Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | OPT2211057 | Bahar Dönemi | 0+45 | 45 | 30 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş başında mesleki uygulama etkinliğinin temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır. Optisyenlik müesseselerini tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmek. Kullanılan makine ve malzemeleri tanımak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Optik mağazasını tanıma ve alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması.,Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerilerin değerlendirilmesi ve bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi.,Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak.,Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak, reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek.,Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek, kullanmak ve alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanmak.,Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak, reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak.,Çerçeve ve cam alınan firmalarını öğrenmek ve cam siparişi verebilmek.,ARA SINAV,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı yapmak, pupillametre ile pupilla ölçüsü almak, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmek, pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak ve reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak.,Otomatik makinelerin teknik özelliklerini öğrenme, otomatik fokometre ile lens ölçümü yapma 2-pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile tam çerçeve montaj yapmak, Pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile faset çerçeve montaj yapmak.,Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek, kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak. ,Bifocal lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.,Prograssive lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.,Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması, ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması.,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleğin inceliklerini yerinde uygulama ile öğrenir. | ||
Mesai saatlerine, iş yeri çalışma kural ve prensiplerine uyması gerektiğini saptayabilir. | ||
Optik lens çeşitlerini açıklayabilecektir. | ||
Optik lenslerin fokometre ölçümleri açıklar. | ||
Pupilla mesafesi ve ölçümlerini açıklar. | ||
Optik mağaza içerisinde optik malzemelerin yerleşimi sıralayabilecektir. | ||
Optik lenslerin özelliklerine göre yerleşimi ve siparişini tanır. | ||
Çerçeve çeşitleri ve kalite özellikleri tanır. | ||
Gözlük reçetesi ve adisyonu saptayabilecektir. | ||
Gözlük reçetesi transpozesini açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Optik mağazasını tanıma ve alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. | |
2 | Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerilerin değerlendirilmesi ve bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. | |
3 | Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak. | |
4 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak, reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek. | |
5 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek, kullanmak ve alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanmak. | |
6 | Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak, reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak. | |
7 | Çerçeve ve cam alınan firmalarını öğrenmek ve cam siparişi verebilmek. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı yapmak, pupillametre ile pupilla ölçüsü almak, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmek, pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak ve reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak. | |
10 | Otomatik makinelerin teknik özelliklerini öğrenme, otomatik fokometre ile lens ölçümü yapma 2-pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile tam çerçeve montaj yapmak, Pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile faset çerçeve montaj yapmak. | |
11 | Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek, kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak. | |
12 | Bifocal lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak. | |
13 | Prograssive lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak. | |
14 | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması, ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. | |
15 | Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak. |
Kaynak |
- Ders Notları - Aksak, E, Küçüker T (2005) Gözlükçülük, Eskişehir - Zeleda, A.J.-Kayın, N. Optisyenin El Kitabı No:1 , Ankara - Ralph, D. (1973) Professional Ophtalmic Dispensig USA - Ekrem, N., Savaroğlu, G. (2005). Optik Aletler, Eskişehir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | OPT2211057 | Bahar Dönemi | 0+45 | 45 | 30 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş başında mesleki uygulama etkinliğinin temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır. Optisyenlik müesseselerini tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmek. Kullanılan makine ve malzemeleri tanımak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Optik mağazasını tanıma ve alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması.,Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerilerin değerlendirilmesi ve bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi.,Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak.,Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak, reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek.,Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek, kullanmak ve alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanmak.,Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak, reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak.,Çerçeve ve cam alınan firmalarını öğrenmek ve cam siparişi verebilmek.,ARA SINAV,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı yapmak, pupillametre ile pupilla ölçüsü almak, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmek, pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak ve reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak.,Otomatik makinelerin teknik özelliklerini öğrenme, otomatik fokometre ile lens ölçümü yapma 2-pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile tam çerçeve montaj yapmak, Pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile faset çerçeve montaj yapmak.,Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek, kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak. ,Bifocal lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.,Prograssive lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.,Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması, ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması.,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleğin inceliklerini yerinde uygulama ile öğrenir. | ||
Mesai saatlerine, iş yeri çalışma kural ve prensiplerine uyması gerektiğini saptayabilir. | ||
Optik lens çeşitlerini açıklayabilecektir. | ||
Optik lenslerin fokometre ölçümleri açıklar. | ||
Pupilla mesafesi ve ölçümlerini açıklar. | ||
Optik mağaza içerisinde optik malzemelerin yerleşimi sıralayabilecektir. | ||
Optik lenslerin özelliklerine göre yerleşimi ve siparişini tanır. | ||
Çerçeve çeşitleri ve kalite özellikleri tanır. | ||
Gözlük reçetesi ve adisyonu saptayabilecektir. | ||
Gözlük reçetesi transpozesini açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Optik mağazasını tanıma ve alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. | |
2 | Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerilerin değerlendirilmesi ve bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. | |
3 | Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak. | |
4 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak, reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek. | |
5 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek, kullanmak ve alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanmak. | |
6 | Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak, reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak. | |
7 | Çerçeve ve cam alınan firmalarını öğrenmek ve cam siparişi verebilmek. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı yapmak, pupillametre ile pupilla ölçüsü almak, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmek, pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak ve reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak. | |
10 | Otomatik makinelerin teknik özelliklerini öğrenme, otomatik fokometre ile lens ölçümü yapma 2-pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile tam çerçeve montaj yapmak, Pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile faset çerçeve montaj yapmak. | |
11 | Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek, kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak. | |
12 | Bifocal lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak. | |
13 | Prograssive lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak. | |
14 | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması, ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. | |
15 | Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak. |
Kaynak |
- Ders Notları - Aksak, E, Küçüker T (2005) Gözlükçülük, Eskişehir - Zeleda, A.J.-Kayın, N. Optisyenin El Kitabı No:1 , Ankara - Ralph, D. (1973) Professional Ophtalmic Dispensig USA - Ekrem, N., Savaroğlu, G. (2005). Optik Aletler, Eskişehir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |