Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMAOPT1211043Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPazarlama kavramı ve türlerini bilmek, sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurlarını sıralamak, sağlık tüketicilerinin satın alma davranışlarını analiz etmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi,Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri,Tüketici Davranışları,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması,Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri,Stratejik Pazarlama Planlaması,Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri,ARA SINAV,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri,Tutundurma ve Tutundurma Politikaları,Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,Katılımcılar (Personel-Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi,Sağlık Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,Pazarlama Etiği,Markalaşma ve Marka Yönetimi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlama ve pazarlama stratejilerinin ne olduğunu ve nasıl uygulanacağını ayırt eder.
Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurlarını sıralar.
Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları analiz edebilecek
Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışlarını etkileyen temel faktörleri tartışabilecektir.
Sağlık kurumları için e-pazarlama çalışmalarının nasıl yapılacağını kavrayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi
2Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
3Tüketici Davranışları
4Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
5Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
6Stratejik Pazarlama Planlaması
7Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
8ARA SINAV
9Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
10Tutundurma ve Tutundurma Politikaları
11Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
12Katılımcılar (Personel-Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi
13Sağlık Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
14Pazarlama Etiği
15Markalaşma ve Marka Yönetimi
Kaynak
Ders Notları Dilaver Tengilimoğlu, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMAOPT1211043Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPazarlama kavramı ve türlerini bilmek, sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurlarını sıralamak, sağlık tüketicilerinin satın alma davranışlarını analiz etmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi,Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri,Tüketici Davranışları,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması,Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri,Stratejik Pazarlama Planlaması,Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri,ARA SINAV,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri,Tutundurma ve Tutundurma Politikaları,Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,Katılımcılar (Personel-Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi,Sağlık Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,Pazarlama Etiği,Markalaşma ve Marka Yönetimi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlama ve pazarlama stratejilerinin ne olduğunu ve nasıl uygulanacağını ayırt eder.
Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurlarını sıralar.
Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları analiz edebilecek
Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışlarını etkileyen temel faktörleri tartışabilecektir.
Sağlık kurumları için e-pazarlama çalışmalarının nasıl yapılacağını kavrayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi
2Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
3Tüketici Davranışları
4Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
5Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
6Stratejik Pazarlama Planlaması
7Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
8ARA SINAV
9Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
10Tutundurma ve Tutundurma Politikaları
11Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
12Katılımcılar (Personel-Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi
13Sağlık Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
14Pazarlama Etiği
15Markalaşma ve Marka Yönetimi
Kaynak
Ders Notları Dilaver Tengilimoğlu, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler