Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİOPT2111041Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Haki Gökhan ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; müşteri odaklı anlayışla, mevcut var olan ve kolay erişilebilecek imkanları kullanarak, başarılı bir perakende markası yaratma sürecinde, Müşteri İlişkileri Yönetiminden nasıl faydalanılacağının öğrenilme ve müşteri tutma; kazanma ve müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ,Müşteri İlişkileri Kavramı,Müşteri İlişkilerinin Yeni Boyutları,Müşterilerle İletişim ve Boyutları,Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite,Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım,Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci,ARA SINAV,Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri,Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları,Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri,İşletmelerde Müşteri Odaklı Kültürün Oluşturulması,Müşteri Odaklı Değişim Yöntemleri,Müşteri İlişkileri Anketi,Dersin Genel Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine hâkim olur.
Müşteri tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilir.
Müşteri değer yönetim sürecini tanır.
Müşteri sadakat programlarını tanır.
Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanır ve seçer.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı
2Müşteri İlişkileri Kavramı
3Müşteri İlişkilerinin Yeni Boyutları
4Müşterilerle İletişim ve Boyutları
5Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite
6Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım
7Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci
8ARA SINAV
9Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
10Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
11Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri
12İşletmelerde Müşteri Odaklı Kültürün Oluşturulması
13Müşteri Odaklı Değişim Yöntemleri
14Müşteri İlişkileri Anketi
15Dersin Genel Değerlendirilmesi
Kaynak
- Ders Notları - Müşteri İlişkileri Yönetimi, Prof. Dr. Yavuz Odabaşı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİOPT2111041Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Haki Gökhan ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; müşteri odaklı anlayışla, mevcut var olan ve kolay erişilebilecek imkanları kullanarak, başarılı bir perakende markası yaratma sürecinde, Müşteri İlişkileri Yönetiminden nasıl faydalanılacağının öğrenilme ve müşteri tutma; kazanma ve müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ,Müşteri İlişkileri Kavramı,Müşteri İlişkilerinin Yeni Boyutları,Müşterilerle İletişim ve Boyutları,Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite,Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım,Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci,ARA SINAV,Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri,Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları,Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri,İşletmelerde Müşteri Odaklı Kültürün Oluşturulması,Müşteri Odaklı Değişim Yöntemleri,Müşteri İlişkileri Anketi,Dersin Genel Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine hâkim olur.
Müşteri tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilir.
Müşteri değer yönetim sürecini tanır.
Müşteri sadakat programlarını tanır.
Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanır ve seçer.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı
2Müşteri İlişkileri Kavramı
3Müşteri İlişkilerinin Yeni Boyutları
4Müşterilerle İletişim ve Boyutları
5Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite
6Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım
7Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci
8ARA SINAV
9Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
10Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
11Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri
12İşletmelerde Müşteri Odaklı Kültürün Oluşturulması
13Müşteri Odaklı Değişim Yöntemleri
14Müşteri İlişkileri Anketi
15Dersin Genel Değerlendirilmesi
Kaynak
- Ders Notları - Müşteri İlişkileri Yönetimi, Prof. Dr. Yavuz Odabaşı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler