Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖLÖVE III | MİR2111095 | Güz Dönemi | 2+4 | 6 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Orta büyüklükteki kültür varlıklarının (Çeşme, Mezar, Sebil, Türbe, Konut, Cami vb.) rölöve çizimlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi,Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması,Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması ve ölçülerinin alınması ,Plan rölövesi,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Ara Sınav,Rölöve detaylarının hazırlanması ,Rölöve üzerinde malzeme özellikleri ve bozulmaların gösterilmesi,Rölöve üzerinde malzeme özellikleri ve bozulmaların gösterilmesi,Analitik rölövelerin hazırlanması,Analitik rölövelerin hazırlanması,Rölöve raporunun hazırlanması,Rölöve çalışmaları sunumu; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tarihi ve kültürel yapıların korunmasıyla ilgili bilinç kazanmak. | ||
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak. | ||
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak. | ||
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak. | ||
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek. | ||
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak. | ||
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi | |
2 | Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması | |
3 | Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması ve ölçülerinin alınması | |
4 | Plan rölövesi | |
5 | Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü | |
6 | Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü | |
7 | Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rölöve detaylarının hazırlanması | |
10 | Rölöve üzerinde malzeme özellikleri ve bozulmaların gösterilmesi | |
11 | Rölöve üzerinde malzeme özellikleri ve bozulmaların gösterilmesi | |
12 | Analitik rölövelerin hazırlanması | |
13 | Analitik rölövelerin hazırlanması | |
14 | Rölöve raporunun hazırlanması | |
15 | Rölöve çalışmaları sunumu |
Kaynak |
AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2001. ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. İZGİ, U. Pencereler, BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖLÖVE III | MİR2111095 | Güz Dönemi | 2+4 | 6 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Orta büyüklükteki kültür varlıklarının (Çeşme, Mezar, Sebil, Türbe, Konut, Cami vb.) rölöve çizimlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi,Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması,Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması ve ölçülerinin alınması ,Plan rölövesi,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Ara Sınav,Rölöve detaylarının hazırlanması ,Rölöve üzerinde malzeme özellikleri ve bozulmaların gösterilmesi,Rölöve üzerinde malzeme özellikleri ve bozulmaların gösterilmesi,Analitik rölövelerin hazırlanması,Analitik rölövelerin hazırlanması,Rölöve raporunun hazırlanması,Rölöve çalışmaları sunumu; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tarihi ve kültürel yapıların korunmasıyla ilgili bilinç kazanmak. | ||
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak. | ||
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak. | ||
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak. | ||
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek. | ||
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak. | ||
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi | |
2 | Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması | |
3 | Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması ve ölçülerinin alınması | |
4 | Plan rölövesi | |
5 | Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü | |
6 | Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü | |
7 | Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rölöve detaylarının hazırlanması | |
10 | Rölöve üzerinde malzeme özellikleri ve bozulmaların gösterilmesi | |
11 | Rölöve üzerinde malzeme özellikleri ve bozulmaların gösterilmesi | |
12 | Analitik rölövelerin hazırlanması | |
13 | Analitik rölövelerin hazırlanması | |
14 | Rölöve raporunun hazırlanması | |
15 | Rölöve çalışmaları sunumu |
Kaynak |
AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2001. ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. İZGİ, U. Pencereler, BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |