Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
RÖLÖVE II MİR1211066 Bahar Dönemi 2+4 6 6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Orta büyüklükteki kültür varlıklarının cephe rölöve ve analitik rölövelerinin hazırlanması ve cephe özelliklerinin belirlenebilmesi.
Dersin İçeriği Bu ders; Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi,Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması, çalışılacak yapının belirlenmesi,Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması ve fotoğraflarının çekilmesi,Plan rölövesi,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Ara sınav,Rölöve detaylarının hazırlanması ,Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi,Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50),Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1),Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50),Rölöve raporunun hazırlanması,Rölöve çalışmaları sunumu; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Tarihi çevreyi tanıma, değerlerinin farkına varma, değerlendirme ve koruma bilinci kazanma.
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak.
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak.
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak.
Tarihi bir yapı ölçeğinde analitik rölöve, belgeleme yöntemleri ve analiz tekniklerini öğrenme
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek.
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak.
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi
2 Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması, çalışılacak yapının belirlenmesi Alan çalışması
3 Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması ve fotoğraflarının çekilmesi Alan çalışması
4 Plan rölövesi Alan çalışması
5 Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
6 Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
7 Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
8 Ara sınav
9 Rölöve detaylarının hazırlanması Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
10 Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
11 Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50) Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
12 Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1) Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
13 Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50) Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
14 Rölöve raporunun hazırlanması
15 Rölöve çalışmaları sunumu
Kaynak
- AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. - ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul Günay, R., Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002 - ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2001. - ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. - BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
RÖLÖVE II MİR1211066 Bahar Dönemi 2+4 6 6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Orta büyüklükteki kültür varlıklarının cephe rölöve ve analitik rölövelerinin hazırlanması ve cephe özelliklerinin belirlenebilmesi.
Dersin İçeriği Bu ders; Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi,Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması, çalışılacak yapının belirlenmesi,Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması ve fotoğraflarının çekilmesi,Plan rölövesi,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Ara sınav,Rölöve detaylarının hazırlanması ,Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi,Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50),Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1),Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50),Rölöve raporunun hazırlanması,Rölöve çalışmaları sunumu; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Tarihi çevreyi tanıma, değerlerinin farkına varma, değerlendirme ve koruma bilinci kazanma.
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak.
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak.
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak.
Tarihi bir yapı ölçeğinde analitik rölöve, belgeleme yöntemleri ve analiz tekniklerini öğrenme
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek.
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak.
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi
2 Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması, çalışılacak yapının belirlenmesi Alan çalışması
3 Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması ve fotoğraflarının çekilmesi Alan çalışması
4 Plan rölövesi Alan çalışması
5 Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
6 Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
7 Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
8 Ara sınav
9 Rölöve detaylarının hazırlanması Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
10 Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
11 Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50) Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
12 Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1) Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
13 Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50) Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
14 Rölöve raporunun hazırlanması
15 Rölöve çalışmaları sunumu
Kaynak
- AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. - ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul Günay, R., Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002 - ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2001. - ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. - BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu