Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM | TDS1111100 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagihan COŞKUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında ilgili kavramlarla birlikte iletişimin tanımlanması, içsel iletişimden kitle iletişimine uzanan geniş bir yelpazede irdelenmesi, iletişim sorunlarının tartışılması ve iletişimi engelleyen faktörlerin sunulup, örneklendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Derse Giriş ,İletişim Kavramı ve Süreci,Kişilerarası İletişim Engelleri,Sözlü Sözsüz İletişim Süreci,Kriz ve Kriz Yönetimi,Ekip ve Ekip İçi İletişim,Empati ve Yardım Becerileri,ARA SINAV,Etkili İletişim ve Duygusal Zekâ,İletişim ve Algı,İletişim ve İkna,Kültürlerarası İletişim,Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim,Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Derse Giriş | |
2 | İletişim Kavramı ve Süreci | |
3 | Kişilerarası İletişim Engelleri | |
4 | Sözlü Sözsüz İletişim Süreci | |
5 | Kriz ve Kriz Yönetimi | |
6 | Ekip ve Ekip İçi İletişim | |
7 | Empati ve Yardım Becerileri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Etkili İletişim ve Duygusal Zekâ | |
10 | İletişim ve Algı | |
11 | İletişim ve İkna | |
12 | Kültürlerarası İletişim | |
13 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim | |
14 | Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket | |
15 | Genel Tekrar |
Kaynak |
1. Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir? 2. Ünsal OSKAY, İletişimin ABC’si 3. Levent YAYLAGÜL, Kitle İletişim Kuramları 4. Cengiz ÇİÇEK, İknanın Yapısı 5. Richard LUECKE, Güç, Etki ve İkna 6. Hasan TUTAR, Örgütsel İletişim, 7. Hasan TUTAR, İletişim Genel ve Örgütsel Boyutuyla 8. David Meerman SCOTT, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları 9. İzzet BOZKURT, İletişim Odaklı Pazarlama |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır. | ||||||
2 | Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular. | ||||||
3 | Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar. | ||||||
6 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | Kalite yönetim süreçlerine katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM | TDS1111100 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagihan COŞKUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında ilgili kavramlarla birlikte iletişimin tanımlanması, içsel iletişimden kitle iletişimine uzanan geniş bir yelpazede irdelenmesi, iletişim sorunlarının tartışılması ve iletişimi engelleyen faktörlerin sunulup, örneklendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Derse Giriş ,İletişim Kavramı ve Süreci,Kişilerarası İletişim Engelleri,Sözlü Sözsüz İletişim Süreci,Kriz ve Kriz Yönetimi,Ekip ve Ekip İçi İletişim,Empati ve Yardım Becerileri,ARA SINAV,Etkili İletişim ve Duygusal Zekâ,İletişim ve Algı,İletişim ve İkna,Kültürlerarası İletişim,Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim,Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Derse Giriş | |
2 | İletişim Kavramı ve Süreci | |
3 | Kişilerarası İletişim Engelleri | |
4 | Sözlü Sözsüz İletişim Süreci | |
5 | Kriz ve Kriz Yönetimi | |
6 | Ekip ve Ekip İçi İletişim | |
7 | Empati ve Yardım Becerileri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Etkili İletişim ve Duygusal Zekâ | |
10 | İletişim ve Algı | |
11 | İletişim ve İkna | |
12 | Kültürlerarası İletişim | |
13 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim | |
14 | Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket | |
15 | Genel Tekrar |
Kaynak |
1. Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir? 2. Ünsal OSKAY, İletişimin ABC’si 3. Levent YAYLAGÜL, Kitle İletişim Kuramları 4. Cengiz ÇİÇEK, İknanın Yapısı 5. Richard LUECKE, Güç, Etki ve İkna 6. Hasan TUTAR, Örgütsel İletişim, 7. Hasan TUTAR, İletişim Genel ve Örgütsel Boyutuyla 8. David Meerman SCOTT, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları 9. İzzet BOZKURT, İletişim Odaklı Pazarlama |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır. | ||||||
2 | Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular. | ||||||
3 | Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar. | ||||||
6 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | Kalite yönetim süreçlerine katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |