Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞARET DİLİ VE İLETİŞİMTDS2110949Güz Dönemi1+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esen SÜMER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme engelli kültürünü ve Türk işaret dili alfabesini öğretmektir. Öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Engelli Kültürü,TİD alfabesi,İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri,Aile, akrabalar ve zamirler,Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler,Fiiller, Sıfatlar,Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları,ARA SINAV,Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler,Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler,Cümle Çevirme Çalışmaları,Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri,Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler,Sağlık Terimleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 İşitme engelli kültürünü öğrenir. 2 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. 3 TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. 4 Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme Engelli Kültürü
2TİD alfabesi
3İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri
4Aile, akrabalar ve zamirler
5Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler
6Fiiller, Sıfatlar
7Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları
8ARA SINAV
9Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler
10Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler
11Cümle Çevirme Çalışmaları
12Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri
13Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler
14Sağlık Terimleri
15Genel Tekrar
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞARET DİLİ VE İLETİŞİMTDS2110949Güz Dönemi1+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esen SÜMER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme engelli kültürünü ve Türk işaret dili alfabesini öğretmektir. Öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Engelli Kültürü,TİD alfabesi,İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri,Aile, akrabalar ve zamirler,Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler,Fiiller, Sıfatlar,Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları,ARA SINAV,Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler,Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler,Cümle Çevirme Çalışmaları,Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri,Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler,Sağlık Terimleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 İşitme engelli kültürünü öğrenir. 2 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. 3 TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. 4 Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme Engelli Kültürü
2TİD alfabesi
3İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri
4Aile, akrabalar ve zamirler
5Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler
6Fiiller, Sıfatlar
7Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları
8ARA SINAV
9Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler
10Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler
11Cümle Çevirme Çalışmaları
12Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri
13Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler
14Sağlık Terimleri
15Genel Tekrar
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler