Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA TDS1110489 Güz Dönemi 3+0 3 4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ganimet SEÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Tıbbi tanıtım ve pazarlama öğrencilerine, tıbbi cihaz ve ürünlerle alakalı kavramlar mevzuat tanıtım ve pazarlama yapabilecek bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği Bu ders; Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi,Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri,Tüketici Davranışları,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması,Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri,Stratejik Pazarlama Planlaması,Tıbbi Cihaz Yönetmeliği ve Cihazların Sınıflandırılması
,ARA SINAV,Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri,Tutundurma ve Tutundurma Politikaları,Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,Katılımcılar (Personel‐Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi,Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,Pazarlama Etiği; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tıbbi cihaz ve ürünlerin genel özelliklerini ve ilgili kavramları açıklayabilecektir. 2 İlgili mevzuatlar, garanti belgeleri, teknik şartname, sertifika ve standartları özetleyebilecektir. 3 Tanıtım ve pazarlama şekillerini anlatabilecektir. 4 Özel ve genel sağlık sigortalarının farkını saptayabilecektir. 5 Sigortanın temel çalışma prensiplerini ve mevzuatı kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi
2 Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
3 Tüketici Davranışları
4 Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
5 Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
6 Stratejik Pazarlama Planlaması
7 Tıbbi Cihaz Yönetmeliği ve Cihazların Sınıflandırılması
8 ARA SINAV
9 Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
10 Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
11 Tutundurma ve Tutundurma Politikaları
12 Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
13 Katılımcılar (Personel‐Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi
14 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
15 Pazarlama Etiği
Kaynak
1. Prof. Dr. Cemal Yükselen, Pazarlama 2. Umut Yılman, “Anne Ben Mümessil Oldum” 3. Osman Ceylan, Tıbbi Mümessillik ve Yönetimi 4. Philip Kotler, A'dan Z'ye Pazarlama 5. Prof. Dr. Erdoğan Koç, Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi Global ve Yerel Yaklaşım 6. Dr. Remzi Altunışık, Satış ve Satış Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA TDS1110489 Güz Dönemi 3+0 3 4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ganimet SEÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Tıbbi tanıtım ve pazarlama öğrencilerine, tıbbi cihaz ve ürünlerle alakalı kavramlar mevzuat tanıtım ve pazarlama yapabilecek bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği Bu ders; Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi,Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri,Tüketici Davranışları,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması,Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri,Stratejik Pazarlama Planlaması,Tıbbi Cihaz Yönetmeliği ve Cihazların Sınıflandırılması
,ARA SINAV,Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri,Tutundurma ve Tutundurma Politikaları,Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,Katılımcılar (Personel‐Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi,Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,Pazarlama Etiği; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tıbbi cihaz ve ürünlerin genel özelliklerini ve ilgili kavramları açıklayabilecektir. 2 İlgili mevzuatlar, garanti belgeleri, teknik şartname, sertifika ve standartları özetleyebilecektir. 3 Tanıtım ve pazarlama şekillerini anlatabilecektir. 4 Özel ve genel sağlık sigortalarının farkını saptayabilecektir. 5 Sigortanın temel çalışma prensiplerini ve mevzuatı kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi
2 Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
3 Tüketici Davranışları
4 Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
5 Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
6 Stratejik Pazarlama Planlaması
7 Tıbbi Cihaz Yönetmeliği ve Cihazların Sınıflandırılması
8 ARA SINAV
9 Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
10 Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
11 Tutundurma ve Tutundurma Politikaları
12 Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
13 Katılımcılar (Personel‐Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi
14 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
15 Pazarlama Etiği
Kaynak
1. Prof. Dr. Cemal Yükselen, Pazarlama 2. Umut Yılman, “Anne Ben Mümessil Oldum” 3. Osman Ceylan, Tıbbi Mümessillik ve Yönetimi 4. Philip Kotler, A'dan Z'ye Pazarlama 5. Prof. Dr. Erdoğan Koç, Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi Global ve Yerel Yaklaşım 6. Dr. Remzi Altunışık, Satış ve Satış Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu