Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM)TUD1210364Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır.
Sözcük dağarcığını geliştirir.
Yazı türlerini uygular.
Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır.
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2Yazım kuralları ve uygulaması.
3Noktalama işaretleri ve uygulaması.
4Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.
5Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.
6Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.
7Kompozisyonla ilgili genel özellikler.
8Ara sınav
9Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.
10Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).
11Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).
12Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).
13Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).
14Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.
15Final sınavı
Kaynak
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM)TUD1210364Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır.
Sözcük dağarcığını geliştirir.
Yazı türlerini uygular.
Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır.
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2Yazım kuralları ve uygulaması.
3Noktalama işaretleri ve uygulaması.
4Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.
5Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.
6Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.
7Kompozisyonla ilgili genel özellikler.
8Ara sınav
9Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.
10Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).
11Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).
12Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).
13Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).
14Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.
15Final sınavı
Kaynak
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu