Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞARET DİLİ VE İLETİŞİM | TDS2110949 | Güz Dönemi | 1+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esen SÜMER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme engelli kültürünü ve Türk işaret dili alfabesini öğretmektir. Öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme Engelli Kültürü,TİD alfabesi,İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri,Aile, akrabalar ve zamirler,Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler,Fiiller, Sıfatlar,Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları,ARA SINAV,Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler,Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler,Cümle Çevirme Çalışmaları,Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri,Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler,Sağlık Terimleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 İşitme engelli kültürünü öğrenir. 2 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. 3 TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. 4 Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İşitme Engelli Kültürü | |
2 | TİD alfabesi | |
3 | İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri | |
4 | Aile, akrabalar ve zamirler | |
5 | Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler | |
6 | Fiiller, Sıfatlar | |
7 | Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler | |
10 | Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler | |
11 | Cümle Çevirme Çalışmaları | |
12 | Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri | |
13 | Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler | |
14 | Sağlık Terimleri | |
15 | Genel Tekrar |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır. | ||||||
2 | Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular. | ||||||
3 | Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar. | ||||||
6 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | Kalite yönetim süreçlerine katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞARET DİLİ VE İLETİŞİM | TDS2110949 | Güz Dönemi | 1+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esen SÜMER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme engelli kültürünü ve Türk işaret dili alfabesini öğretmektir. Öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme Engelli Kültürü,TİD alfabesi,İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri,Aile, akrabalar ve zamirler,Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler,Fiiller, Sıfatlar,Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları,ARA SINAV,Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler,Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler,Cümle Çevirme Çalışmaları,Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri,Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler,Sağlık Terimleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 İşitme engelli kültürünü öğrenir. 2 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. 3 TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. 4 Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İşitme Engelli Kültürü | |
2 | TİD alfabesi | |
3 | İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri | |
4 | Aile, akrabalar ve zamirler | |
5 | Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler | |
6 | Fiiller, Sıfatlar | |
7 | Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler | |
10 | Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler | |
11 | Cümle Çevirme Çalışmaları | |
12 | Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri | |
13 | Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler | |
14 | Sağlık Terimleri | |
15 | Genel Tekrar |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır. | ||||||
2 | Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular. | ||||||
3 | Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar. | ||||||
6 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | Kalite yönetim süreçlerine katılır. |