Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR ATÖLYESİ II | MİR1110043 | Güz Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ömer Faruk KAÇMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin mimari ile ilgili iki ve üç boyutlu teknik resimleri bilgisayar ortamında çizebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel program komutları tekrarı,Çizim Uygulaması,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Ara sınav,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Photoshop arayüzünün tanıtılması,Doğru doküman tipi ve çözünürlük seçimi, farklı imaj formatları, görüntü işleme kavramı Dijital görüntü işleme yazılımı: Seçim, rötuş ve filtre araçları,Adobe PhotoShop’ta katman masklama ve renk karıştırma. Katmanlar, çizim, kompozisyon, dönüşüm, imaj ve metin düzenleme ve dönüşüm araçları,2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı,2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar destekli tasarımın avantajlarını bilir. | ||
Photoshop ve Sketch Up programının çalışma esaslarını bilir. | ||
Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamaktır. | ||
Başlangıç seviyesinde dijital poster sunumu düzenleyebilir. | ||
Temel üç boyutlu geometrik modelleme yapabilir. | ||
Bilgisayar destekli tasarım yaklaşımlarının kavrar. | ||
Pafta düzenlemek için geometrik modelleme yazılımı kullanabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel program komutları tekrarı | Uygulama |
2 | Çizim Uygulaması | Uygulama |
3 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
4 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
5 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
6 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
7 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
10 | Örnek Uygulamalar | Tanıtım paftası hazırlanması |
11 | Photoshop arayüzünün tanıtılması | Fotoğraf ve grafiklerle çalışma |
12 | Doğru doküman tipi ve çözünürlük seçimi, farklı imaj formatları, görüntü işleme kavramı Dijital görüntü işleme yazılımı: Seçim, rötuş ve filtre araçları | Fotoğraf ve grafiklerle çalışma |
13 | Adobe PhotoShop’ta katman masklama ve renk karıştırma. Katmanlar, çizim, kompozisyon, dönüşüm, imaj ve metin düzenleme ve dönüşüm araçları | Önceki derslere edinilen bilgiler doğrultusunda Adobe Photoshop programı kullanılarak kartvizit tasarlanması |
14 | 2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı | Mimari çizimleri Adobe Photoshop programı kullanılarak görselleştirilmesi |
15 | 2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı | Mimari çizimleri Adobe Photoshop programı kullanılarak görselleştirilmesi |
Kaynak |
-Photoshop CS4 for dummies;Yazar Bauer, Peter J.; Hoboken, NJ : Wiley Pub.; 2008; ebook -Adobe Photoshop CS4: pratik öğrenim seti; Ceyhun Akgün; Adobe Bilgi; İstanbul: Adobe Bilgi; Eurosoft; Cd koleksiyonu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR ATÖLYESİ II | MİR1110043 | Güz Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ömer Faruk KAÇMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin mimari ile ilgili iki ve üç boyutlu teknik resimleri bilgisayar ortamında çizebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel program komutları tekrarı,Çizim Uygulaması,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Ara sınav,Örnek Uygulamalar,Örnek Uygulamalar,Photoshop arayüzünün tanıtılması,Doğru doküman tipi ve çözünürlük seçimi, farklı imaj formatları, görüntü işleme kavramı Dijital görüntü işleme yazılımı: Seçim, rötuş ve filtre araçları,Adobe PhotoShop’ta katman masklama ve renk karıştırma. Katmanlar, çizim, kompozisyon, dönüşüm, imaj ve metin düzenleme ve dönüşüm araçları,2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı,2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar destekli tasarımın avantajlarını bilir. | ||
Photoshop ve Sketch Up programının çalışma esaslarını bilir. | ||
Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamaktır. | ||
Başlangıç seviyesinde dijital poster sunumu düzenleyebilir. | ||
Temel üç boyutlu geometrik modelleme yapabilir. | ||
Bilgisayar destekli tasarım yaklaşımlarının kavrar. | ||
Pafta düzenlemek için geometrik modelleme yazılımı kullanabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel program komutları tekrarı | Uygulama |
2 | Çizim Uygulaması | Uygulama |
3 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
4 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
5 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
6 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
7 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | Örnek Uygulamalar | Uygulama |
10 | Örnek Uygulamalar | Tanıtım paftası hazırlanması |
11 | Photoshop arayüzünün tanıtılması | Fotoğraf ve grafiklerle çalışma |
12 | Doğru doküman tipi ve çözünürlük seçimi, farklı imaj formatları, görüntü işleme kavramı Dijital görüntü işleme yazılımı: Seçim, rötuş ve filtre araçları | Fotoğraf ve grafiklerle çalışma |
13 | Adobe PhotoShop’ta katman masklama ve renk karıştırma. Katmanlar, çizim, kompozisyon, dönüşüm, imaj ve metin düzenleme ve dönüşüm araçları | Önceki derslere edinilen bilgiler doğrultusunda Adobe Photoshop programı kullanılarak kartvizit tasarlanması |
14 | 2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı | Mimari çizimleri Adobe Photoshop programı kullanılarak görselleştirilmesi |
15 | 2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı | Mimari çizimleri Adobe Photoshop programı kullanılarak görselleştirilmesi |
Kaynak |
-Photoshop CS4 for dummies;Yazar Bauer, Peter J.; Hoboken, NJ : Wiley Pub.; 2008; ebook -Adobe Photoshop CS4: pratik öğrenim seti; Ceyhun Akgün; Adobe Bilgi; İstanbul: Adobe Bilgi; Eurosoft; Cd koleksiyonu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |