Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOSTÜM VE MODA TARİHİMOT1110213Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Saliha USLU TANDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, geçmişten günümüze kadar geçen süreç içerisinde, insanın örtünme ihtiyacı ile başlayan kostümün dönemler içerisindeki gelişimini, değişimini ve etkilerini inceletebilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamı hakkında bilgilendirme
İlk Çağ
,Antik Mısır
Antik Mezopotamya
,Antik Girit
Antik Yunan
,Antik Roma
Bizans
,Ortaçağ (Romanesk Dönem),Gotik Dönem,Rönesans
Barok Dönem
,ARA SINAV,Rokoko Dönem,19. Yüzyıl Victorian Dönem,1900’lü yıllar,10’lu yıllar, 20’li yıllar, 30’lu yıllar ,40’lı yıllar, 50’li yıllar, 60’lı yıllar ,70’li yıllar, 80’li yıllar, 90’lı yıllar,2000’li yıllar
Günümüz modası
,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kostümlerin moda tarihinde değişim sürecini ve etkilerini analiz eder.
Moda döngüsünü kavrar.
Dünya modasını etkileyen sosyal ve siyasi olaylar hakkında bilgi sahibi olur.
Moda tarihinde var olan olay ve unsurların günümüz modasıyla ilişkisini kavrar.
Modaya yön veren kişileri, olay ve unsurları tanır.
Moda ile ilgili temel kavramları tanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamı hakkında bilgilendirme
İlk Çağ
2Antik Mısır
Antik Mezopotamya
3Antik Girit
Antik Yunan
4Antik Roma
Bizans
5Ortaçağ (Romanesk Dönem)
6Gotik Dönem
7Rönesans
Barok Dönem
8ARA SINAV
9Rokoko Dönem
1019. Yüzyıl Victorian Dönem
111900’lü yıllar
1210’lu yıllar, 20’li yıllar, 30’lu yıllar
1340’lı yıllar, 50’li yıllar, 60’lı yıllar
1470’li yıllar, 80’li yıllar, 90’lı yıllar
152000’li yıllar
Günümüz modası
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Jones Sue Jenkyn, (2009). Moda Tasarımı, Kerasus Yayınları. - Moda, Geçmişten Günümüze Giyim Kuşam ve Stil Rehberi, Kaknüs Yayınları. - Watson Linda, Modaya Yön Verenler. - Newman Alex, Shariff Zakee, (2009). A’dan Z’ye Moda Sözlüğü, Kerasus Yayınları. - İpşiroğlu Nazan, İpşiroğlu Mazhar, Sanatta Devrim, Hayalperest Yayınevi. - Onur Nur, Moda Bulaşıcıdır, Epsilon Yayınları. - Dereboy Elif Jülide, Tablolarla Kostüm Tarihi, Format Matbaacılık. - Dereboy Elif Jülide, (2004). Kostüm ve Moda Tarihi, Format Matbaacılık. - Dereboy Elif Jülide, (2008). Moda&100 Yılın Moda Tasarımcıları, Format Matbaacılık. - Dereboy Elif Jülide, (2016). Gelinlik Tarihi, EJD Moda Yayınları. - Fogg Marnie, Modanın Tüm Öyküsü, Hayalperest Yayınevi. - Yarwood Doreen, (1975). European Costume 4000 Years of Fashion, B.T. Batsford Ltd London & Sydney. - Görünür Lale, Osmanlı İmparatorluğu’nun Son Döneminden Kadın Giysileri, Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu. - Gürsoy A. Tahir, (2004). Dünden Bugüne Giyim Kültürü ve Moda, Omaş Ofset. - Erden Attila, (1998). Anadolu Giysi Kültürü, Dumat Ofset. - Lauder Velda, (2010). Corsets A Modern Guide, London.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOSTÜM VE MODA TARİHİMOT1110213Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Saliha USLU TANDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, geçmişten günümüze kadar geçen süreç içerisinde, insanın örtünme ihtiyacı ile başlayan kostümün dönemler içerisindeki gelişimini, değişimini ve etkilerini inceletebilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamı hakkında bilgilendirme
İlk Çağ
,Antik Mısır
Antik Mezopotamya
,Antik Girit
Antik Yunan
,Antik Roma
Bizans
,Ortaçağ (Romanesk Dönem),Gotik Dönem,Rönesans
Barok Dönem
,ARA SINAV,Rokoko Dönem,19. Yüzyıl Victorian Dönem,1900’lü yıllar,10’lu yıllar, 20’li yıllar, 30’lu yıllar ,40’lı yıllar, 50’li yıllar, 60’lı yıllar ,70’li yıllar, 80’li yıllar, 90’lı yıllar,2000’li yıllar
Günümüz modası
,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kostümlerin moda tarihinde değişim sürecini ve etkilerini analiz eder.
Moda döngüsünü kavrar.
Dünya modasını etkileyen sosyal ve siyasi olaylar hakkında bilgi sahibi olur.
Moda tarihinde var olan olay ve unsurların günümüz modasıyla ilişkisini kavrar.
Modaya yön veren kişileri, olay ve unsurları tanır.
Moda ile ilgili temel kavramları tanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamı hakkında bilgilendirme
İlk Çağ
2Antik Mısır
Antik Mezopotamya
3Antik Girit
Antik Yunan
4Antik Roma
Bizans
5Ortaçağ (Romanesk Dönem)
6Gotik Dönem
7Rönesans
Barok Dönem
8ARA SINAV
9Rokoko Dönem
1019. Yüzyıl Victorian Dönem
111900’lü yıllar
1210’lu yıllar, 20’li yıllar, 30’lu yıllar
1340’lı yıllar, 50’li yıllar, 60’lı yıllar
1470’li yıllar, 80’li yıllar, 90’lı yıllar
152000’li yıllar
Günümüz modası
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Jones Sue Jenkyn, (2009). Moda Tasarımı, Kerasus Yayınları. - Moda, Geçmişten Günümüze Giyim Kuşam ve Stil Rehberi, Kaknüs Yayınları. - Watson Linda, Modaya Yön Verenler. - Newman Alex, Shariff Zakee, (2009). A’dan Z’ye Moda Sözlüğü, Kerasus Yayınları. - İpşiroğlu Nazan, İpşiroğlu Mazhar, Sanatta Devrim, Hayalperest Yayınevi. - Onur Nur, Moda Bulaşıcıdır, Epsilon Yayınları. - Dereboy Elif Jülide, Tablolarla Kostüm Tarihi, Format Matbaacılık. - Dereboy Elif Jülide, (2004). Kostüm ve Moda Tarihi, Format Matbaacılık. - Dereboy Elif Jülide, (2008). Moda&100 Yılın Moda Tasarımcıları, Format Matbaacılık. - Dereboy Elif Jülide, (2016). Gelinlik Tarihi, EJD Moda Yayınları. - Fogg Marnie, Modanın Tüm Öyküsü, Hayalperest Yayınevi. - Yarwood Doreen, (1975). European Costume 4000 Years of Fashion, B.T. Batsford Ltd London & Sydney. - Görünür Lale, Osmanlı İmparatorluğu’nun Son Döneminden Kadın Giysileri, Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu. - Gürsoy A. Tahir, (2004). Dünden Bugüne Giyim Kültürü ve Moda, Omaş Ofset. - Erden Attila, (1998). Anadolu Giysi Kültürü, Dumat Ofset. - Lauder Velda, (2010). Corsets A Modern Guide, London.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu