Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM) | TUD1110358 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?,Dil doğuş teorileri ve dil türleri.,Dil kültür ilişkisi,Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.,Türk Dilinin tarihi devreleri.,Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.,Ara sınav,Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.,Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu,Türkçede yapım ve çekim ekleri.,Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).,Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).,Cümle öğeleri ve çeşitleri.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkçeyi doğru ve iyi kullanır. | ||
Dil kültür – toplum ilişkisiyle dil bilincini geliştirir. | ||
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örneklendirir | ||
Türk Dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygular. | ||
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
Türk dilinin geçmişini ve bugünü kıyaslar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
2 | Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir? | |
3 | Dil doğuş teorileri ve dil türleri. | |
4 | Dil kültür ilişkisi | |
5 | Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri. | |
6 | Türk Dilinin tarihi devreleri. | |
7 | Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri. | |
10 | Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu | |
11 | Türkçede yapım ve çekim ekleri. | |
12 | Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir). | |
13 | Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem). | |
14 | Cümle öğeleri ve çeşitleri. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM) | TUD1110358 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?,Dil doğuş teorileri ve dil türleri.,Dil kültür ilişkisi,Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.,Türk Dilinin tarihi devreleri.,Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.,Ara sınav,Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.,Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu,Türkçede yapım ve çekim ekleri.,Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).,Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).,Cümle öğeleri ve çeşitleri.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkçeyi doğru ve iyi kullanır. | ||
Dil kültür – toplum ilişkisiyle dil bilincini geliştirir. | ||
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örneklendirir | ||
Türk Dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygular. | ||
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
Türk dilinin geçmişini ve bugünü kıyaslar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
2 | Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir? | |
3 | Dil doğuş teorileri ve dil türleri. | |
4 | Dil kültür ilişkisi | |
5 | Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri. | |
6 | Türk Dilinin tarihi devreleri. | |
7 | Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri. | |
10 | Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu | |
11 | Türkçede yapım ve çekim ekleri. | |
12 | Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir). | |
13 | Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem). | |
14 | Cümle öğeleri ve çeşitleri. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |