Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) | TUD1210364 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır. | ||
Sözcük dağarcığını geliştirir. | ||
Yazı türlerini uygular. | ||
Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır. | ||
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
2 | Yazım kuralları ve uygulaması. | |
3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | |
4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri. | |
5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama. | |
6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi. | |
7 | Kompozisyonla ilgili genel özellikler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. | |
10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar). | |
11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri). | |
12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri). | |
13 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri). | |
14 | Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) | TUD1210364 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır. | ||
Sözcük dağarcığını geliştirir. | ||
Yazı türlerini uygular. | ||
Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır. | ||
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
2 | Yazım kuralları ve uygulaması. | |
3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | |
4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri. | |
5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama. | |
6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi. | |
7 | Kompozisyonla ilgili genel özellikler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. | |
10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar). | |
11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri). | |
12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri). | |
13 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri). | |
14 | Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |