Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM)TUD1110358Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?,Dil doğuş teorileri ve dil türleri.,Dil kültür ilişkisi,Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.,Türk Dilinin tarihi devreleri.,Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.,Ara sınav,Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.,Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu,Türkçede yapım ve çekim ekleri.,Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).,Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).,Cümle öğeleri ve çeşitleri.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkçeyi doğru ve iyi kullanır.
Dil kültür – toplum ilişkisiyle dil bilincini geliştirir.
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örneklendirir
Türk Dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygular.
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
Türk dilinin geçmişini ve bugünü kıyaslar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?
3Dil doğuş teorileri ve dil türleri.
4Dil kültür ilişkisi
5Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.
6Türk Dilinin tarihi devreleri.
7Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.
8Ara sınav
9Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.
10Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu
11Türkçede yapım ve çekim ekleri.
12Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).
13Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).
14Cümle öğeleri ve çeşitleri.
15Final sınavı
Kaynak
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 140

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM)TUD1110358Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?,Dil doğuş teorileri ve dil türleri.,Dil kültür ilişkisi,Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.,Türk Dilinin tarihi devreleri.,Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.,Ara sınav,Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.,Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu,Türkçede yapım ve çekim ekleri.,Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).,Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).,Cümle öğeleri ve çeşitleri.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkçeyi doğru ve iyi kullanır.
Dil kültür – toplum ilişkisiyle dil bilincini geliştirir.
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örneklendirir
Türk Dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygular.
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
Türk dilinin geçmişini ve bugünü kıyaslar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?
3Dil doğuş teorileri ve dil türleri.
4Dil kültür ilişkisi
5Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.
6Türk Dilinin tarihi devreleri.
7Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.
8Ara sınav
9Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.
10Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu
11Türkçede yapım ve çekim ekleri.
12Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).
13Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).
14Cümle öğeleri ve çeşitleri.
15Final sınavı
Kaynak
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 140

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu