Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM II | MİR1210454 | Bahar Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimari yapılarda mekânı sınırlayan duvarlarda boşluk düzenlenmesi, boşluk örtücü elemanlar pencerelerle iç ve dış kapıların malzeme, kuruluş ve detaylandırma prensipleri verilerek çözümlenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, yöntemi, teknik çizim için gerekli araçların tanıtımı,Mimaride plan çizimi, kapı ve pencerenin ifade edilişi.,Mimaride plan çiziminde iç ölçü ve dış ölçü kavramı, ölçülendirmenin ana prensipleri.,Mimaride plan çiziminde iç ölçü ve dış ölçü kavramı, ölçülendirmenin ana prensipleri.,Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları.,Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları.,Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları.,Ara sınav,Yapı elemanlarının kesit ve görünüşlerde ifade tekniği.,Kesite kesite giren ve görünüşe giren elemanların ifade teknikleri.,Kesit ve cephelerde ölçülendirme ve kot verme.,1/50 Ölçekli mimari projenin plan, kesit, cephe çizimleri tekniklerinin anlatılması.,1/20 Merdiven çizimi hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması.,1/20 Sistem detayı hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması.,1/10 – 1/5 Nokta detayları hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin teknik çizim anlamında el yeteneklerinin geliştirilmesi, çizim aletlerini kullanma becerilerinin artırılması. | ||
Üç boyutlu düşünme yetisinin geliştirilmesi. | ||
Ölçü birimleri, ölçeklendirme, yapıların ölçekli şekilde ifade edilme şekli. | ||
Projelerde detay ölçeğinde ölçülendirme yapabilme, okuyabilme. | ||
Uluslararası alanda kabul görmüş mimari çizim teknik, sembol ve gösterim şekillerinin öğrenilmesi. | ||
Mimari projede detay plan, kesit ve cephe ilişkisi ve doğru şekilde kağıda aktarılması. | ||
Detay çizim teknikleri, ifade yöntemlerinin geliştirilmesi. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği, yöntemi, teknik çizim için gerekli araçların tanıtımı | |
2 | Mimaride plan çizimi, kapı ve pencerenin ifade edilişi. | Bir kapı ve 3 penceresi olan, tek mekanlı basit mimari plan çizimi. |
3 | Mimaride plan çiziminde iç ölçü ve dış ölçü kavramı, ölçülendirmenin ana prensipleri. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan çizimi. |
4 | Mimaride plan çiziminde iç ölçü ve dış ölçü kavramı, ölçülendirmenin ana prensipleri. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan çizimi. |
5 | Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan ve AA kesiti çizimi |
6 | Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan ve AA kesiti çizimi |
7 | Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan ve AA kesiti çizimi |
8 | Ara sınav | |
9 | Yapı elemanlarının kesit ve görünüşlerde ifade tekniği. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı planın ön ve arka görünüşlerinin çizimi |
10 | Kesite kesite giren ve görünüşe giren elemanların ifade teknikleri. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı planın ve BB kesiti çizimi |
11 | Kesit ve cephelerde ölçülendirme ve kot verme. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, dört mekanlı planın AA ve BB kesitleri ile Arka görünüş çizimi |
12 | 1/50 Ölçekli mimari projenin plan, kesit, cephe çizimleri tekniklerinin anlatılması. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, dört mekanlı planın ön, sağ yan ve sol yan görünüşlerinin çizimi |
13 | 1/20 Merdiven çizimi hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması. | Merdiven çizimi yapılması |
14 | 1/20 Sistem detayı hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması. | Sistem detayı çizimi yapılması |
15 | 1/10 – 1/5 Nokta detayları hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması. | Nokta detayı çizimi yapılması |
Kaynak |
- İZGİ, U., AYSEL, B.B., “Kapılar Hafif Bölmeler/Detaylar” - DEMİRARSLAN, Ü., “İnce Yapı Tasarlama İlkeleri ve Uygulama Yöntemleri” - ONAT, E. Mimarlık, Form ve Geometri - PANCARCI, A., ÖCAL M.E., Yapı Teknik Resmi Cilt: I – II - ELDEM, S.H. , Yapı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM II | MİR1210454 | Bahar Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimari yapılarda mekânı sınırlayan duvarlarda boşluk düzenlenmesi, boşluk örtücü elemanlar pencerelerle iç ve dış kapıların malzeme, kuruluş ve detaylandırma prensipleri verilerek çözümlenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, yöntemi, teknik çizim için gerekli araçların tanıtımı,Mimaride plan çizimi, kapı ve pencerenin ifade edilişi.,Mimaride plan çiziminde iç ölçü ve dış ölçü kavramı, ölçülendirmenin ana prensipleri.,Mimaride plan çiziminde iç ölçü ve dış ölçü kavramı, ölçülendirmenin ana prensipleri.,Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları.,Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları.,Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları.,Ara sınav,Yapı elemanlarının kesit ve görünüşlerde ifade tekniği.,Kesite kesite giren ve görünüşe giren elemanların ifade teknikleri.,Kesit ve cephelerde ölçülendirme ve kot verme.,1/50 Ölçekli mimari projenin plan, kesit, cephe çizimleri tekniklerinin anlatılması.,1/20 Merdiven çizimi hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması.,1/20 Sistem detayı hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması.,1/10 – 1/5 Nokta detayları hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin teknik çizim anlamında el yeteneklerinin geliştirilmesi, çizim aletlerini kullanma becerilerinin artırılması. | ||
Üç boyutlu düşünme yetisinin geliştirilmesi. | ||
Ölçü birimleri, ölçeklendirme, yapıların ölçekli şekilde ifade edilme şekli. | ||
Projelerde detay ölçeğinde ölçülendirme yapabilme, okuyabilme. | ||
Uluslararası alanda kabul görmüş mimari çizim teknik, sembol ve gösterim şekillerinin öğrenilmesi. | ||
Mimari projede detay plan, kesit ve cephe ilişkisi ve doğru şekilde kağıda aktarılması. | ||
Detay çizim teknikleri, ifade yöntemlerinin geliştirilmesi. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği, yöntemi, teknik çizim için gerekli araçların tanıtımı | |
2 | Mimaride plan çizimi, kapı ve pencerenin ifade edilişi. | Bir kapı ve 3 penceresi olan, tek mekanlı basit mimari plan çizimi. |
3 | Mimaride plan çiziminde iç ölçü ve dış ölçü kavramı, ölçülendirmenin ana prensipleri. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan çizimi. |
4 | Mimaride plan çiziminde iç ölçü ve dış ölçü kavramı, ölçülendirmenin ana prensipleri. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan çizimi. |
5 | Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan ve AA kesiti çizimi |
6 | Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan ve AA kesiti çizimi |
7 | Teknik çizim yöntemi ile görünüş ve kesit kavramları. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı, ölçülendirilmiş mimari plan ve AA kesiti çizimi |
8 | Ara sınav | |
9 | Yapı elemanlarının kesit ve görünüşlerde ifade tekniği. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı planın ön ve arka görünüşlerinin çizimi |
10 | Kesite kesite giren ve görünüşe giren elemanların ifade teknikleri. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, iki mekanlı planın ve BB kesiti çizimi |
11 | Kesit ve cephelerde ölçülendirme ve kot verme. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, dört mekanlı planın AA ve BB kesitleri ile Arka görünüş çizimi |
12 | 1/50 Ölçekli mimari projenin plan, kesit, cephe çizimleri tekniklerinin anlatılması. | Birden fazla kapı ve penceresi olan, dört mekanlı planın ön, sağ yan ve sol yan görünüşlerinin çizimi |
13 | 1/20 Merdiven çizimi hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması. | Merdiven çizimi yapılması |
14 | 1/20 Sistem detayı hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması. | Sistem detayı çizimi yapılması |
15 | 1/10 – 1/5 Nokta detayları hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması. | Nokta detayı çizimi yapılması |
Kaynak |
- İZGİ, U., AYSEL, B.B., “Kapılar Hafif Bölmeler/Detaylar” - DEMİRARSLAN, Ü., “İnce Yapı Tasarlama İlkeleri ve Uygulama Yöntemleri” - ONAT, E. Mimarlık, Form ve Geometri - PANCARCI, A., ÖCAL M.E., Yapı Teknik Resmi Cilt: I – II - ELDEM, S.H. , Yapı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |