Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
E-TİCARETTE MODAMOT2211125Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda KAYALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, moda ve pazarlama bilgilerini kullanarak marka oluşturabilme, fiyatlandırabilme, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini planlayabilme, etkili bir şekilde yönetme ve uygulama becerisini kazandırabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama, Pazarlamanın gelişimi ve Pazarlama planı oluşturma ,Hazır giyim ve Haute couture sektörünün gelişimi, gelişim özellikleri ve sektör tüketicilerinin davranışları
,Modada pazarlama akımları, pazarlama araştırmaları
,Moda sektöründe pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma ve büyüme stratejileri ,Müşteri kazanma, müşteri memnuniyeti ve müşteri şikayet yönetimi,Moda sektörü ürün üretimi ve kalite kontrol teknikleri ,Ürün ve ürün geliştirme, fiyat ve fiyatlandırma stratejileri ,ARA SINAV,Tutundurma, tutundurma politikaları ve dağıtım, dağıtım kanalları ,Moda müşterisi için fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi ,Moda sektöründe markalaşma ve marka yönetimi,Görsel Mağazacılık Temelleri ,Influencer marketing,Dijital Moda Pazarlaması
,Moda Pazarlama Etiği,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlamanın temel kavram ve ilkelerine hakim olur.
Moda kavramının gelişimini ve pazarlama ile ilişkisini kavrar.
Markalaşmanın modadaki yeri ve önemini kavrar.
Dijital pazarlamada markalaşma yolunda yapılacak işlem basamaklarını sıralar.
Pazarlama etik ilkelerini öğrenir.
Dijital platformlarda yeni iletişim dilini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama, Pazarlamanın gelişimi ve Pazarlama planı oluşturma
2Hazır giyim ve Haute couture sektörünün gelişimi, gelişim özellikleri ve sektör tüketicilerinin davranışları
3Modada pazarlama akımları, pazarlama araştırmaları
4Moda sektöründe pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma ve büyüme stratejileri
5Müşteri kazanma, müşteri memnuniyeti ve müşteri şikayet yönetimi
6Moda sektörü ürün üretimi ve kalite kontrol teknikleri
7Ürün ve ürün geliştirme, fiyat ve fiyatlandırma stratejileri
8ARA SINAV
9Tutundurma, tutundurma politikaları ve dağıtım, dağıtım kanalları
10Moda müşterisi için fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi
11Moda sektöründe markalaşma ve marka yönetimi
12Görsel Mağazacılık Temelleri
13Influencer marketing
14Dijital Moda Pazarlaması
15Moda Pazarlama Etiği
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Fogg Marnie, Çev. Emre Gözgü, (2014). Modanın Tüm Öyküsü, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. - Borça G. , (2007). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar, Media Cat Yayınları, İstanbul. - Borça G. , (2019). Marka ve Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. - Crane D. , (2000). Moda ve Gündemleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. - Çivitci, Ş. , (2004). Moda Pazarlama, Asil Yayınları, İstanbul. - Davıs, F. , (1997). Moda, Kültür ve Kimlik, YKY Yayınları, İstanbul. - Hakko, C. , (1983). Moda Olgusu, Vakko Yayınları, Ankara. - Tungate, M. , (2006). Modada Marka Olmak, Rota Yayınları, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
E-TİCARETTE MODAMOT2211125Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda KAYALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, moda ve pazarlama bilgilerini kullanarak marka oluşturabilme, fiyatlandırabilme, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini planlayabilme, etkili bir şekilde yönetme ve uygulama becerisini kazandırabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama, Pazarlamanın gelişimi ve Pazarlama planı oluşturma ,Hazır giyim ve Haute couture sektörünün gelişimi, gelişim özellikleri ve sektör tüketicilerinin davranışları
,Modada pazarlama akımları, pazarlama araştırmaları
,Moda sektöründe pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma ve büyüme stratejileri ,Müşteri kazanma, müşteri memnuniyeti ve müşteri şikayet yönetimi,Moda sektörü ürün üretimi ve kalite kontrol teknikleri ,Ürün ve ürün geliştirme, fiyat ve fiyatlandırma stratejileri ,ARA SINAV,Tutundurma, tutundurma politikaları ve dağıtım, dağıtım kanalları ,Moda müşterisi için fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi ,Moda sektöründe markalaşma ve marka yönetimi,Görsel Mağazacılık Temelleri ,Influencer marketing,Dijital Moda Pazarlaması
,Moda Pazarlama Etiği,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlamanın temel kavram ve ilkelerine hakim olur.
Moda kavramının gelişimini ve pazarlama ile ilişkisini kavrar.
Markalaşmanın modadaki yeri ve önemini kavrar.
Dijital pazarlamada markalaşma yolunda yapılacak işlem basamaklarını sıralar.
Pazarlama etik ilkelerini öğrenir.
Dijital platformlarda yeni iletişim dilini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama, Pazarlamanın gelişimi ve Pazarlama planı oluşturma
2Hazır giyim ve Haute couture sektörünün gelişimi, gelişim özellikleri ve sektör tüketicilerinin davranışları
3Modada pazarlama akımları, pazarlama araştırmaları
4Moda sektöründe pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma ve büyüme stratejileri
5Müşteri kazanma, müşteri memnuniyeti ve müşteri şikayet yönetimi
6Moda sektörü ürün üretimi ve kalite kontrol teknikleri
7Ürün ve ürün geliştirme, fiyat ve fiyatlandırma stratejileri
8ARA SINAV
9Tutundurma, tutundurma politikaları ve dağıtım, dağıtım kanalları
10Moda müşterisi için fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi
11Moda sektöründe markalaşma ve marka yönetimi
12Görsel Mağazacılık Temelleri
13Influencer marketing
14Dijital Moda Pazarlaması
15Moda Pazarlama Etiği
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Fogg Marnie, Çev. Emre Gözgü, (2014). Modanın Tüm Öyküsü, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. - Borça G. , (2007). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar, Media Cat Yayınları, İstanbul. - Borça G. , (2019). Marka ve Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. - Crane D. , (2000). Moda ve Gündemleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. - Çivitci, Ş. , (2004). Moda Pazarlama, Asil Yayınları, İstanbul. - Davıs, F. , (1997). Moda, Kültür ve Kimlik, YKY Yayınları, İstanbul. - Hakko, C. , (1983). Moda Olgusu, Vakko Yayınları, Ankara. - Tungate, M. , (2006). Modada Marka Olmak, Rota Yayınları, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler