Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİMTDS1110947Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nagihan COŞKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında ilgili kavramlarla birlikte iletişimin tanımlanması, içsel iletişimden kitle iletişimine uzanan geniş bir yelpazede irdelenmesi, iletişim sorunlarının tartışılması ve iletişimi engelleyen faktörlerin sunulup, örneklendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci, İletişimin Tanıtımı ve Özellikleri, İletişimin Amacı, İletişimin Öğeleri ,Sözlü, Sözsüz İletişim, Kişiler Arası İletişim Engelleri,Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları,Çatışma ve Çatışma Yönetimi,Ekip ve Ekip İçi İletişim,Kendiliğin Terapötik Kullanımı, Empati ve Yardım Becerileri,Sağlık Okuryazarlığı,ARA SINAV,Hasta ile İletişim, Çocuk Hasta ile İletişim, Sağlık Sorunları Olan Bireyle İletişim, Öfke Yaşayan Hasta İle İletişim, Yaşlı Hasta İle İletişim,Hasta Yakınlarıyla İletişim, Hasta Yakını Tanımı ve Özellikleri, Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İletişim Kurmak, Kayıp Yaşayan (Yakını Ölen) Hasta Yakını İle İletişim Kurmak, Hasta Yakını İle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Engelli Bireylerle İletişim, Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim, İşitme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Zihinsel Engelli Bireylerle İletişim, Psikolojik Bozukluğa Sahip Bireylerle İletişim, Diğer İletişim Sorunu Olan Bireylerle İletişim,Özel Durumlarda İletişim, Afetlerde İletişim, Salgınlarda İletişim, Kazalarda iletişim, Özel Durumlarda İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Göçmenlerle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması,İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Bir Eser İnceleme (Kitap Okuma) ve İncelenen Eserlerle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı,İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Görsel ve Sanatsal İçerikli Literatür İnceleme (Film İzleme). İzlenen Film İle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı ; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci, İletişimin Tanıtımı ve Özellikleri, İletişimin Amacı, İletişimin Öğeleri
2Sözlü, Sözsüz İletişim, Kişiler Arası İletişim Engelleri
3Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları
4Çatışma ve Çatışma Yönetimi
5Ekip ve Ekip İçi İletişim
6Kendiliğin Terapötik Kullanımı, Empati ve Yardım Becerileri
7Sağlık Okuryazarlığı
8ARA SINAV
9Hasta ile İletişim, Çocuk Hasta ile İletişim, Sağlık Sorunları Olan Bireyle İletişim, Öfke Yaşayan Hasta İle İletişim, Yaşlı Hasta İle İletişim
10Hasta Yakınlarıyla İletişim, Hasta Yakını Tanımı ve Özellikleri, Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İletişim Kurmak, Kayıp Yaşayan (Yakını Ölen) Hasta Yakını İle İletişim Kurmak, Hasta Yakını İle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
11Engelli Bireylerle İletişim, Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim, İşitme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Zihinsel Engelli Bireylerle İletişim, Psikolojik Bozukluğa Sahip Bireylerle İletişim, Diğer İletişim Sorunu Olan Bireylerle İletişim
12Özel Durumlarda İletişim, Afetlerde İletişim, Salgınlarda İletişim, Kazalarda iletişim, Özel Durumlarda İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Göçmenlerle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
13Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması
14İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Bir Eser İnceleme (Kitap Okuma) ve İncelenen Eserlerle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı
15İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Görsel ve Sanatsal İçerikli Literatür İnceleme (Film İzleme). İzlenen Film İle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı
Kaynak
1. Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir? 2. Ünsal OSKAY, İletişimin ABC’si 3. Levent YAYLAGÜL, Kitle İletişim Kuramları 4. Cengiz ÇİÇEK, İknanın Yapısı 5. Richard LUECKE, Güç, Etki ve İkna 6. Hasan TUTAR, Örgütsel İletişim, 7. Hasan TUTAR, İletişim Genel ve Örgütsel Boyutuyla 8. David Meerman SCOTT, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları 9. İzzet BOZKURT, İletişim Odaklı Pazarlama

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİMTDS1110947Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nagihan COŞKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında ilgili kavramlarla birlikte iletişimin tanımlanması, içsel iletişimden kitle iletişimine uzanan geniş bir yelpazede irdelenmesi, iletişim sorunlarının tartışılması ve iletişimi engelleyen faktörlerin sunulup, örneklendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci, İletişimin Tanıtımı ve Özellikleri, İletişimin Amacı, İletişimin Öğeleri ,Sözlü, Sözsüz İletişim, Kişiler Arası İletişim Engelleri,Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları,Çatışma ve Çatışma Yönetimi,Ekip ve Ekip İçi İletişim,Kendiliğin Terapötik Kullanımı, Empati ve Yardım Becerileri,Sağlık Okuryazarlığı,ARA SINAV,Hasta ile İletişim, Çocuk Hasta ile İletişim, Sağlık Sorunları Olan Bireyle İletişim, Öfke Yaşayan Hasta İle İletişim, Yaşlı Hasta İle İletişim,Hasta Yakınlarıyla İletişim, Hasta Yakını Tanımı ve Özellikleri, Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İletişim Kurmak, Kayıp Yaşayan (Yakını Ölen) Hasta Yakını İle İletişim Kurmak, Hasta Yakını İle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Engelli Bireylerle İletişim, Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim, İşitme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Zihinsel Engelli Bireylerle İletişim, Psikolojik Bozukluğa Sahip Bireylerle İletişim, Diğer İletişim Sorunu Olan Bireylerle İletişim,Özel Durumlarda İletişim, Afetlerde İletişim, Salgınlarda İletişim, Kazalarda iletişim, Özel Durumlarda İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Göçmenlerle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması,İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Bir Eser İnceleme (Kitap Okuma) ve İncelenen Eserlerle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı,İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Görsel ve Sanatsal İçerikli Literatür İnceleme (Film İzleme). İzlenen Film İle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı ; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci, İletişimin Tanıtımı ve Özellikleri, İletişimin Amacı, İletişimin Öğeleri
2Sözlü, Sözsüz İletişim, Kişiler Arası İletişim Engelleri
3Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları
4Çatışma ve Çatışma Yönetimi
5Ekip ve Ekip İçi İletişim
6Kendiliğin Terapötik Kullanımı, Empati ve Yardım Becerileri
7Sağlık Okuryazarlığı
8ARA SINAV
9Hasta ile İletişim, Çocuk Hasta ile İletişim, Sağlık Sorunları Olan Bireyle İletişim, Öfke Yaşayan Hasta İle İletişim, Yaşlı Hasta İle İletişim
10Hasta Yakınlarıyla İletişim, Hasta Yakını Tanımı ve Özellikleri, Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İletişim Kurmak, Kayıp Yaşayan (Yakını Ölen) Hasta Yakını İle İletişim Kurmak, Hasta Yakını İle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
11Engelli Bireylerle İletişim, Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim, İşitme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Zihinsel Engelli Bireylerle İletişim, Psikolojik Bozukluğa Sahip Bireylerle İletişim, Diğer İletişim Sorunu Olan Bireylerle İletişim
12Özel Durumlarda İletişim, Afetlerde İletişim, Salgınlarda İletişim, Kazalarda iletişim, Özel Durumlarda İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Göçmenlerle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
13Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması
14İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Bir Eser İnceleme (Kitap Okuma) ve İncelenen Eserlerle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı
15İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Görsel ve Sanatsal İçerikli Literatür İnceleme (Film İzleme). İzlenen Film İle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı
Kaynak
1. Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir? 2. Ünsal OSKAY, İletişimin ABC’si 3. Levent YAYLAGÜL, Kitle İletişim Kuramları 4. Cengiz ÇİÇEK, İknanın Yapısı 5. Richard LUECKE, Güç, Etki ve İkna 6. Hasan TUTAR, Örgütsel İletişim, 7. Hasan TUTAR, İletişim Genel ve Örgütsel Boyutuyla 8. David Meerman SCOTT, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları 9. İzzet BOZKURT, İletişim Odaklı Pazarlama

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu