Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İŞARET DİLİ VE İLETİŞİM TDS2110949 Güz Dönemi 1+2 3 3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı İşitme engelli kültürünü ve Türk işaret dili alfabesini öğretmektir. Öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; İşitme Engelli Kültürü,TİD alfabesi,İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri,Aile, akrabalar ve zamirler,Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler,Fiiller, Sıfatlar,Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları,ARA SINAV,Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler,Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler,Cümle Çevirme Çalışmaları,Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri,Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler,Sağlık Terimleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşitme engelli kültürünü öğrenir. 2 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. 3 TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. 4 Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 İşitme Engelli Kültürü
2 TİD alfabesi
3 İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri
4 Aile, akrabalar ve zamirler
5 Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler
6 Fiiller, Sıfatlar
7 Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları
8 ARA SINAV
9 Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler
10 Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler
11 Cümle Çevirme Çalışmaları
12 Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri
13 Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler
14 Sağlık Terimleri
15 Genel Tekrar
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İŞARET DİLİ VE İLETİŞİM TDS2110949 Güz Dönemi 1+2 3 3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı İşitme engelli kültürünü ve Türk işaret dili alfabesini öğretmektir. Öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; İşitme Engelli Kültürü,TİD alfabesi,İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri,Aile, akrabalar ve zamirler,Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler,Fiiller, Sıfatlar,Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları,ARA SINAV,Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler,Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler,Cümle Çevirme Çalışmaları,Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri,Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler,Sağlık Terimleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşitme engelli kültürünü öğrenir. 2 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. 3 TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. 4 Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 İşitme Engelli Kültürü
2 TİD alfabesi
3 İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri
4 Aile, akrabalar ve zamirler
5 Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler
6 Fiiller, Sıfatlar
7 Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları
8 ARA SINAV
9 Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler
10 Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler
11 Cümle Çevirme Çalışmaları
12 Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri
13 Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler
14 Sağlık Terimleri
15 Genel Tekrar
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu