY Sağlık İletişimi, Dersin Yayınları, İstanbul, 2012 2. Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel 3. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat 4. Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür 5. Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 6. Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. 7. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA 8. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ TDS1211110 Bahar Dönemi 3+0 3 3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ganimet SEÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sağlık Hizmetleri İletişiminin temel kavramlarını tanıtmak, sektör çalışanlarının karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetimsel bakış açısını geliştirmek ve sağlık yöneticilerinin sorunlarına yönelik sonuç ve tavsiyeler oluşturacak yetenekleri geliştirebilmek.
Dersin İçeriği Bu ders; İletişim Kavramı ve Süreci,Etkili İletişim Kavramı ve Süreci,Sağlıkta Temel Kavramlar, Görevler ve Haklar,Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim,Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Medya,Hastayı Tanıma ,Hasta Hekim İletişimi,ARA SINAV,Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Personeli ile İletişimi ,Hastalar Arası İletişim,Hasta Yakınlarıyla İletişim,Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Fiziksel Engeli Olan Hastalar),Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Zihinsel Engeli Olan Hastalar),Sağlık Hizmetlerinin Sunumunda Kriz Durumları ve Kriz İletişimi,Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 İletişim Kavramı ve Süreci
2 Etkili İletişim Kavramı ve Süreci
3 Sağlıkta Temel Kavramlar, Görevler ve Haklar
4 Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim
5 Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Medya
6 Hastayı Tanıma
7 Hasta Hekim İletişimi
8 ARA SINAV
9 Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Personeli ile İletişimi
10 Hastalar Arası İletişim
11 Hasta Yakınlarıyla İletişim
12 Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Fiziksel Engeli Olan Hastalar)
13 Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Zihinsel Engeli Olan Hastalar)
14 Sağlık Hizmetlerinin Sunumunda Kriz Durumları ve Kriz İletişimi
15 Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket
Kaynak
1. OKAY Sağlık İletişimi, Dersin Yayınları, İstanbul, 2012 2. Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel 3. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat 4. Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür 5. Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 6. Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. 7. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA 8. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu