Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BÜRO YÖNETİMİ VE ARŞİV BİLGİSİTDS2110044Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBüro Yönetimi ve Arşiv bilgisi dersinin amacı büro içerisinde çalışacak personelin niteliğini belirterek yönetim bilimini incelemek, büro içerisinde yer alacak arşivlerin oluşturulmasına dair bilgiler aktarmak ve bürolarda çalışacak personellerin görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrencilerle Tanışma, Ders planı ve Dersin Amacı Belirtilir.,Yönetsel Faaliyetler İle İlgili Temel Kavramlar.,Yönetsel Düşüncenin Tarihsel Gelişimi,Büro Yönetimi,Büro Faaliyetleri,Büro Yönetiminde Planlama,Büro Yönetiminde Örgütlenme,ARA SINAV,Büro Yönetiminde Yöneltme,Büro Yönetiminde Kontrol,Bürolarda Zaman Yönetimi, Bürolarda Stres Yönetimi,Bürolarda Belge Yönetimi,Dosyalama Ve Türleri, Arşivleme,Örnek Uygulamaları,Örnek Uygulamaları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Yönetim bilimi ve bu alanla ilgili tanımları yapar. 2 Bürolarda yönetim konusunu özetler. 3 Yönetimde planlama konusunu bilir. 4 Yönetimde örgütlenme konusunu bilir. 5 Bürolarda zaman yönetimini bilir. 6 Bürolarda arşiv türleri ve sınıflama türlerini bilir. 7 Dosya ve arşiv süreçlerini öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrencilerle Tanışma, Ders planı ve Dersin Amacı Belirtilir.
2Yönetsel Faaliyetler İle İlgili Temel Kavramlar.
3Yönetsel Düşüncenin Tarihsel Gelişimi
4Büro Yönetimi
5Büro Faaliyetleri
6Büro Yönetiminde Planlama
7Büro Yönetiminde Örgütlenme
8ARA SINAV
9Büro Yönetiminde Yöneltme
10Büro Yönetiminde Kontrol
11Bürolarda Zaman Yönetimi, Bürolarda Stres Yönetimi
12Bürolarda Belge Yönetimi
13Dosyalama Ve Türleri, Arşivleme
14Örnek UygulamalarıÖğrenci çalışması
15Örnek UygulamalarıÖğrenci çalışması
Kaynak
1. Anonim, Tıbbi Dokümantasyon, T.C. Anadolü Üniversitesi, Açıköğretim Yayınları, 2012 2. Durmaz H. Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yayınları, Erzurum 2017 3. Megem ders notları 4. Tengilimoğlu D., Köksal A.,Tıp Sekreterliği, Seçkin Yayınları, Ankara 2016 5. Uçmaz R. ,Tıbbi Dokümantasyon 1, Uludağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yayınları, Bursa, 2004. 6. Uçmaz R., Tıbbi Dokümantasyon 2, Uludağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yayınları, 2004. 7. Mevzuat

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BÜRO YÖNETİMİ VE ARŞİV BİLGİSİTDS2110044Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBüro Yönetimi ve Arşiv bilgisi dersinin amacı büro içerisinde çalışacak personelin niteliğini belirterek yönetim bilimini incelemek, büro içerisinde yer alacak arşivlerin oluşturulmasına dair bilgiler aktarmak ve bürolarda çalışacak personellerin görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrencilerle Tanışma, Ders planı ve Dersin Amacı Belirtilir.,Yönetsel Faaliyetler İle İlgili Temel Kavramlar.,Yönetsel Düşüncenin Tarihsel Gelişimi,Büro Yönetimi,Büro Faaliyetleri,Büro Yönetiminde Planlama,Büro Yönetiminde Örgütlenme,ARA SINAV,Büro Yönetiminde Yöneltme,Büro Yönetiminde Kontrol,Bürolarda Zaman Yönetimi, Bürolarda Stres Yönetimi,Bürolarda Belge Yönetimi,Dosyalama Ve Türleri, Arşivleme,Örnek Uygulamaları,Örnek Uygulamaları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Yönetim bilimi ve bu alanla ilgili tanımları yapar. 2 Bürolarda yönetim konusunu özetler. 3 Yönetimde planlama konusunu bilir. 4 Yönetimde örgütlenme konusunu bilir. 5 Bürolarda zaman yönetimini bilir. 6 Bürolarda arşiv türleri ve sınıflama türlerini bilir. 7 Dosya ve arşiv süreçlerini öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrencilerle Tanışma, Ders planı ve Dersin Amacı Belirtilir.
2Yönetsel Faaliyetler İle İlgili Temel Kavramlar.
3Yönetsel Düşüncenin Tarihsel Gelişimi
4Büro Yönetimi
5Büro Faaliyetleri
6Büro Yönetiminde Planlama
7Büro Yönetiminde Örgütlenme
8ARA SINAV
9Büro Yönetiminde Yöneltme
10Büro Yönetiminde Kontrol
11Bürolarda Zaman Yönetimi, Bürolarda Stres Yönetimi
12Bürolarda Belge Yönetimi
13Dosyalama Ve Türleri, Arşivleme
14Örnek UygulamalarıÖğrenci çalışması
15Örnek UygulamalarıÖğrenci çalışması
Kaynak
1. Anonim, Tıbbi Dokümantasyon, T.C. Anadolü Üniversitesi, Açıköğretim Yayınları, 2012 2. Durmaz H. Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yayınları, Erzurum 2017 3. Megem ders notları 4. Tengilimoğlu D., Köksal A.,Tıp Sekreterliği, Seçkin Yayınları, Ankara 2016 5. Uçmaz R. ,Tıbbi Dokümantasyon 1, Uludağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yayınları, Bursa, 2004. 6. Uçmaz R., Tıbbi Dokümantasyon 2, Uludağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yayınları, 2004. 7. Mevzuat

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu