Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIKTA KRİZ YÖNETİMİTDS2110485Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serkan AYDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKriz ve kriz yönetimi kavramları, kriz döneminde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikleri vermek, olası krizlerin yaşanmaması için önlemler alınmasını sağlamak, krize neden olabilecek unsurların ortadan kaldırılması ve çözümler üretilmesi konusunda gerekli bilgilendirmeleri yapmak, kriz yönetimi, kriz çözümleri ve gelişmelerin hedef kitle ile paylaşımı gibi konuları aktararak gerekli becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kriz ve Kriz İletişimi Tanımı,Kurumlar Ne Tür Krizlerle Karşılaşabilir, Krizler Hangi Nedenlerden Kaynaklanır,Krizde Üst Yönetimin Sorumluluğu, Kriz Öncesi Yönetim Planı ve Yönetim Ekibinde Bulunması Gereken Kişiler,Kriz Yönetim Sözcüsünün ve Krizi Yönetecek Halkla İlişkiler Şirketi veya Ajansın Nitelikleri,Kriz Öncesinde, Kriz Anında ve Kriz Sonrasında Medya ile İlişkiler,Kriz Anında İzlenmesi Gereken Süreçler,Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz yönetimi Modelleri,ARA SINAV,Kriz Etkili İletişim Taktik ve Stratejileriyle Nasıl Fırsata Dönüştürülebilir,Yaşanmış Başarılı ve Başarısız Gerçek Krizler Değerlendirilerek Tartışılacak,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Kriz kavramı, işletmeler açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur. 2 Kriz iletişimi süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir. 3 Olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir. 4 Kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir. 5 Kriz döneminde medya ile ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir. 6 Kriz yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 7 Krizi fırsata çevirme noktasında bilgi ve yeteneklerini geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kriz ve Kriz İletişimi Tanımı
2Kurumlar Ne Tür Krizlerle Karşılaşabilir, Krizler Hangi Nedenlerden Kaynaklanır
3Krizde Üst Yönetimin Sorumluluğu, Kriz Öncesi Yönetim Planı ve Yönetim Ekibinde Bulunması Gereken Kişiler
4Kriz Yönetim Sözcüsünün ve Krizi Yönetecek Halkla İlişkiler Şirketi veya Ajansın Nitelikleri
5Kriz Öncesinde, Kriz Anında ve Kriz Sonrasında Medya ile İlişkiler
6Kriz Anında İzlenmesi Gereken Süreçler
7Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz yönetimi Modelleri
8ARA SINAV
9Kriz Etkili İletişim Taktik ve Stratejileriyle Nasıl Fırsata Dönüştürülebilir
10Yaşanmış Başarılı ve Başarısız Gerçek Krizler Değerlendirilerek Tartışılacak
11Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
12Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
13Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
14Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
15Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
Kaynak
1. Mine ŞİMŞEK NARBAY, Kriz İletişimi 2. Melek VERGİLİEL TÜZ, Kriz Yönetimi 3. İbrahim Zeyd GERÇİK, Yöneticiler İçin Gerçek Kriz Öyküleri 4. Doç. Dr. Mehmet Seyfettin EROL, Doç. Dr. Erhan EFEGİL, Krizler ve Kriz Yönetimi 5. Ufuk URAS, Kriz Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIKTA KRİZ YÖNETİMİTDS2110485Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serkan AYDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKriz ve kriz yönetimi kavramları, kriz döneminde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikleri vermek, olası krizlerin yaşanmaması için önlemler alınmasını sağlamak, krize neden olabilecek unsurların ortadan kaldırılması ve çözümler üretilmesi konusunda gerekli bilgilendirmeleri yapmak, kriz yönetimi, kriz çözümleri ve gelişmelerin hedef kitle ile paylaşımı gibi konuları aktararak gerekli becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kriz ve Kriz İletişimi Tanımı,Kurumlar Ne Tür Krizlerle Karşılaşabilir, Krizler Hangi Nedenlerden Kaynaklanır,Krizde Üst Yönetimin Sorumluluğu, Kriz Öncesi Yönetim Planı ve Yönetim Ekibinde Bulunması Gereken Kişiler,Kriz Yönetim Sözcüsünün ve Krizi Yönetecek Halkla İlişkiler Şirketi veya Ajansın Nitelikleri,Kriz Öncesinde, Kriz Anında ve Kriz Sonrasında Medya ile İlişkiler,Kriz Anında İzlenmesi Gereken Süreçler,Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz yönetimi Modelleri,ARA SINAV,Kriz Etkili İletişim Taktik ve Stratejileriyle Nasıl Fırsata Dönüştürülebilir,Yaşanmış Başarılı ve Başarısız Gerçek Krizler Değerlendirilerek Tartışılacak,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar,Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Kriz kavramı, işletmeler açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur. 2 Kriz iletişimi süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir. 3 Olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir. 4 Kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir. 5 Kriz döneminde medya ile ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir. 6 Kriz yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 7 Krizi fırsata çevirme noktasında bilgi ve yeteneklerini geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kriz ve Kriz İletişimi Tanımı
2Kurumlar Ne Tür Krizlerle Karşılaşabilir, Krizler Hangi Nedenlerden Kaynaklanır
3Krizde Üst Yönetimin Sorumluluğu, Kriz Öncesi Yönetim Planı ve Yönetim Ekibinde Bulunması Gereken Kişiler
4Kriz Yönetim Sözcüsünün ve Krizi Yönetecek Halkla İlişkiler Şirketi veya Ajansın Nitelikleri
5Kriz Öncesinde, Kriz Anında ve Kriz Sonrasında Medya ile İlişkiler
6Kriz Anında İzlenmesi Gereken Süreçler
7Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz yönetimi Modelleri
8ARA SINAV
9Kriz Etkili İletişim Taktik ve Stratejileriyle Nasıl Fırsata Dönüştürülebilir
10Yaşanmış Başarılı ve Başarısız Gerçek Krizler Değerlendirilerek Tartışılacak
11Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
12Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
13Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
14Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
15Sanal krizler yaratılarak örnek çalışmalar
Kaynak
1. Mine ŞİMŞEK NARBAY, Kriz İletişimi 2. Melek VERGİLİEL TÜZ, Kriz Yönetimi 3. İbrahim Zeyd GERÇİK, Yöneticiler İçin Gerçek Kriz Öyküleri 4. Doç. Dr. Mehmet Seyfettin EROL, Doç. Dr. Erhan EFEGİL, Krizler ve Kriz Yönetimi 5. Ufuk URAS, Kriz Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu