Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORASYON PROJE ATÖLYESİ | MİR2210482 | Bahar Dönemi | 1+3 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Seçilen çalışma konusu üzerinde, eğitim – öğretim sürecinde edinilen her türlü bilgi birikimini değerlendirme. Rölöve, analitik rölövesi, restitüsyon projesi hazırlanan yapının restorasyon projesi, keşif metraj çalışmalarının yapılması, rapor hazırlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanımı, Amaç, Kapsam ve Başarı Koşulları, Proje Konularının Açıklanması,Öğrencilerin Seçtikleri Alan Gruplarına Göre Proje Konularının Belirlenmesi.,Seçilen Konunun Krokisinin Hazırlanması ve Ölçülerinin Alınması.,Rölövelerin Çıkarılması : Öğrencilerin seçtikleri proje konusunun kapsamına göre 1/20, 1/10, 1/5 ölçeklerde plan, kesit, görünüşlerin çizimine başlanması. ,Planlar, kesitler, görünüşler ve detayların çizimi, hataların düzeltilmesi, estampaj alınması, profillerin çıkarılması. 1/5, 1/2, 1/1 Ölçekte Detay Çizimleri: Estampajların alınması, profil tarağı ve plastrin ile profillerin çıkarılması. ,Rölövelerin tamamlanması.,Yapının veya yapı elemanının bozulma nedenlerinin ve malzeme özelliklerinin saptanması, restorasyon yöntemlerinin araştırılması.,ARA SINAV,Uygulanacak restorasyon yöntemlerinin belirlenmesi, gerekli görülürse restitusyon projesinin hazırlanması,1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin, sistem detaylarının çizimi.,Restorasyon aşamasında işlev değişiklikleri ve alınacak kararların belirlenmesi,Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin çizimi,Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/5, 1/2, 1/1 ölçekte detay çizimleri, restorasyon / restitüsyon raporunun hazırlanması.,Restorasyon projesi hazırlanan yapıda müdahale kararları ve çizime aktarılması,Proje Kontrolü. Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi.,Proje Kontrolü. Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Restitüsyon proje hazırlama aşamalarını öğrenmek. | ||
Restorasyon kavramı ve nasıl geliştirilmesi gerekliliği konusunda bilgi sahibi olmak. | ||
Restorasyon kararlarının verilmesi ve çizimlerini hazırlamak. | ||
Restorasyon kararlarına uygun müdahaleleri içeren keşif, metraj çalışmaları yapılması, yaklaşık maliyet hesaplamak. | ||
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek. | ||
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak. | ||
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin Tanımı, Amaç, Kapsam ve Başarı Koşulları, Proje Konularının Açıklanması | |
2 | Öğrencilerin Seçtikleri Alan Gruplarına Göre Proje Konularının Belirlenmesi. | |
3 | Seçilen Konunun Krokisinin Hazırlanması ve Ölçülerinin Alınması. | |
4 | Rölövelerin Çıkarılması : Öğrencilerin seçtikleri proje konusunun kapsamına göre 1/20, 1/10, 1/5 ölçeklerde plan, kesit, görünüşlerin çizimine başlanması. | |
5 | Planlar, kesitler, görünüşler ve detayların çizimi, hataların düzeltilmesi, estampaj alınması, profillerin çıkarılması. 1/5, 1/2, 1/1 Ölçekte Detay Çizimleri: Estampajların alınması, profil tarağı ve plastrin ile profillerin çıkarılması. | |
6 | Rölövelerin tamamlanması. | |
7 | Yapının veya yapı elemanının bozulma nedenlerinin ve malzeme özelliklerinin saptanması, restorasyon yöntemlerinin araştırılması. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Uygulanacak restorasyon yöntemlerinin belirlenmesi, gerekli görülürse restitusyon projesinin hazırlanması,1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin, sistem detaylarının çizimi. | Restorasyon plan çizimi uygulaması |
10 | Restorasyon aşamasında işlev değişiklikleri ve alınacak kararların belirlenmesi | Restorasyon plan çizimi uygulaması |
11 | Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin çizimi | Restorasyon plan çizimi uygulaması |
12 | Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/5, 1/2, 1/1 ölçekte detay çizimleri, restorasyon / restitüsyon raporunun hazırlanması. | Restorasyon kesit çizimleri uygulaması |
13 | Restorasyon projesi hazırlanan yapıda müdahale kararları ve çizime aktarılması | Restorasyon kesit çizimleri uygulaması |
14 | Proje Kontrolü. Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi. | |
15 | Proje Kontrolü. Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi. |
Kaynak |
AHUNBAY, Z., “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, Yapı Endüstri Yayınevi, İstanbul, 1996. KUBAN, D., “Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu” Yapı Endüstri Yayınevi, İstanbul ZAKAR, L., “Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri” Yapı Endüstri Yayınevi, İstanbul ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORASYON PROJE ATÖLYESİ | MİR2210482 | Bahar Dönemi | 1+3 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Seçilen çalışma konusu üzerinde, eğitim – öğretim sürecinde edinilen her türlü bilgi birikimini değerlendirme. Rölöve, analitik rölövesi, restitüsyon projesi hazırlanan yapının restorasyon projesi, keşif metraj çalışmalarının yapılması, rapor hazırlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanımı, Amaç, Kapsam ve Başarı Koşulları, Proje Konularının Açıklanması,Öğrencilerin Seçtikleri Alan Gruplarına Göre Proje Konularının Belirlenmesi.,Seçilen Konunun Krokisinin Hazırlanması ve Ölçülerinin Alınması.,Rölövelerin Çıkarılması : Öğrencilerin seçtikleri proje konusunun kapsamına göre 1/20, 1/10, 1/5 ölçeklerde plan, kesit, görünüşlerin çizimine başlanması. ,Planlar, kesitler, görünüşler ve detayların çizimi, hataların düzeltilmesi, estampaj alınması, profillerin çıkarılması. 1/5, 1/2, 1/1 Ölçekte Detay Çizimleri: Estampajların alınması, profil tarağı ve plastrin ile profillerin çıkarılması. ,Rölövelerin tamamlanması.,Yapının veya yapı elemanının bozulma nedenlerinin ve malzeme özelliklerinin saptanması, restorasyon yöntemlerinin araştırılması.,ARA SINAV,Uygulanacak restorasyon yöntemlerinin belirlenmesi, gerekli görülürse restitusyon projesinin hazırlanması,1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin, sistem detaylarının çizimi.,Restorasyon aşamasında işlev değişiklikleri ve alınacak kararların belirlenmesi,Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin çizimi,Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/5, 1/2, 1/1 ölçekte detay çizimleri, restorasyon / restitüsyon raporunun hazırlanması.,Restorasyon projesi hazırlanan yapıda müdahale kararları ve çizime aktarılması,Proje Kontrolü. Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi.,Proje Kontrolü. Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Restitüsyon proje hazırlama aşamalarını öğrenmek. | ||
Restorasyon kavramı ve nasıl geliştirilmesi gerekliliği konusunda bilgi sahibi olmak. | ||
Restorasyon kararlarının verilmesi ve çizimlerini hazırlamak. | ||
Restorasyon kararlarına uygun müdahaleleri içeren keşif, metraj çalışmaları yapılması, yaklaşık maliyet hesaplamak. | ||
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek. | ||
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak. | ||
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin Tanımı, Amaç, Kapsam ve Başarı Koşulları, Proje Konularının Açıklanması | |
2 | Öğrencilerin Seçtikleri Alan Gruplarına Göre Proje Konularının Belirlenmesi. | |
3 | Seçilen Konunun Krokisinin Hazırlanması ve Ölçülerinin Alınması. | |
4 | Rölövelerin Çıkarılması : Öğrencilerin seçtikleri proje konusunun kapsamına göre 1/20, 1/10, 1/5 ölçeklerde plan, kesit, görünüşlerin çizimine başlanması. | |
5 | Planlar, kesitler, görünüşler ve detayların çizimi, hataların düzeltilmesi, estampaj alınması, profillerin çıkarılması. 1/5, 1/2, 1/1 Ölçekte Detay Çizimleri: Estampajların alınması, profil tarağı ve plastrin ile profillerin çıkarılması. | |
6 | Rölövelerin tamamlanması. | |
7 | Yapının veya yapı elemanının bozulma nedenlerinin ve malzeme özelliklerinin saptanması, restorasyon yöntemlerinin araştırılması. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Uygulanacak restorasyon yöntemlerinin belirlenmesi, gerekli görülürse restitusyon projesinin hazırlanması,1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin, sistem detaylarının çizimi. | Restorasyon plan çizimi uygulaması |
10 | Restorasyon aşamasında işlev değişiklikleri ve alınacak kararların belirlenmesi | Restorasyon plan çizimi uygulaması |
11 | Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin çizimi | Restorasyon plan çizimi uygulaması |
12 | Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/5, 1/2, 1/1 ölçekte detay çizimleri, restorasyon / restitüsyon raporunun hazırlanması. | Restorasyon kesit çizimleri uygulaması |
13 | Restorasyon projesi hazırlanan yapıda müdahale kararları ve çizime aktarılması | Restorasyon kesit çizimleri uygulaması |
14 | Proje Kontrolü. Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi. | |
15 | Proje Kontrolü. Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi. |
Kaynak |
AHUNBAY, Z., “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, Yapı Endüstri Yayınevi, İstanbul, 1996. KUBAN, D., “Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu” Yapı Endüstri Yayınevi, İstanbul ZAKAR, L., “Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri” Yapı Endüstri Yayınevi, İstanbul ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |