Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMARLIK VE SANAT TARİHİ II | MİR1110455 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma ÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimarlıktaki genel kavramlar ve bu kavramların ışığında Batı Sanatının uygarlıklara, dönemlere, akımlara göre incelenmesi, Ortaçağ Romanesk, Gotik, Rönesans, Baro, Rokoko, 18. Ve 19. Yy mimari akımları ve çağdaş uygarlıklarda mimari ve sanatı gelişiminin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Batı Roma İmparatorluğu’nun Yıkılışı, Avrupa Ortaçağına Giriş,Karolenj Dönemi Mimarisi, Romanesk Mimari,Gotik Mimari,Rönesans Mimarisi,Barok Mimari,Rokoko Mimari,18. yy Ayrupa Mimarlık Ortamı,Ara sınav,19. yy Avrupa Mimarlık Ortamı,Endüstri devrimi, Avrupa’daki siyasi, ekonomik, kültürel değişimler,Mühendisliğin doğuşu, endüstri kenti, yeni yapı türleri ve üretim biçimleri , Uluslararası Sergiler,Arts and Crafts,Art Nouveau Akımı,Amerika’da Endüstri Devrimi ve Chicago Okulu,De Stijl, Bauhaus, Post Modernism; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Başlangıcından günümüze Batı Sanatının dönemlere ve akımlara bağlı olarak genel gelişimi ve bunları etkileyen sosyal, siyasal, ekonomik, teknik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma | ||
Farklı sanat dallarından mimari ve sanat eserlerini ait oldukları dönem ve akımlara bağlı olarak analitik yönden inceleyebilme. | ||
Mimarlık ve şehir gelişiminin ilkelerini, sosyal, kültürel tarih gelişimi içinde yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||
Mimarlık ve sanat eserlerin genel üsluplarını değerlendirebilmek. | ||
Uygarlık tarihi içinde mimarlık ve sanat eserlerini inceleyebilmek. | ||
Farklı medeniyetlerin mimari ve sanatsal özelliklerini ayırt edebilmek. | ||
Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi geliştirmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Batı Roma İmparatorluğu’nun Yıkılışı, Avrupa Ortaçağına Giriş | |
2 | Karolenj Dönemi Mimarisi, Romanesk Mimari | |
3 | Gotik Mimari | |
4 | Rönesans Mimarisi | |
5 | Barok Mimari | |
6 | Rokoko Mimari | |
7 | 18. yy Ayrupa Mimarlık Ortamı | |
8 | Ara sınav | |
9 | 19. yy Avrupa Mimarlık Ortamı | |
10 | Endüstri devrimi, Avrupa’daki siyasi, ekonomik, kültürel değişimler | |
11 | Mühendisliğin doğuşu, endüstri kenti, yeni yapı türleri ve üretim biçimleri , Uluslararası Sergiler | |
12 | Arts and Crafts | |
13 | Art Nouveau Akımı | |
14 | Amerika’da Endüstri Devrimi ve Chicago Okulu | |
15 | De Stijl, Bauhaus, Post Modernism |
Kaynak |
-Hamlyn,P., “World Architecture” -Hollingsworth,M., Dünya Sanat Tarihi, İnkilap Yayınevi -KUBAN, D., “Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -Ragon, M., “Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi”, Kabalcı Yayınevi, İstanbul -Roth,L.,” Mimarlığın Öyküsü”, Kabalcı Yayınevi, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMARLIK VE SANAT TARİHİ II | MİR1110455 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma ÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimarlıktaki genel kavramlar ve bu kavramların ışığında Batı Sanatının uygarlıklara, dönemlere, akımlara göre incelenmesi, Ortaçağ Romanesk, Gotik, Rönesans, Baro, Rokoko, 18. Ve 19. Yy mimari akımları ve çağdaş uygarlıklarda mimari ve sanatı gelişiminin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Batı Roma İmparatorluğu’nun Yıkılışı, Avrupa Ortaçağına Giriş,Karolenj Dönemi Mimarisi, Romanesk Mimari,Gotik Mimari,Rönesans Mimarisi,Barok Mimari,Rokoko Mimari,18. yy Ayrupa Mimarlık Ortamı,Ara sınav,19. yy Avrupa Mimarlık Ortamı,Endüstri devrimi, Avrupa’daki siyasi, ekonomik, kültürel değişimler,Mühendisliğin doğuşu, endüstri kenti, yeni yapı türleri ve üretim biçimleri , Uluslararası Sergiler,Arts and Crafts,Art Nouveau Akımı,Amerika’da Endüstri Devrimi ve Chicago Okulu,De Stijl, Bauhaus, Post Modernism; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Başlangıcından günümüze Batı Sanatının dönemlere ve akımlara bağlı olarak genel gelişimi ve bunları etkileyen sosyal, siyasal, ekonomik, teknik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma | ||
Farklı sanat dallarından mimari ve sanat eserlerini ait oldukları dönem ve akımlara bağlı olarak analitik yönden inceleyebilme. | ||
Mimarlık ve şehir gelişiminin ilkelerini, sosyal, kültürel tarih gelişimi içinde yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||
Mimarlık ve sanat eserlerin genel üsluplarını değerlendirebilmek. | ||
Uygarlık tarihi içinde mimarlık ve sanat eserlerini inceleyebilmek. | ||
Farklı medeniyetlerin mimari ve sanatsal özelliklerini ayırt edebilmek. | ||
Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi geliştirmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Batı Roma İmparatorluğu’nun Yıkılışı, Avrupa Ortaçağına Giriş | |
2 | Karolenj Dönemi Mimarisi, Romanesk Mimari | |
3 | Gotik Mimari | |
4 | Rönesans Mimarisi | |
5 | Barok Mimari | |
6 | Rokoko Mimari | |
7 | 18. yy Ayrupa Mimarlık Ortamı | |
8 | Ara sınav | |
9 | 19. yy Avrupa Mimarlık Ortamı | |
10 | Endüstri devrimi, Avrupa’daki siyasi, ekonomik, kültürel değişimler | |
11 | Mühendisliğin doğuşu, endüstri kenti, yeni yapı türleri ve üretim biçimleri , Uluslararası Sergiler | |
12 | Arts and Crafts | |
13 | Art Nouveau Akımı | |
14 | Amerika’da Endüstri Devrimi ve Chicago Okulu | |
15 | De Stijl, Bauhaus, Post Modernism |
Kaynak |
-Hamlyn,P., “World Architecture” -Hollingsworth,M., Dünya Sanat Tarihi, İnkilap Yayınevi -KUBAN, D., “Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -Ragon, M., “Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi”, Kabalcı Yayınevi, İstanbul -Roth,L.,” Mimarlığın Öyküsü”, Kabalcı Yayınevi, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |