Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FİZİK | OPT1110744 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sibel ÖZAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konuları olan Fiziksel Büyüklükler, iş, güç, enerji, hareket, kuvvet, elektrik ve manyetizma konuları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizik ve Ölçme, Boyut analizi, Birimler,Vektörler, hız, hareket, ivme,Bir boyutta hareket,Yer değiştirme, hız, ivme ve hareket denklemleri,İki boyutta hareket,Hareket Kanunları,Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareket,ARA SINAV,Düzgün Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının diğer uygulamaları,İş , Güç, Enerji,Kinetik ve potansiyel enerji,Çizgisel Momentum ve Çarpışmalar,Elektrik ve Manyetizma,Coulomb yasası, Elektrik alan ve Elektriksel potansiyel,Akım ve direnç; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fiziğin temel kavramını, temel büyüklükleri, ölçüm birimlerini, fiziğin ilkelerini açıklar ve problem çözmede kullanır. | ||
Vektörel ve skaler nicelikleri tanımlar. | ||
Fizikte kuvvet kavramını Newton hareket yasaları yardımıyla açıklar. | ||
İş, güç, enerji bağıntılarını açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizik ve Ölçme, Boyut analizi, Birimler | |
2 | Vektörler, hız, hareket, ivme | |
3 | Bir boyutta hareket | |
4 | Yer değiştirme, hız, ivme ve hareket denklemleri | |
5 | İki boyutta hareket | |
6 | Hareket Kanunları | |
7 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareket | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Düzgün Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının diğer uygulamaları | |
10 | İş , Güç, Enerji | |
11 | Kinetik ve potansiyel enerji | |
12 | Çizgisel Momentum ve Çarpışmalar | |
13 | Elektrik ve Manyetizma | |
14 | Coulomb yasası, Elektrik alan ve Elektriksel potansiyel | |
15 | Akım ve direnç |
Kaynak |
- "Fen ve Mühendislik için Fizik"., Raymond A. Serway, John W., (1995) - "Fizigin Temelleri"., David Halliday, Robert Resnick, (2008), - Fizik 1- Arkadaş Yayınları - Temel Fizik – Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FİZİK | OPT1110744 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sibel ÖZAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konuları olan Fiziksel Büyüklükler, iş, güç, enerji, hareket, kuvvet, elektrik ve manyetizma konuları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizik ve Ölçme, Boyut analizi, Birimler,Vektörler, hız, hareket, ivme,Bir boyutta hareket,Yer değiştirme, hız, ivme ve hareket denklemleri,İki boyutta hareket,Hareket Kanunları,Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareket,ARA SINAV,Düzgün Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının diğer uygulamaları,İş , Güç, Enerji,Kinetik ve potansiyel enerji,Çizgisel Momentum ve Çarpışmalar,Elektrik ve Manyetizma,Coulomb yasası, Elektrik alan ve Elektriksel potansiyel,Akım ve direnç; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fiziğin temel kavramını, temel büyüklükleri, ölçüm birimlerini, fiziğin ilkelerini açıklar ve problem çözmede kullanır. | ||
Vektörel ve skaler nicelikleri tanımlar. | ||
Fizikte kuvvet kavramını Newton hareket yasaları yardımıyla açıklar. | ||
İş, güç, enerji bağıntılarını açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizik ve Ölçme, Boyut analizi, Birimler | |
2 | Vektörler, hız, hareket, ivme | |
3 | Bir boyutta hareket | |
4 | Yer değiştirme, hız, ivme ve hareket denklemleri | |
5 | İki boyutta hareket | |
6 | Hareket Kanunları | |
7 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareket | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Düzgün Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının diğer uygulamaları | |
10 | İş , Güç, Enerji | |
11 | Kinetik ve potansiyel enerji | |
12 | Çizgisel Momentum ve Çarpışmalar | |
13 | Elektrik ve Manyetizma | |
14 | Coulomb yasası, Elektrik alan ve Elektriksel potansiyel | |
15 | Akım ve direnç |
Kaynak |
- "Fen ve Mühendislik için Fizik"., Raymond A. Serway, John W., (1995) - "Fizigin Temelleri"., David Halliday, Robert Resnick, (2008), - Fizik 1- Arkadaş Yayınları - Temel Fizik – Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |