Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II (UZAKTAN EĞİTİM)AIT1210381Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇağdaş uygarlık seviyesine ulaşma hedefiyle Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Atatürk'ün İlke ve İnkılâpları'nın önemini Türk gençliğinin kavramasını sağlayarak, onları Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mudanya Mütarekesi ve Önemi, Lozan Antlaşması Öncesinde Karşılaşılan Sorunlar: Azınlıklar ve Ermeni Sorunu, Kapitülasyonlar, Boğazlar, Sınırlar,Lozan Antlaşması’nın İmzalanması, Lozan Antlaşması'nın Şartları, Türk Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Önemi,Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı,,Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Cumhuriyet Halk Fırkası’nın Kurulması,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kurulması, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-İ Sükun Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, İzmir Suikastı Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması, Menemen Olayı,İnkılaplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar,Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar, Seminer,VİZE,Hukuk, Ekonomik ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik - Milliyetçilik, Seminer,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Halkçılık - Laiklik,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Devletçilik – İnkılâpçılık, Atatürkçülüğün Dayandığı Bütünleyici İlkeler,Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası- I (1923-1932)
,Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - II (1932-1938),Genel Değerlendirme ve Sonuç; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Türk İnkılâbı'nın önemini kavrar.
2.Atatürk İlkeleri'ni tarihsel perspektif içinde değerlendirir.
3.Türk dış politikasının temel nitelikleri hakkında fikir sahibi olur.
4.Yakın dönem Türkiye tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
5.Güncel gelişmeleri geçmişin koşullarıyla karşılaştırarak değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mudanya Mütarekesi ve Önemi, Lozan Antlaşması Öncesinde Karşılaşılan Sorunlar: Azınlıklar ve Ermeni Sorunu, Kapitülasyonlar, Boğazlar, Sınırlar
2Lozan Antlaşması’nın İmzalanması, Lozan Antlaşması'nın Şartları, Türk Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Önemi
3Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı,
4Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Cumhuriyet Halk Fırkası’nın Kurulması
5Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kurulması, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-İ Sükun Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, İzmir Suikastı Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması, Menemen Olayı
6İnkılaplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar
7Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar, Seminer
8VİZE
9Hukuk, Ekonomik ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar
10Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik - Milliyetçilik, Seminer
11Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Halkçılık - Laiklik
12Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Devletçilik – İnkılâpçılık, Atatürkçülüğün Dayandığı Bütünleyici İlkeler
13Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası- I (1923-1932)
14Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - II (1932-1938)
15Genel Değerlendirme ve Sonuç
Kaynak
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010), Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, DER Yayınları Eroğlu, H., (1990), Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II (UZAKTAN EĞİTİM)AIT1210381Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇağdaş uygarlık seviyesine ulaşma hedefiyle Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Atatürk'ün İlke ve İnkılâpları'nın önemini Türk gençliğinin kavramasını sağlayarak, onları Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mudanya Mütarekesi ve Önemi, Lozan Antlaşması Öncesinde Karşılaşılan Sorunlar: Azınlıklar ve Ermeni Sorunu, Kapitülasyonlar, Boğazlar, Sınırlar,Lozan Antlaşması’nın İmzalanması, Lozan Antlaşması'nın Şartları, Türk Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Önemi,Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı,,Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Cumhuriyet Halk Fırkası’nın Kurulması,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kurulması, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-İ Sükun Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, İzmir Suikastı Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması, Menemen Olayı,İnkılaplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar,Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar, Seminer,VİZE,Hukuk, Ekonomik ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik - Milliyetçilik, Seminer,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Halkçılık - Laiklik,Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Devletçilik – İnkılâpçılık, Atatürkçülüğün Dayandığı Bütünleyici İlkeler,Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası- I (1923-1932)
,Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - II (1932-1938),Genel Değerlendirme ve Sonuç; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Türk İnkılâbı'nın önemini kavrar.
2.Atatürk İlkeleri'ni tarihsel perspektif içinde değerlendirir.
3.Türk dış politikasının temel nitelikleri hakkında fikir sahibi olur.
4.Yakın dönem Türkiye tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
5.Güncel gelişmeleri geçmişin koşullarıyla karşılaştırarak değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mudanya Mütarekesi ve Önemi, Lozan Antlaşması Öncesinde Karşılaşılan Sorunlar: Azınlıklar ve Ermeni Sorunu, Kapitülasyonlar, Boğazlar, Sınırlar
2Lozan Antlaşması’nın İmzalanması, Lozan Antlaşması'nın Şartları, Türk Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Önemi
3Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı,
4Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Cumhuriyet Halk Fırkası’nın Kurulması
5Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kurulması, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-İ Sükun Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, İzmir Suikastı Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması, Menemen Olayı
6İnkılaplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar
7Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar, Seminer
8VİZE
9Hukuk, Ekonomik ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar
10Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik - Milliyetçilik, Seminer
11Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Halkçılık - Laiklik
12Türk İnkılâbı’nın Temel İlkeleri: Devletçilik – İnkılâpçılık, Atatürkçülüğün Dayandığı Bütünleyici İlkeler
13Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası- I (1923-1932)
14Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - II (1932-1938)
15Genel Değerlendirme ve Sonuç
Kaynak
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010), Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, DER Yayınları Eroğlu, H., (1990), Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu