Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPTİSYENLİĞE GİRİŞ | OPT1110354 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mine AK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb.), temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri,Gözlük ve lenslerin tarihçesi ve Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi,Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar,Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri,Konkav ve konveks lenslerin özellikleri,Transpoze (Transpozisyon),Addisyon,ARA SINAV,Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,Kırılma İndeksi – Yüksek Kırılma İndisi Yüksek Refraftik İndeks,Optik bilimleri, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri,Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri, ,Diyoptrik güçlerine göre lens grupIarı, Sferometre,Gözlük ve çerçeve çeşitleri, Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar,Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Optisyenlik mesleğinin geçmişten günümüze gelişimini açıklar. | ||
Gözlük, cam, çerçeve, lens ve tüm görme gereçleri ile ilgili temel bilgileri açıklar. | ||
Teknik terimlerin anlamlarını açıklar. | ||
Laboratuvar cihazlarını, el aletlerini ve malzemelerini tanır. | ||
Gözlük reçetesini okur ve gözlük reçetesi hakkındaki temel bilgileri açıklar |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | |
2 | Gözlük ve lenslerin tarihçesi ve Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi | |
3 | Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar | |
4 | Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri | |
5 | Konkav ve konveks lenslerin özellikleri | |
6 | Transpoze (Transpozisyon) | |
7 | Addisyon | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | |
10 | Kırılma İndeksi – Yüksek Kırılma İndisi Yüksek Refraftik İndeks | |
11 | Optik bilimleri, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri | |
12 | Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri, | |
13 | Diyoptrik güçlerine göre lens grupIarı, Sferometre | |
14 | Gözlük ve çerçeve çeşitleri, Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar | |
15 | Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
- Gözlükçülük Aksak, E ve Küçüker, T (2005) - Temel Optisyenlik: Optisyenlik için On Temel Adım Yrd. Doç. Dr. Erdoğan ÖZDEMR Dr. Onur YARAR - Optisyenin Eğitim El Kitabı- Tuba Özdemir - Akustik ve Optik- Salih Dinçer - Gözlük camlarının montajı- Fatih Şen - McCleary, D., "The Optician Training Manual"., Santa Rosa Publishing., 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPTİSYENLİĞE GİRİŞ | OPT1110354 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mine AK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb.), temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri,Gözlük ve lenslerin tarihçesi ve Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi,Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar,Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri,Konkav ve konveks lenslerin özellikleri,Transpoze (Transpozisyon),Addisyon,ARA SINAV,Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,Kırılma İndeksi – Yüksek Kırılma İndisi Yüksek Refraftik İndeks,Optik bilimleri, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri,Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri, ,Diyoptrik güçlerine göre lens grupIarı, Sferometre,Gözlük ve çerçeve çeşitleri, Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar,Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Optisyenlik mesleğinin geçmişten günümüze gelişimini açıklar. | ||
Gözlük, cam, çerçeve, lens ve tüm görme gereçleri ile ilgili temel bilgileri açıklar. | ||
Teknik terimlerin anlamlarını açıklar. | ||
Laboratuvar cihazlarını, el aletlerini ve malzemelerini tanır. | ||
Gözlük reçetesini okur ve gözlük reçetesi hakkındaki temel bilgileri açıklar |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | |
2 | Gözlük ve lenslerin tarihçesi ve Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi | |
3 | Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar | |
4 | Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri | |
5 | Konkav ve konveks lenslerin özellikleri | |
6 | Transpoze (Transpozisyon) | |
7 | Addisyon | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | |
10 | Kırılma İndeksi – Yüksek Kırılma İndisi Yüksek Refraftik İndeks | |
11 | Optik bilimleri, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri | |
12 | Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri, | |
13 | Diyoptrik güçlerine göre lens grupIarı, Sferometre | |
14 | Gözlük ve çerçeve çeşitleri, Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar | |
15 | Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
- Gözlükçülük Aksak, E ve Küçüker, T (2005) - Temel Optisyenlik: Optisyenlik için On Temel Adım Yrd. Doç. Dr. Erdoğan ÖZDEMR Dr. Onur YARAR - Optisyenin Eğitim El Kitabı- Tuba Özdemir - Akustik ve Optik- Salih Dinçer - Gözlük camlarının montajı- Fatih Şen - McCleary, D., "The Optician Training Manual"., Santa Rosa Publishing., 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |