Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) | TUD1210364 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır. | ||
Sözcük dağarcığını geliştirir. | ||
Yazı türlerini uygular. | ||
Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır. | ||
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
2 | Yazım kuralları ve uygulaması. | |
3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | |
4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri. | |
5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama. | |
6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi. | |
7 | Kompozisyonla ilgili genel özellikler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. | |
10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar). | |
11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri). | |
12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri). | |
13 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri). | |
14 | Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular. | X | |||||
2 | Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır. | X | |||||
3 | Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
4 | Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar. | X | |||||
5 | Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular. | X | |||||
6 | Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. | X | |||||
7 | Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar. | X | |||||
8 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) | TUD1210364 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır. | ||
Sözcük dağarcığını geliştirir. | ||
Yazı türlerini uygular. | ||
Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır. | ||
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
2 | Yazım kuralları ve uygulaması. | |
3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | |
4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri. | |
5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama. | |
6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi. | |
7 | Kompozisyonla ilgili genel özellikler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. | |
10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar). | |
11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri). | |
12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri). | |
13 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri). | |
14 | Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular. | X | |||||
2 | Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır. | X | |||||
3 | Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
4 | Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar. | X | |||||
5 | Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular. | X | |||||
6 | Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. | X | |||||
7 | Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar. | X | |||||
8 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur. | X |