Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇİZİM TEKNİKLERİ | MOT1110927 | Güz Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve ÖZBAŞ KİLİSLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, temel moda çizim tekniklerini tasarım ilkeleri doğrultusunda kavratabilme, kompozisyon kurallarına uygun biçimde artistik figür çizimi yapabilme ve figür-giysi arasında ilişki kurabilme becerisi kazandırabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamında kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme. Teorik bilgi verilecek ve kullanılacak malzemeler gösterilecek. ,Figürde oran, figürde denge, kanon çizgileri ve önemi, düz duruş, hareketli duruş çizimi,Erkek figüründe düz duruş, çocuk figüründe düz duruş.,Kadın hareketli figür çalışması uygulaması.,Hareketli kadın figür çalışması uygulaması ,Baş ve saç yüz kulak çizimi ,El- ayak çizimi ,ARA SINAV,Giysi çizim teknikleri ,Giysi Teknikleri ,Giysi detay çizim teknikleri ,Giysi detay çizim teknikleri,Giysi formlarının giydirilmesinde dikkat edilecek noktalar.,Tasarımların silüete giydirilmesi ,Tasarımların silüete giydirilmesi,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Giysi modeli üzerindeki dikiş özelliklerini gösterir. | ||
Giysi modeli parçalarını detayları ile ifade eder. | ||
Giysi teknik parçalarını çizer. | ||
Farklı duruşlarda kadın, erkek ve çocuk artistik figürleri çizer. | ||
Oran ve oranlama uygulamasını gerçekleştirir. | ||
Çizim tekniklerinde kullanılan araç ve gereçleri tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamında kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme. Teorik bilgi verilecek ve kullanılacak malzemeler gösterilecek. | |
2 | Figürde oran, figürde denge, kanon çizgileri ve önemi, düz duruş, hareketli duruş çizimi | Figürde orantı ve proporsiyon, oran-orantılara göre ön ve arka düz duruş çizimi. Hareketli duruş çizimi |
3 | Erkek figüründe düz duruş, çocuk figüründe düz duruş. | Figür çizimlerinde oran-orantılara göre ön ve arka düz duruş çizimi. |
4 | Kadın hareketli figür çalışması uygulaması. | Çeşitli kadın hareketli figür çalışması yapılacak. |
5 | Hareketli kadın figür çalışması uygulaması | Sınıf için değerlendirme yapılacak. |
6 | Baş ve saç yüz kulak çizimi | Manken başı, saçı ve yüzünün detaylı çizimi yapılır |
7 | El- ayak çizimi | Manken el ve ayak çizimi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Giysi çizim teknikleri | Robot mankenle elle teknik föy hazırlanması ve üst beden giysilerinin çizimi ile ilgili çalışmalar |
10 | Giysi Teknikleri | Alt beden giysilerinin çizimi ile ilgili çalışmalar |
11 | Giysi detay çizim teknikleri | Giysi detay çizim teknikleri ile ilgili eskiz çalışmaları (pat, kol, yaka, cep) |
12 | Giysi detay çizim teknikleri | Pens, pili, büzgü, volan, yırtmaç, kemer, fermuar, ilik, düğme çalışmaları |
13 | Giysi formlarının giydirilmesinde dikkat edilecek noktalar. | Kadın figürü üzerine uygulama yapılması |
14 | Tasarımların silüete giydirilmesi | Kadın figürü üzerine giysi formlarını giydirme |
15 | Tasarımların silüete giydirilmesi | Erkek ve çocuk figürü üzerine giysi formlarını giydirme |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
- Bryant Michele Wesen, (2012). Moda Çizimi Moda Tasarımcıları İçin İllüstrasyon Teknikleri, Karakalem Kitabevi. - Drudi Elisabetta ‘Kuky’, Paci Tiziana, Figure Drawing for Men’s Fashion, The Pepin Press BV. - Riegelman Nancy, 9 Heads, 9 Heads Media. - Kiper Anna, (2014). Moda İllüstrasyonları İlham ve Teknik, Bilge Kültür Sanat. - Neild Robyn, Moda İllüstratörü Gibi Çizmek, Profil Kitap. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular. | X | |||||
2 | Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır. | X | |||||
3 | Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
4 | Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar. | X | |||||
5 | Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular. | X | |||||
6 | Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. | X | |||||
7 | Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar. | X | |||||
8 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇİZİM TEKNİKLERİ | MOT1110927 | Güz Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve ÖZBAŞ KİLİSLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, temel moda çizim tekniklerini tasarım ilkeleri doğrultusunda kavratabilme, kompozisyon kurallarına uygun biçimde artistik figür çizimi yapabilme ve figür-giysi arasında ilişki kurabilme becerisi kazandırabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamında kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme. Teorik bilgi verilecek ve kullanılacak malzemeler gösterilecek. ,Figürde oran, figürde denge, kanon çizgileri ve önemi, düz duruş, hareketli duruş çizimi,Erkek figüründe düz duruş, çocuk figüründe düz duruş.,Kadın hareketli figür çalışması uygulaması.,Hareketli kadın figür çalışması uygulaması ,Baş ve saç yüz kulak çizimi ,El- ayak çizimi ,ARA SINAV,Giysi çizim teknikleri ,Giysi Teknikleri ,Giysi detay çizim teknikleri ,Giysi detay çizim teknikleri,Giysi formlarının giydirilmesinde dikkat edilecek noktalar.,Tasarımların silüete giydirilmesi ,Tasarımların silüete giydirilmesi,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Giysi modeli üzerindeki dikiş özelliklerini gösterir. | ||
Giysi modeli parçalarını detayları ile ifade eder. | ||
Giysi teknik parçalarını çizer. | ||
Farklı duruşlarda kadın, erkek ve çocuk artistik figürleri çizer. | ||
Oran ve oranlama uygulamasını gerçekleştirir. | ||
Çizim tekniklerinde kullanılan araç ve gereçleri tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamında kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme. Teorik bilgi verilecek ve kullanılacak malzemeler gösterilecek. | |
2 | Figürde oran, figürde denge, kanon çizgileri ve önemi, düz duruş, hareketli duruş çizimi | Figürde orantı ve proporsiyon, oran-orantılara göre ön ve arka düz duruş çizimi. Hareketli duruş çizimi |
3 | Erkek figüründe düz duruş, çocuk figüründe düz duruş. | Figür çizimlerinde oran-orantılara göre ön ve arka düz duruş çizimi. |
4 | Kadın hareketli figür çalışması uygulaması. | Çeşitli kadın hareketli figür çalışması yapılacak. |
5 | Hareketli kadın figür çalışması uygulaması | Sınıf için değerlendirme yapılacak. |
6 | Baş ve saç yüz kulak çizimi | Manken başı, saçı ve yüzünün detaylı çizimi yapılır |
7 | El- ayak çizimi | Manken el ve ayak çizimi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Giysi çizim teknikleri | Robot mankenle elle teknik föy hazırlanması ve üst beden giysilerinin çizimi ile ilgili çalışmalar |
10 | Giysi Teknikleri | Alt beden giysilerinin çizimi ile ilgili çalışmalar |
11 | Giysi detay çizim teknikleri | Giysi detay çizim teknikleri ile ilgili eskiz çalışmaları (pat, kol, yaka, cep) |
12 | Giysi detay çizim teknikleri | Pens, pili, büzgü, volan, yırtmaç, kemer, fermuar, ilik, düğme çalışmaları |
13 | Giysi formlarının giydirilmesinde dikkat edilecek noktalar. | Kadın figürü üzerine uygulama yapılması |
14 | Tasarımların silüete giydirilmesi | Kadın figürü üzerine giysi formlarını giydirme |
15 | Tasarımların silüete giydirilmesi | Erkek ve çocuk figürü üzerine giysi formlarını giydirme |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
- Bryant Michele Wesen, (2012). Moda Çizimi Moda Tasarımcıları İçin İllüstrasyon Teknikleri, Karakalem Kitabevi. - Drudi Elisabetta ‘Kuky’, Paci Tiziana, Figure Drawing for Men’s Fashion, The Pepin Press BV. - Riegelman Nancy, 9 Heads, 9 Heads Media. - Kiper Anna, (2014). Moda İllüstrasyonları İlham ve Teknik, Bilge Kültür Sanat. - Neild Robyn, Moda İllüstratörü Gibi Çizmek, Profil Kitap. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular. | X | |||||
2 | Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır. | X | |||||
3 | Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
4 | Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar. | X | |||||
5 | Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular. | X | |||||
6 | Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. | X | |||||
7 | Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar. | X | |||||
8 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur. | X |