Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYAR ATÖLYESİ IMİR1110452Güz Dönemi1+345
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ömer Faruk KAÇMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin mimari ile ilgili iki boyutlu teknik resimleri bilgisayar ortamında çizebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar destekli çizimin avantaj ve sınırlılıkları, güncel CAD programlarının tanıtımı, AutoCAD programının çalışma esasları.,Doğru çizimi, nesneleri kenetleme, osnap yardımıyla çizgi oluşturma,Line, Rectangle, Multiline, Polyline, Çember ve Yay Komutları,Çokgen, Yazı(Text), Tarama(Hatch) ve Çoğaltmak(Array) Komutları,Seçme, Silme, Kopyalama, Aynalama, Offset, Taşıma, Döndürme, Kırpma, Uzatma, Katman Oluşturma ve Ölçekleme Komutları,Fillet, Trim, Modify Komutları, Örnek uygulamalar,Ölçülendirme ve Plotter komutları, Örnek uygulamalar,Ara sınav,Örnek uygulamalar,Nokta, Bölme(Divide),Insert-Redraw-Regen, Patlatma,Insert-Redraw-Regen, Patlatma,Alan Hesaplama ve Baskı Alma Komutları,Uzatma ve Blok Komutları,Uygulama; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar destekli tasarımın avantajlarını bilir.
Güncel Cad programlarını ve AutoCAD programının çalışma esaslarını bilir.
Çizgi oluşturma yöntemlerini bilir.
Nesneleri kenetleme özelliğini kullanarak çizgi komutlarını birbiriyle ilişkilendirebilir.
AutoCAD dosyasına fotoğraf ekleyerek üzerine çizim yapabilir.
Mimari plan çizip ölçülendirme yapabilir.
Kesit - görünüş çizebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar destekli çizimin avantaj ve sınırlılıkları, güncel CAD programlarının tanıtımı, AutoCAD programının çalışma esasları.
2Doğru çizimi, nesneleri kenetleme, osnap yardımıyla çizgi oluşturma Çizim uygulaması
3Line, Rectangle, Multiline, Polyline, Çember ve Yay Komutları Çizim uygulaması
4Çokgen, Yazı(Text), Tarama(Hatch) ve Çoğaltmak(Array) Komutları Çizim uygulaması
5Seçme, Silme, Kopyalama, Aynalama, Offset, Taşıma, Döndürme, Kırpma, Uzatma, Katman Oluşturma ve Ölçekleme KomutlarıÇizim uygulaması
6Fillet, Trim, Modify Komutları, Örnek uygulamalarÇizim uygulaması
7Ölçülendirme ve Plotter komutları, Örnek uygulamalar Çizim uygulaması
8Ara sınav
9Örnek uygulamalarAra Sınav Değerlendirmesi
10Nokta, Bölme(Divide)Uygulama
11Insert-Redraw-Regen, PatlatmaUygulama
12Insert-Redraw-Regen, PatlatmaUygulama
13Alan Hesaplama ve Baskı Alma KomutlarıUygulama
14Uzatma ve Blok KomutlarıUygulama
15Uygulama
Kaynak
BAYKAL G., ÖĞÜTL, M.,Autocad 2015, Abaküs Kitap, 2015. DARILMAZ, K., AutoCAD Kullanımına Giriş, İTÜ İnşaat Mühendisliği, İstanbul. KOÇAR, O., AutoCAD 2011 Ders Notları, Bilecik Üniversitesi, Bilecik. OF, M., AutoCAD Notları, Kocaeli Meslek Yüksekokulu, İzmit. DURMUŞ, G., Bilgisayar Destekli Mimari Çizim (Autocad-1) Ders Notları, Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü, Ankara, Ekim 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYAR ATÖLYESİ IMİR1110452Güz Dönemi1+345
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ömer Faruk KAÇMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin mimari ile ilgili iki boyutlu teknik resimleri bilgisayar ortamında çizebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar destekli çizimin avantaj ve sınırlılıkları, güncel CAD programlarının tanıtımı, AutoCAD programının çalışma esasları.,Doğru çizimi, nesneleri kenetleme, osnap yardımıyla çizgi oluşturma,Line, Rectangle, Multiline, Polyline, Çember ve Yay Komutları,Çokgen, Yazı(Text), Tarama(Hatch) ve Çoğaltmak(Array) Komutları,Seçme, Silme, Kopyalama, Aynalama, Offset, Taşıma, Döndürme, Kırpma, Uzatma, Katman Oluşturma ve Ölçekleme Komutları,Fillet, Trim, Modify Komutları, Örnek uygulamalar,Ölçülendirme ve Plotter komutları, Örnek uygulamalar,Ara sınav,Örnek uygulamalar,Nokta, Bölme(Divide),Insert-Redraw-Regen, Patlatma,Insert-Redraw-Regen, Patlatma,Alan Hesaplama ve Baskı Alma Komutları,Uzatma ve Blok Komutları,Uygulama; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar destekli tasarımın avantajlarını bilir.
Güncel Cad programlarını ve AutoCAD programının çalışma esaslarını bilir.
Çizgi oluşturma yöntemlerini bilir.
Nesneleri kenetleme özelliğini kullanarak çizgi komutlarını birbiriyle ilişkilendirebilir.
AutoCAD dosyasına fotoğraf ekleyerek üzerine çizim yapabilir.
Mimari plan çizip ölçülendirme yapabilir.
Kesit - görünüş çizebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar destekli çizimin avantaj ve sınırlılıkları, güncel CAD programlarının tanıtımı, AutoCAD programının çalışma esasları.
2Doğru çizimi, nesneleri kenetleme, osnap yardımıyla çizgi oluşturma Çizim uygulaması
3Line, Rectangle, Multiline, Polyline, Çember ve Yay Komutları Çizim uygulaması
4Çokgen, Yazı(Text), Tarama(Hatch) ve Çoğaltmak(Array) Komutları Çizim uygulaması
5Seçme, Silme, Kopyalama, Aynalama, Offset, Taşıma, Döndürme, Kırpma, Uzatma, Katman Oluşturma ve Ölçekleme KomutlarıÇizim uygulaması
6Fillet, Trim, Modify Komutları, Örnek uygulamalarÇizim uygulaması
7Ölçülendirme ve Plotter komutları, Örnek uygulamalar Çizim uygulaması
8Ara sınav
9Örnek uygulamalarAra Sınav Değerlendirmesi
10Nokta, Bölme(Divide)Uygulama
11Insert-Redraw-Regen, PatlatmaUygulama
12Insert-Redraw-Regen, PatlatmaUygulama
13Alan Hesaplama ve Baskı Alma KomutlarıUygulama
14Uzatma ve Blok KomutlarıUygulama
15Uygulama
Kaynak
BAYKAL G., ÖĞÜTL, M.,Autocad 2015, Abaküs Kitap, 2015. DARILMAZ, K., AutoCAD Kullanımına Giriş, İTÜ İnşaat Mühendisliği, İstanbul. KOÇAR, O., AutoCAD 2011 Ders Notları, Bilecik Üniversitesi, Bilecik. OF, M., AutoCAD Notları, Kocaeli Meslek Yüksekokulu, İzmit. DURMUŞ, G., Bilgisayar Destekli Mimari Çizim (Autocad-1) Ders Notları, Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü, Ankara, Ekim 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu