Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKTE GEOMETRİK OPTİK I | OPT1210940 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Işık, Işığın fiziksel özellikleri ve ışığın madde ile etkileşimini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş; Geometrik optik ve onun fizikteki yeri ve önemi,Işık ve optik,Işığın doğası,Işığın doğası, Işığı tanımlayan olaylar ,Işığın tanecik modeli (foton enerjisi),Işığın dalga modeli (dalga boyu, frekans,),Dalga boyu, frekans, dalga hızı tanımlamaları soru çözümü,ARA SINAV,Elektromagnetik spektrum- görünür ışık (enerji frekans, dalga boyu ),Aydınlanma- (ışık şiddeti, ışık akısı, aydınlanma şiddeti )– soru çözümü ,Gölge olayları ( tam gölge, yarı gölge , soru çözümü),Yansıma,Tam yansıma ,Düzlem aynalarda yansıma kanunları,Kırılma kanunları - Snell Yasası; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Işığın Doğasını tanımlayabilecektir | ||
Elektromagnetik Dalgaları ve Taşıdığı Enerjiyi açıklayabilecektir | ||
Işığın Tanecik Modelini tanımlayabilecektir. | ||
Titreşen Elektrik ve Magnetik Alanları tanımlayabilecektir. | ||
Tam gölge, yarı gölge tanımlamalarını açıklayabilecektir. | ||
Yansıma kanunu ve kırılma ile ilgili olayları yorumlayabilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş; Geometrik optik ve onun fizikteki yeri ve önemi | |
2 | Işık ve optik | |
3 | Işığın doğası | |
4 | Işığın doğası, Işığı tanımlayan olaylar | |
5 | Işığın tanecik modeli (foton enerjisi) | |
6 | Işığın dalga modeli (dalga boyu, frekans,) | |
7 | Dalga boyu, frekans, dalga hızı tanımlamaları soru çözümü | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Elektromagnetik spektrum- görünür ışık (enerji frekans, dalga boyu ) | |
10 | Aydınlanma- (ışık şiddeti, ışık akısı, aydınlanma şiddeti )– soru çözümü | |
11 | Gölge olayları ( tam gölge, yarı gölge , soru çözümü) | |
12 | Yansıma | |
13 | Tam yansıma | |
14 | Düzlem aynalarda yansıma kanunları | |
15 | Kırılma kanunları - Snell Yasası |
Kaynak |
- Raymond A. Serway, Robert J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık - Akustik ve Optik- Salih Dinçer - Optik- Metin Özdemir - Fizik 1- Arkadaş Yayınları - Temel Fizik – Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKTE GEOMETRİK OPTİK I | OPT1210940 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Işık, Işığın fiziksel özellikleri ve ışığın madde ile etkileşimini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş; Geometrik optik ve onun fizikteki yeri ve önemi,Işık ve optik,Işığın doğası,Işığın doğası, Işığı tanımlayan olaylar ,Işığın tanecik modeli (foton enerjisi),Işığın dalga modeli (dalga boyu, frekans,),Dalga boyu, frekans, dalga hızı tanımlamaları soru çözümü,ARA SINAV,Elektromagnetik spektrum- görünür ışık (enerji frekans, dalga boyu ),Aydınlanma- (ışık şiddeti, ışık akısı, aydınlanma şiddeti )– soru çözümü ,Gölge olayları ( tam gölge, yarı gölge , soru çözümü),Yansıma,Tam yansıma ,Düzlem aynalarda yansıma kanunları,Kırılma kanunları - Snell Yasası; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Işığın Doğasını tanımlayabilecektir | ||
Elektromagnetik Dalgaları ve Taşıdığı Enerjiyi açıklayabilecektir | ||
Işığın Tanecik Modelini tanımlayabilecektir. | ||
Titreşen Elektrik ve Magnetik Alanları tanımlayabilecektir. | ||
Tam gölge, yarı gölge tanımlamalarını açıklayabilecektir. | ||
Yansıma kanunu ve kırılma ile ilgili olayları yorumlayabilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş; Geometrik optik ve onun fizikteki yeri ve önemi | |
2 | Işık ve optik | |
3 | Işığın doğası | |
4 | Işığın doğası, Işığı tanımlayan olaylar | |
5 | Işığın tanecik modeli (foton enerjisi) | |
6 | Işığın dalga modeli (dalga boyu, frekans,) | |
7 | Dalga boyu, frekans, dalga hızı tanımlamaları soru çözümü | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Elektromagnetik spektrum- görünür ışık (enerji frekans, dalga boyu ) | |
10 | Aydınlanma- (ışık şiddeti, ışık akısı, aydınlanma şiddeti )– soru çözümü | |
11 | Gölge olayları ( tam gölge, yarı gölge , soru çözümü) | |
12 | Yansıma | |
13 | Tam yansıma | |
14 | Düzlem aynalarda yansıma kanunları | |
15 | Kırılma kanunları - Snell Yasası |
Kaynak |
- Raymond A. Serway, Robert J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık - Akustik ve Optik- Salih Dinçer - Optik- Metin Özdemir - Fizik 1- Arkadaş Yayınları - Temel Fizik – Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |